Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beoordeling...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G
    Nee waarom zouden ze minderwaardig zijn?

Johan
    Ik vind dat TS zoiets wel insinueert in zijn openingspost. Hij doet nogal vrij denigrerend over mensen die foto's nemen van dieren, zonder er uren voor in een schuilhut te hebben gezeten.
    Begrijp me niet verkeerd, allle respect voor iemand die dat wil doen, hé. Maar niet iedereen heeft daar zin in/tijd voor. En niet iedereen wil/heeft de financiële middelen om te investeren in een 500mm lens. En er zijn er ook die liever huisdieren fotograferen. En die foto's hoeven echt niet van een mindere kwaliteit te zijn i.v.m. foto's van "wilde" dieren.

Dus ik erger mij niet aan vogeltjesfoto's, integendeel, maar wèl aan de manier waarop TS zich uitlaat over mensen die niet dezelfde soort foto's maken als hijzelf.
    Zijn uitspraken getuigen van weinig tot geen respect naar andere leden.

mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Re: Beoordeling...

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Ik vind dat TS zoiets wel insinueert in zijn openingspost. Hij doet nogal vrij denigrerend over mensen die foto's nemen van dieren, zonder er uren voor in een schuilhut te hebben gezeten.
      Begrijp me niet verkeerd, allle respect voor iemand die dat wil doen, hé. Maar niet iedereen heeft daar zin in/tijd voor. En niet iedereen wil/heeft de financiële middelen om te investeren in een 500mm lens. En er zijn er ook die liever huisdieren fotograferen. En die foto's hoeven echt niet van een mindere kwaliteit te zijn i.v.m. foto's van "wilde" dieren.

Dus ik erger mij niet aan vogeltjesfoto's, integendeel, maar wèl aan de manier waarop TS zich uitlaat over mensen die niet dezelfde soort foto's maken als hijzelf.
      Zijn uitspraken getuigen van weinig tot geen respect naar andere leden.

mvg,
      Bart
      Ze hebben destijds ook de" mensen en modellen" uit elkaar gehaald en in twee groepen verdeeld.Misschien is het dat wat TS wil.

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G
        Ze hebben destijds ook de" mensen en modellen" uit elkaar gehaald en in twee groepen verdeeld.Misschien is het dat wat TS wil.

Johan
        Dat is inderdaad wat TS wil. Dat zegt hij ook letterlijk.
        En misschien is dat ook een redelijke optie. Maar verre van een reden om laagdunkend te doen over foto's die niet in dezelfde lijn liggen als wat hij doet. Dàt vind ik niet kunnen.

Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Tja Jochen. Als je nu zelf ook eens af en toe een reactie plaatst.

MVG
          Johan
          Maakt dat zijn foto mooier dan?
          http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie

Maakt dat zijn foto mooier dan?
            Nee, dat verandert niks aan de kwaliteit van zijn foto's. Men bedoelt enkel dat men makkelijker een reactie plaatst bij de fito van iemand die zèlf ook zo nu en dan reacties plaatst.

mvg,
            Bart

Comment

Nee, dat verandert niks aan de kwaliteit van zijn foto's. Men bedoelt enkel dat men makkelijker een reactie plaatst bij de fito van iemand die zèlf ook zo nu en dan reacties plaatst.

mvg,
              Bart
              Beetje flauw, hé! Maar goed, daar kan jij natuurlijk niks aan doen.
              Mijn reactie was trouwens met voorbedachten rade

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie

Beetje flauw, hé! Maar goed, daar kan jij natuurlijk niks aan doen.
                Mijn reactie was trouwens met voorbedachten rade
                Ik plaats zelf niet veel foto's, om de eenvoudige reden dat ik er weinig tot gene waard vind om te plaatsen.
                Reacties probeer ik ook tot een minimum te beperken, omdat ik eigenlijk nog te weinig kennis heb om deftig te kunnen oordelen.
                Ik krijg liever commentaar als dat ik er zelf moet geven.

Comment

Ik plaats zelf niet veel foto's, om de eenvoudige reden dat ik er weinig tot gene waard vind om te plaatsen.
                  Reacties probeer ik ook tot een minimum te beperken, omdat ik eigenlijk nog te weinig kennis heb om deftig te kunnen oordelen.
                  Ik krijg liever commentaar als dat ik er zelf moet geven.
                  Same here!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                    Tja Jochen. Als je nu zelf ook eens af en toe een reactie plaatst.

MVG
                    Johan
                    Ik pleit meteen schuldig! Je hebt gelijk.

Ik kijk wel naar wat plaatjes, maar reageer weinig. Sowieso te weinig tijd. Maar ik ben ook vaak ietwat ontgoocheld omdat ik steeds dezelfe vogeltjes te zien krijg.

Ik heb voor mezelf uitgemaakt; als dat de bedoeling is; reacties plaatsen om reacties te krijgen, dan wil ik daar niet aan meedoen. Omdat ik denk dat dat showcase forum dan zijn doel voorbijschiet. 't Is ook een beetje bedriegen vind ik; de post van vriendjes op pg 1 houden door "waaw lekker scherp mooie kleuren" te typen. Ik zal dus enkel felicitaties typen als ik het ook echt meen.

Nu, dit is slechts mijn mening en werkwijze, en iedereen mag van mij zijn eigen ding doen. Ik besef ten volle de gevolgen van mijn karige commentaren; je maakt jezelf niet populair op die manier. Veel nietsbetekenende commentaren achterlaten levert zichtbaar méér "populariteit" op. Er zijn er hier "groot" mee geworden, met "lekker scherp" commentaren. Ik zou het niet willen, op die manier. Mijn foto moet aandacht krijgen, niet ikzelf.

Mijn motto is dus; leg je er bij neer, en doe je eigen ding.

Niet dat dat altijd makkelijk is (vandaar ook mijn replies hier, en mijn ontgoocheling toen mijn plaatje zonder posts van pg 1 af gleed). Maar het is in mijn ogen de enige juiste (en voor jezelf eerlijke) methode.

Mvg,

J.
                    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen

Ik pleit meteen schuldig! Je hebt gelijk.

Ik kijk wel naar wat plaatjes, maar reageer weinig. Sowieso te weinig tijd. Maar ik ben ook vaak ietwat ontgoocheld omdat ik steeds dezelfe vogeltjes te zien krijg.

Ik heb voor mezelf uitgemaakt; als dat de bedoeling is; reacties plaatsen om reacties te krijgen, dan wil ik daar niet aan meedoen. Omdat ik denk dat dat showcase forum dan zijn doel voorbijschiet. 't Is ook een beetje bedriegen vind ik; de post van vriendjes op pg 1 houden door "waaw lekker scherp mooie kleuren" te typen. Ik zal dus enkel felicitaties typen als ik het ook echt meen.

Nu, dit is slechts mijn mening en werkwijze, en iedereen mag van mij zijn eigen ding doen. Ik besef ten volle de gevolgen van mijn karige commentaren; je maakt jezelf niet populair op die manier. Veel nietsbetekenende commentaren achterlaten levert zichtbaar méér "populariteit" op. Er zijn er hier "groot" mee geworden, met "lekker scherp" commentaren. Ik zou het niet willen, op die manier. Mijn foto moet aandacht krijgen, niet ikzelf.

Mijn motto is dus; leg je er bij neer, en doe je eigen ding.

Niet dat dat altijd makkelijk is (vandaar ook mijn replies hier, en mijn ontgoocheling toen mijn plaatje zonder posts van pg 1 af gleed). Maar het is in mijn ogen de enige juiste (en voor jezelf eerlijke) methode.

Mvg,

J.
                      Ik denk dat ik jou, al dan niet volledig, kan volgen en dus zeggen dat ik 't je met je eens ben...

Comment

Beste leden,

Ik zie dat hier op mijn topic nogal "sterk" wordt gereageerd. Sommigen voelen zich op de tenen getrapt. De bedoeling was niet dat er zou een discussie ontstaan tussen de vogelliefhebbers en de huisdieren fotografen.... Het is me erom te doen dat de "moeilijkheidsgraad" tussen het nemen van een wildlifefoto en een huisdierfoto toch verschillend is...
                        Ikzelf heb géén supertele, enkel de canon 100-400. Wil ik dus een beeldvullende foto maken (zonder veel te croppen) moet ik mijn vogeltje zeer dicht kunnen benaderen.
                        Verder ga ik er niet meer over uitwijden.... Ik hoop maar dat we nog vele mooie foto's kunnen maken en tonen, en dat dit niet lijdt tot mekaar bestoken met .......
                        Nog een prettige dag!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjieken Bekijk bericht
                          Het is me erom te doen dat de "moeilijkheidsgraad" tussen het nemen van een wildlifefoto en een huisdierfoto toch verschillend is...
                          Ik zou zelfs durven zeggen dat het moeilijker is om een mooie foto te maken van een huisdier dan van een wild dier.
                          Geduld is maar een klein aspect van het geheel van factoren waardoor een foto "moeilijk" (goed) te maken is.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Ik zou zelfs durven zeggen dat het moeilijker is om een mooie foto te maken van een huisdier dan van een wild dier.
                            Geduld is maar een klein aspect van het geheel van factoren waardoor een foto "moeilijk" (goed) te maken is.
                            Dat is dan uw mening, maar ik denk er anders over.

Comment

Dat is gewoon omdat jij nog geen goede foto's gezien hebt van tamme dieren of huisdieren, lijkt me.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                Dat is gewoon omdat jij nog geen goede foto's gezien hebt van tamme dieren of huisdieren, lijkt me.
                                Mijnheer is niet goed uitgeslapen me dunkt!
                                Hier houdt het voor mij op... Ik heb nog wat anders te doen vandaag... Zal beginnen met de dagelijkse job misschien.

Comment

Working...
                                X