Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accuboormachine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Accuboormachine

Welke Accuboormachine raden jullie aan ? Mag een goede zijn.

Merk... Type....

Zal niet veel gebruikt worden, is er een batterij die daar beter tegen kan ?

Re: Accuboormachine

heb al alle merken gehad , tot nu toe best met Makita 18V Lion , hebben slimme lader die ontlading meet , etc .
    Let wel op , dit zijn geen gamma,makro,aldi, lidl , perel machientjes van 50€ , set met 2 accu's en lader kost meestal rond de 550€ (btw in) en zijn voor dagelijks professioneel gebruik. ( vergelijk het prijsverschil maar met een instap dslr en een pro toestel , voor mijn hobby kan ik me ook geen 3D permiteren)
    de goedkope merken hebben meestal Nica batterijen , deze hebben last van verminderde capaciteit bij onregelmatig gebruik.
    Mechanisch draaiden snelste kapot : metabo - bosch - hitachi - wurth - makita ( van snelst kapot naar langste standtijd )
    Als het maar voor sporadisch is ben je nog best af met een licht soepel verlengsnoertje in rubber ( Hofv5) , 1.5 mm draadsectie is voldoende voor alle boormachines .
    Veel succes Dewiene
    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Nikkel-metaalhydride accu's hebben over het algemeen veel last van zelfontlading.
      Als je zo'n accu een hele tijd niet gebruikt, dan geraakt ze leeg, en als ze dan nog een tijdje leeg blijft liggen, dan is ze meestal niet veel meer waard...

Er zijn accuboormachines met lithium-ion accu's, maar die zijn dan weer heel wat duurder. Ze hebben bijna geen last van zelfontlading, maar ook de levensduur van zo'n accu's is beperkt tot een aantal jaren.

Op het werk heb ik net een nieuwe Hitachi accuboormachine met lithium-ion accu gekregen (14,4V 1,5Ah), en die is veel sterker (koppel en toerental) dan de vorige. Dat was er eentje met een 12V nikkel-metaalhydride accu (2Ah). Bij die boormachine waren de accu's altijd heel snel leeg door zelfontlading.

Die nieuwe Hitachi heeft wel een beperkte accu-capaciteit, maar omdat ik die maar een paar keer per dag nodig heb is dat niet zo'n probleem. Als je de hele dag schroeven moet indraaien of gaten boren, dan kies je wel beter voor accu's met een grote capaciteit (die zijn wel duurder).
      Dit is die boormachine: http://www.boormachinestore.be/produ...ah-li-ion.html

Ik zeg niet dat dat de beste boormachine is, maar ik ben er wel tevreden over.
      (Omdat ik die niet zo heel erg veel nodig heb wou mijn baas er ook niet teveel geld aan uitgeven.)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb op een Duitse site een DeWalt machine van 18V met 2x 2.0 A Li-ion batterijen gekocht voor 338€ inclusief verzending. Hier betaal je daar 150€ méér voor.
        Veel professionelen gebruiken DeWalt dus zal het wel geen slecht toestel zijn denk ik.

Comment

DeWalt is van Stanley-Black&Decker...

Comment

Bedankt voor de tips iedereen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Welke Accuboormachine raden jullie aan ? Mag een goede zijn.

Merk... Type....

Zal niet veel gebruikt worden, is er een batterij die daar beter tegen kan ?
              Geen enkele als je het niet veel gebruikt, die keer als je het dan nodig hebt is je batterij leeg of kapot geef mij maar iets dat je in het stopcontact steekt dat werkt zelfs als je er 20 jaar niet naar omkijkt.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik ben heel tevreden van accuboormachine van "Festtools" niet de goedkoopste maar perfekt materiaal.
                Het is een koolborstel loze machine.

Comment

Op mijn werk had ik een haakse Makita een duur ding maar het heeft me nooit in de steek gelaten de schrijnwerker heeft het ook een aantal keren komen lenen voor dingen waar je onmogelijk met een normale machine bijkon.
                  Zelfs de batterij is nooit vervangen geweest op de +10jaar dat ik er mee gewerkt heb.
                  Verder had ik een boormachine op perslucht waar ik gewoon uit de losse hand gaten van 16mm mee in een chassis van een oplegger heb geboord (afgedraaide boor want de kop kon maar 10mm aan) perslucht werkt nog altijd het plezantste vind ik, maar ja das niet zo draagbaar tenzij je zelf heel hard kan blazen.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Als het geld mag kosten ga dan voor Makita die dingen krijg je nie kappot.

Comment

Hey juppekes

Als het voor niet veel te gebruiken is zou ik niet zo veel geld uitgeven hoor

Ik ben een redelijk doe-het-zelver en al mijn gereedschap is van Power-Plus

Nog nooit problemen mee gehad, en nog nooit heeft een machine me in de steek gelaten

Nu heb je zelfs de rode xq reeks, en op deze machines krijg je 5 jaar waarborg

Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Als het geld mag kosten ga dan voor Makita die dingen krijg je nie kappot.
                        Makita is zeker niet slecht , echter is er véél beter op de markt dan dit, vooral de batterijen zijn naar mijn ervaring een zeer zwak punt ( heb 2 makita’s gehad ). Sinds enkele jaren een Festool gekocht, kost wel wat ( +500 euro ) maar dan heb je ook wat, de mijne is de laatste 6-7 jaar zeer intensief gebruikt geweest en die werkt nog als nieuw, één batterij heb ik echter moeten vervangen maar dat is nu eenmaal normaal. Voor de rest ligt deze perfect in de hand, perfecte toerentalcontrole enz…
                        zie : http://www.festool.be/NL/Products/Pa...2+3-Li-2-6-Set
                        Over het algemeen kan ik alleen maar stellen dat Festool materiaal gewoonweg top is, zeker als je schrijnwerk wil gaan doen, ik heb zelf een bovenfrees, schaafmachine, duikzaag, verbindingsfrees, kantenfrees, decoupeerzaag, vlakschuurmachine, deltaschuurmachine, rotatieschuurmachine , stofzuiger en accuboormachine. Alles van dit merk zit netjes in koffers die proper op elkaar te stapelen zijn, samen met de optionele geleiderlatten zeer gebruiksvriendelijk. Als je zo’n machines gebruikt weet je onmiddellijk waarom ze wat meer kosten dan de meeste andere merken maar dat betaal ik met plezier erbij ! ( en neen ik ben geen prof schrijnwerker, dit is een beetje een uit de hand gelopen hobby )

Het is echter de vraag of je voor jou gebruik zo’n machine nodig hebt, een Bosh of Metabo zal ook z’n werk doen als je die niet wekelijks enkele uren nodig hebt hoor…
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                          Hey juppekes

Als het voor niet veel te gebruiken is zou ik niet zo veel geld uitgeven hoor

Ik ben een redelijk doe-het-zelver en al mijn gereedschap is van Power-Plus

Nog nooit problemen mee gehad, en nog nooit heeft een machine me in de steek gelaten

Nu heb je zelfs de rode xq reeks, en op deze machines krijg je 5 jaar waarborg

http://www.powerplusxq.com/
                          Mijn broer heeft voor de verbouwing van zijn huis ook een aantal van die goedkope machientjes gekocht. Een paar daarvan zijn in garantie vervangen omdat ze stuk waren, maar er was voldoende lang garantie op om alle werken uit te voeren.

Mijn zware Hitachi boorhamer en de Bosch slijpschijf (blauwe "prof" serie) zijn gelukkig wel heel gebleven tijdens die verbouwing, want de garantie op die machines is al zeker 10 jaar verlopen...

Voor iemand die zo'n boormachine maar een paar keer gebruikt kan zo'n Power Plus wel goed genoeg zijn. Als dan de accu's versleten zijn koop je gewoon een nieuwe boormachine met twee batterijen voor 1/5 van de prijs van een professionele machine.
                          Voor professioneel gebruik is het wel aan te raden om beter gereedschap te kopen.

Ik heb zelf ook een cirkelzaag en een verstekzaag van Power Plus, voor die paar keer per jaar dat ik die nodig heb zullen die nog wel een tijdje meegaan.

Het hangt er dus vanaf hoeveel het gereedschap gebruikt wordt, als je 500 euro uitgeeft om een paar gaatjes te boren, en je laat dan de boormachine 3 jaar in de garage liggen, dan kan je ook nieuwe accu's kopen als je nog eens een paar gaatjes wil boren.
                          De accu's van zo'n professionele accuboormachine kosten meestal zo'n 80-130 euro per stuk.

Bij Aldi hebben ze zaterdag weer een accuboorhamer voor 74,99 euro, met een lithium-ion accu. Dat is dus geen professionele boormachine, maar je krijgt er wel drie jaar garantie op.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik gebruik het liefste een 12V machientje en geen 18v toestanden.
                            Als je er de hele dag moet mee werken ben je gelukkig met een handig klein boor-schroefmachine.
                            Op het werk (elektricien) gebruiken we Hilti en werkt super maar is particulier niet te betalen. Privé werk ik met een 12V hitachi en die is super klein en handig.
                            Als ik moet kiezen tussen die twee neem ik stiekem mijn hitachi

MVG
                            Johan

Comment

Ik heb me DEZE besteld, voor mijn occasionele gebruik zal hij hopelijk voldoen.

Comment

Working...
                              X