Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muggen?!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Muggen?!!

Ik HAAT die beesten.. en ze zijn met massa's vertegenwoordigd in mijn woonst...
    Wie heeft die dingen uitgevonden? ze zijn totaal nutteloos en dragen niks bij aan onze samenleving.

Iedere avond mep ik hier gemiddeld zo'n 3 tot 6 muggen plat, da's toch echt niet normaal
    in de maand februari?
    Wanneer ik ze niet dood mep steken die vieze beesten ook nog eens ferm...

Ben ik nu de enige of zijn er nog mensen die ermee geplaagd zitten?
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Re: Muggen?!!

Had er ook last van. Het plotse warmere weer zeker. Massa's aanwezig aan de waterpoel en die zakken te regelmatig af naar m'n slaapkamer. En wij denk je dat ze steken? Ja, ikke. Ik mag in een groep van 100man zitten en één mug en ja die vind mij altijd en komt meestal nog eens terug ook
    Heb ze allemaal verjaagd,....ze zijn nu naar jou gekomen, denk ik
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

hier gelukkig geen last maar :

De laatste weken zijn er weer muggen binnenshuis te vinden. Maar de zomer is toch voorbij? Hoe kan dat, en geven deze muggen nog overlast?

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt voor de link bouk, interessant artikel maar of het nu gaat over zomer of wintermuggen;
        het zijn en blijven ambetante en enorm irritante beestjes.
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Bedankt voor de link bouk, interessant artikel maar of het nu gaat over zomer of wintermuggen;
          het zijn en blijven ambetante en enorm irritante beestjes.
          heb je dat stukje over Wintermuggen goed gelezen.
          toch wel interssant...ik wist dat niet.
          grt,bouk.

Comment

Bij ons komen jaarlijks tientallen van die onze-lieve-heer beestjes in onze slaapkamer schuilen voor de kou. Het zijn die van dat grotere type dan onze inheemse soort. Een soort die jaren geleden werd geïmporteerd om bepaalde schadelijke insekten uit te roeien. Ze doen dus in de zomer heel goed werk. Maar het is wel heel ongezellig als je die met pakken regelmatig moet verwijderen binnenshuis. Het schijnt dat die ook een voorkeur hebben voor rood-grijze façade-stenen. Vandaar zitten ze er bij het dalen van de temperatuur na de zomer met tientallen op de muren en dringen dan binnen via de openingen van rolluiken en bij het openen van ramen.
            Vermoedelijk is hier weinig anders aan te doen dan ze met zachte hand te verwijderen ??
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Bij ons komen jaarlijks tientallen van die onze-lieve-heer beestjes in onze slaapkamer schuilen voor de kou. Het zijn die van dat grotere type dan onze inheemse soort. Een soort die jaren geleden werd geïmporteerd om bepaalde schadelijke insekten uit te roeien. Ze doen dus in de zomer heel goed werk. Maar het is wel heel ongezellig als je die met pakken regelmatig moet verwijderen binnenshuis. Het schijnt dat die ook een voorkeur hebben voor rood-grijze façade-stenen. Vandaar zitten ze er bij het dalen van de temperatuur na de zomer met tientallen op de muren en dringen dan binnen via de openingen van rolluiken en bij het openen van ramen.
              Vermoedelijk is hier weinig anders aan te doen dan ze met zachte hand te verwijderen ??
              Lucky you, hoef je niet meer naar buiten te gaan voor je Macro's in dit weer..
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Heel simpel: er voor zorgen dat rondom en in uw woningen weer plaats is voor vogels en vleermuizen. Zonder insekten en ook muggen is er geen leven mogelijk op de aarden.

Comment

Hier in Azie zitten er regelmatig 1 of meerdere salamandertjes in de slaapkamer en denk er niet aan die weg te jagen. Die eten de insecten op en houden dus de slaapkamer relatief muggenvrij

Comment

Die muggen storen me niet zo erg, maar ik word bloednerveus van vliegen in huis...
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Heel simpel: er voor zorgen dat rondom en in uw woningen weer plaats is voor vogels en vleermuizen. Zonder insekten en ook muggen is er geen leven mogelijk op de aarden.
                      Dat is absoluut geen probleem. Ik denk dat er weinigen zijn die en vooral dan de vogels zo goed voederen. Mijn vrouw koopt kilo's voeder in de winter en in onze tuin staan meerdere voederplankjes en dito huisjes. Wij gaan ervan uit dat er in de zomer voldoende insekten voor handen zijn om dit op te vangen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        ......... Ik denk dat er weinigen zijn die en vooral dan de vogels zo goed voederen. Mijn vrouw koopt kilo's voeder in de winter en in onze tuin staan meerdere voederplankjes en dito huisjes.
                        alleen toch bij een laag sneeuw hè.
                        grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          alleen toch bij een laag sneeuw hè.
                          grt,bouk.
                          Inderdaad, of als het keihard vriest.
                          Bij mij is momenteel alles weg en moeten ze zoeken achter hun eten.

Comment

Ik heb hier overal vliegenramen geplaatst, en die laat ik het hele jaar zitten (die zitten zo gemonteerd dat de ramen nog open en dicht kunnen zonder dat ik ze moet weghalen).
                            Vroeger had ik ook altijd veel last van muggen, maar nu geraakt er maar af en toe eens eentje binnen.

Ben je ooit in de zomermaanden in Zweden geweest?
                            We zijn ooit met de motor naar de Noordkaap gereden, en boven de poolcirkel zaten er zoveel muggen dat we bij elke stop eerst het busje "muggenmelk" bovenhaalden om elk stukje huid dat niet beschermd was door het motorpak in te smeren.
                            Als we s' avonds een wandeling maakten (het werd niet donker), dan staken ze soms zelfs door een jeansbroek. Dan vind ik dat het hier over het algemeen nog wel best meevalt met die beestjes.

De laatste jaren wil iedereen een vijvertje in de tuin, dat is de beste kweekplaats voor muggen.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

en ze blijven maar zoemen, dadelijk eens mijn anti-muggen apparaat in het stopcontact proppen.

Comment

Working...
                              X