Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bekeuring!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bekeuring!!

Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
    Heel lang geleden dat ik nog eens geflitst ben
    Ik vraag me af hoeveel de boete zou geweest zijn op Belgische bodem?

Groeten,
    wistofus
    Voor de eerste 10 km te snel = 50€
    Daarna in de bebouwde kom voor elke km die erbij komt + 10€ extra
    buiten de bebouwde kom voor elke km die erbij komt 5€

Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
      Voor de eerste 10 km te snel = 50€
      Daarna in de bebouwde kom voor elke km die erbij komt + 10€ extra
      buiten de bebouwde kom voor elke km die erbij komt 5€
      Theoretisch heb je gelijk maar vanaf 11Km/u te snel KAN je ook voor de politierechtbank moeten komen. Heb je dit voor in het arrondissement Dendermonde en mag je het bij P. Dhondt komen uitleggen dan gaat je boete snel oplopen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Theoretisch heb je gelijk maar vanaf 11Km/u te snel KAN je ook voor de politierechtbank moeten komen. Heb je dit voor in het arrondissement Dendermonde en mag je het bij P. Dhondt komen uitleggen dan gaat je boete snel oplopen.
        Idd dat klopt. Maar wilde niet te veel in detail treden ivm de verschillende categorieen.
        Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Al dat geflits is meer een melkkoe voor de staat en heeft nog weinig met verkeersveiligheid te maken, gewoon een verkapte vorm van belasting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Al dat geflits is meer een melkkoe voor de staat en heeft nog weinig met verkeersveiligheid te maken, gewoon een verkapte vorm van belasting.
            Hiermee ga ik niet volledig akkoord. Indien je geflitst wordt met slechts enkele km/u te snel is dit inderdaad een beetje belachelijk, en iedereen rijdt wel eens te snel...
            Zelf zit ik vrij veel op de baan en als ik zie aan welke snelheden sommige bestuurders mij voorbijrijden bij regen, mist, ... Dan vind ik dt voor die mensen de boetes nog veel te laag zijn omdat zin wel degelijk een gevaar zijn voor de andere weggebruikers.
            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              nou ze hebben me te pakken hoor.
              7 km te hard gereden (80 toegestaan) in Zeeland op weg naar Brugge (lang weekend).
              40 Euro....toch wel zonde van het geld hè.
              grt,bouk.
              Dat is natuurlijk het nadeel met die externe flitsers, en een te hoge sluitertijd
              Jos
              Site

Comment

Mijnlaatste boete was 51 in plaats van 50 (56 gecorrigeerd naar 51 km/h)

Heeft me ook 50 euro gekost ....

Comment

nog effe een vraagje:
                  moet je in België ook extra betalen, als je de foto van de overtreding wil hebben.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Snelheid metingen bij kleine overschrijdingen kan door flitsen vaak onrechtvaardig uitpakken. Het is een momentopnamen en 6 km te snel is op de snelheidsmeter de dikte van de naald. De meest nette rijder rijdt soms korte tijd onbedoeld iets te snel. Bij ons zal metingen vanuit een volgende politieauto bij zo'n kleine snelheid overschrijding nooit tot een bekeuring leiden omdat ze trajectmetingen doen van een gemiddelde snelheid: dat kan een flitspaal niet. Voor de veiligheid is het soms nodig om even iets sneller te rijden dan toegestaan, een politiemens snapt dat een robot niet.

Comment

nog effe een vraagje:
                      moet je in België ook extra betalen, als je de foto van de overtreding wil hebben.
                      grt,bouk.
                      Zal een fotoke komen nemen van achterkant wagen, kunnen we dan ook meten afrekenen
                      Jos
                      Site

Comment

Snelheid metingen bij kleine overschrijdingen kan door flitsen vaak onrechtvaardig uitpakken. Het is een momentopnamen en 6 km te snel is op de snelheidsmeter de dikte van de naald.
                        zeer juist, binnenuit.
                        dat bedoelde ik met "flauw" in mijn voorgaande comment.

Comment

nog effe een vraagje:
                          grt,bouk.
                          ....daar zijn diverse opties voor Bouk, in welk formaat wil je de afdruk hebben, bewerkt of onbewerkt, kleur of zwart-wit, ik zou effe mailen en informatie vragen.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            woensdag geflitst door een mobiele flitser, op de Vogelzanglaan in Antwerpen.
                            60 op de teller waar je maar 50 mag.
                            flauw.
                            't Is nog niet helemaal verloren, Control-Z.
                            Mijn broer beweert namelijk dat je niet mag geflitst worden van "van voren" door een mobiele flitser(rijdende wagen met flitsapparatuur)
                            Vooraan heb je namelijk geen officiële nummerplaat...
                            Hij heeft alvast bezwaar gemaakt en heeft voorlopig nog geen vordering ontvangen.
                            wie weet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                              't Is nog niet helemaal verloren, Control-Z.
                              Mijn broer beweert namelijk dat je niet mag geflitst worden van "van voren" door een mobiele flitser(rijdende wagen met flitsapparatuur)
                              Vooraan heb je namelijk geen officiële nummerplaat...
                              Hij heeft alvast bezwaar gemaakt en heeft voorlopig nog geen vordering ontvangen.
                              wie weet?
                              Langs voor flitsen mag (kopflitsen). Er is juridisch niets mis mee.
                              Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                                Dat zal dan politierechtbank worden met hogere boete tot gevolg...
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X