Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Als je een externe disk hebt, neem een time machine backup. Installeer daarna osx opnieuw van scratch (wis alles op de interne disk). Kijk daarna hoe lang de batterij mee gaat. Duurt het nog maar twee uur, ga dan terug naar de winkel. Dan is er duidelijk iets mis... Anders gaat dit een spelletje worden tussen de dealer en jou (en het zal in jouw nadeel uitvallen)...
..Was het soms een showroommodel, dan kan de batterij wel haar beste tijd gehad hebben (constant opladen).
Albert
Wordt vaker geopperd maar is volgens mij onzin. In ieder geval wanneer je het over Apple machines hebt. Mijn Macbook Pro is een model Early 2008 en hangt vrijwel altijd aan het stroom. Mijn MBP is inmiddels alweer 31 maand oud en heeft slechts 54 load-cycles gemaakt (en staat toch 24 uur per dag aan) en de capaciteit van m'n accu is nog altijd 94%. Ik bedoel maar.....
Oh, en met deze capaciteit haal ik bij normaal gebruik toch zeker nog wel 3 à 3 1/2 uur draadloos werken....
Mijn 13" MBP (gekocht begin november 2009) doet het hier ook prima qua batterijduur . Wel twee of drie keer een probleempje met het toetsenbord/trackpad/aangesloten USB-muis en toetsenbord gehad (moest 't wachtwoord opnieuw ingeven nadat hij uit sleep mode kwam) en ik kon maar niets ingeven, wat ik ook deed. Eens sluiten (in sleep terug laten gaan) en nadien terug openen hielp hierbij. Ook een tweetal keer een verkeerde aanduiding dat de batterij onderhoud nodig had.
@ Mark: bedankt om dat afbeeldingetje te tonen, dat programmaatje ga ik meteen downloaden .
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Inderdaad heel vreemd: Ik heb zelf een Macbook Pro en die gaat toch zeker 6 uur mee met standaard internetten, tekstverwerken en wat fotobewerking. Met wat besparingstruuks kan hij soms tot 8 uur mee. Er klopt inderdaad iets niet met de batterij: ik zou de garantie claimen.
Inderdaad heel vreemd: Ik heb zelf een Macbook Pro en die gaat toch zeker 6 uur mee met standaard internetten, tekstverwerken en wat fotobewerking. Met wat besparingstruuks kan hij soms tot 8 uur mee. Er klopt inderdaad iets niet met de batterij: ik zou de garantie claimen.
Je moet eens 'n divx via je Hd of via 'n stick spelen.
Zo heb ik het gedaan.
Dat neemt 25 % met pieken tot 30 % van je CPU in beslag.
Daar heb je in principe geen krachtige CPU voor nodig,imo
Mijn Imac 3Ghz heeft hier slechts 12 % voor nodig.
Het verschil kan dus liggen aan de grafische kaarten:
Imac > ATI
macpro > nvidia
Is er geen optie bij Mac om je batterij te "refreshen" ???
Dit staat er bij mijn Thinkpad:
Om de batterij te verversen, gaat u naar het tabblad Batterij-informatie en klikt u op de knop Batterij-onderhoud.... Vervolgens klikt u op het scherm Batterij-onderhoud op Verversing uitvoeren.... Dit betekent dat u de batterij moet blijven gebruiken tot hij helemaal leeg is, waarna u hem weer volledig oplaadt. Als de knop Batterij-onderhoud... of Verversing uitvoeren... op uw systeem niet aanwezig is, voer dan handmatig de volgende procedure uit:
Opmerking: De optie voor het verversen van de batterij wordt alleen afgebeeld als er een NiMH-batterij geïnstalleerd is.
Sla al uw gegevens op en sluit alle programma's af.
Schakel alle timers voor energiebeheer uit, zodat de ThinkPad-computer tijdens het ontladen van de batterij actief blijft. Kies als energiebeheerschema Maximale prestaties.
Schakel, voordat de batterij volledig wordt ontladen, de slaapstand en de spaarstand Standby uit. Op het tabblad Algemene Instellingen selecteert u bij Waarschuwing bij Laag Energieniveau en Waarschuwing bij Kritiek Energieniveau de optie Geen actie ondernemen.
Laat de computer aan staan tot de batterij helemaal leeg is en laad de batterij dan weer op.
Haal de stekker van de AC-adapter uit het stopcontact en laat de computer aan staan tot de batterij helemaal leeg is. Is de batterij leeg, dan gaat de computer automatisch naar de spaarstand Standby.
Sluit de juiste AC-adapter aan en laat de batterij opladen totdat het batterijlampje ononderbroken groen brandt.
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment