Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OCR software

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• OCR software

Hebben hier mensen goede/slechte ervaringen met OCR-software?
    Na wat op 't internet gezocht te hebben lijken mij de freeware programma's FreeOCR en SimpleOCR interessant, maar ze schijnen o.a. niet goed overweg te kunnen met teksten die in kolommen staan (zoals gewoonlijk in kranten en tijdschriften). Kan dat niet snel omzeild worden door de kolommen apart te selecteren of zo?
    Bij de te betalen programma's zie ik vooral Readiris en FineReader opduiken. Zijn die hun geld echt waard? Wordt de oorspronkelijke opmaak goed gereproduceerd? Kunnen ook tabellen worden gedecodeerd?
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Re: OCR software

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
    Bij de te betalen programma's zie ik vooral Readiris en FineReader opduiken. Zijn die hun geld echt waard? Wordt de oorspronkelijke opmaak goed gereproduceerd? Kunnen ook tabellen worden gedecodeerd?
    Ik ben tevreden van Abby Finereader. Ik heb die wel "gratis" gekregen bij mijn all in one. Nu is het zo dat ik nog geen tekst in kolommen heb gescand, ik gebruik de software niet veel en enkel om zo nu en dan kleine stukjes te scannen. Wat tekstherkenning betreft werkt het uit de kunst.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Working...
    X