Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Ik denk dat je nog voorzichtig moet zijn om winkels met naam en toenaam te bekladden zonder bewijzen of ze klagen je nog aan...
    Of zijn er bewijzen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
      WEL alles wat ik weet uit ervaring is degene die een opmerking plaatst altijd de agressor is,en de klant denkt dat hij in gelijk welke omstandigheid, dienstverlening,het eigendom bezit door ZIJN GELD uit te geven,of,ik wil dit of dat omdat ik al 10j klant ben, of nog erger"ik ben een vriend van uw baas"al of niet waar en als je even toekijkt dan gebeurt dat in een vliegtuig, autocar,bus,taxi,winkel enz ,en geloof me uit ervaring, die groep is groter dan de andere. Begin je dagtaak maar met om de haverklap bij je baas weer één of andere klacht te weerleggen al of niet terecht.
      En meestal wordt naar "het slachtoffer" niet geluisterd maar komen zelfs de vermeende klachten op het conto, en komt bij de evaluatie naar voor " je bent niet vriendelijk tegen de klanten dus.... .
      Om even een hilarisch voorbeeld te schetsen,de zaak gaat open om 9u en een werknemer komt een uur of wat vroeger, de reden is niet ter zake, maar hij merkt bij het naderen dat er een oud vrouwtje voor de deur staat, hij spreekt haar aan met " goede morgen moederke (de uttdrukking is wel streekgebonden) je bent wel veel te vroeg. Wel bij de opening vraagt zij direct naar de " baas " want zulke onbeschoftheid had zij nog nooit meegemaakt, een vreemde die haar aansprak met moederke. Maar in de klacht weerhield zij dit, en melde alleen een vergaande onbeschoftheid. Met als gevolg,een verklaring nodig van de werknemer, zo zie je maar hoe voorzichtig je moet zijn met vriendelijke klanten. Ik viseer hier niemand mee, maar dit is wel al te dikwijls de andere kant, en soms veel erger,mvg
      Daarom dat de "baas" wat meer tijd moet steken in zijn personeel Guido.
      Dat begint al bij de aanwerving en verder door opleiding of begeleiding.

Bijv. bij Vandenborre wisselt om de zoveel tijd het personeel van winkel.
      Andere stad & locatie en andere ligging dus van eenzelfde winkel.

Ik ga je nog iets eigenaardigs zeggen
      Als ik vriendelijke mensen wil zien denk ik spontaan aan enkele buren
      en aan personeel van VDB
      Nu ben ik zelf geen gemakkelijk klant maar als ik ga winkelen weet ik wel precies
      wat ik wil hebben en vooraf kijk ik of ze de spullen in voorraad hebben.
      Gewoonlijk ben ik na een kwartier binnen en buiten.
      En ik laat me ook niks aansmeren of alternatieven aanpraten.
      Niet iedereen doet het of is begaan met "de werkende mens" maar ik probeer me
      toch in hun plaats te stellen.

Mensen veranderen niet. Die van nu zijn dezelfde als van vroeger.
      Ik herinner me nog heel goed en na een "harde" werkdag dat een wat oudere
      man mij zijn gans levensverhaal begon te vertellen...
      En ik was kapot, had honger was moe en wilde in bad
      Dat waren dingen waaraan ik dacht maar waarvan die man niets merkte.

Mijn probleempje(?) was dat ik die man in dezelfde week nog zou
      tegenkomen. Dus "afschepen" zat er niet in
      Last edited by theokus; 20 januari 2011, 16:55.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Hoe onnozel reacties toch kunnen zijn.
        Waarom reageer jij op mijn reactie op mil1?
        Ik geef een onnozele reactie omdat mil1 - als buitenstaander en afwezige, net als de rest hier - de situatie van een werknemer die een klant aanspreekt en opmerking geeft, met politie die mensen uitkaffert. En daarvoor sprak mil1 al van "een bullebak".

Dat is overdreven en intellectueel oneerlijk in gelijk welke discussie.
        En ook wel grappig, omdat mil1 zelf al dit neerschreef:

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Er wordt hier nogal wat gequote met uit zijn verband gerukte zinnen en halve zinnen.
        Maar het past natuurlijk in het eenzijdige normen en waarden discours "ik mag alles, maar de andere niets".
        In deze context "ik mag mijn verwoording overdramatiseren om mijn gelijk te krijgen".

Anderen proberen de situatie te nuanceren. Ieder zijn manier zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          Ien breng ineens een nieuwe regel in werking: geen winkeldiscussies
          of het nu een fotowinkel is een mediamarkt of een wafelenboer.
          Ooit werd iets in deze zin voorgesteld ... toen kwam een hoop reacties als "we mogen elkaar toch waarschuwen".
          Erger was toen chit chat gesloten zou worden. Velen willen die zever niet lezen maar als hij verdwijnt staan ze als eerste te klagen.
          Last edited by VerSeg; 20 januari 2011, 17:12.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Waarom reageer jij op mijn reactie op mil1?
            Had je het niet over VerSeg?
            En als je op een forum niet kan reageren op andermans post, dan zal er nooit veel reactie komen hoor.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Nu ben ik zelf geen gemakkelijk klant maar als ik ga winkelen weet ik wel precies
              wat ik wil hebben en vooraf kijk ik of ze de spullen in voorraad hebben.

Mijn probleempje(?) was dat ik die man in dezelfde week nog zou
              tegenkomen. Dus "afschepen" zat er niet in
              Off-topic: Heb je je pc al Theo?

On-topic: Je gedrag afstemmen op het al dan niet opnieuw tegenkomen van mensen zou je wel eens aardig in de problemen kunnen brengen. De kans is misschien klein, maar in alle omstandigheden beleefd blijven helpt toch om discussies niet te laten escaleren.

Wat die wafel betreft, als ik vrienden of familie ga bezoeken zou ik het toch een beetje vreemd vinden moest ik mezelf daar aanbieden met een chocolade wafel in mijn pollen. Ik zie niet in waarom aankopen van een paar duizend euro daar verandering in zou moeten brengen. Trouwens, niet vergeten dat die paar duizend euro maar (een paar) honderd euro is na aftrek van kosten en belastingen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Off-topic: Heb je je pc al Theo?

On-topic: Je gedrag afstemmen op het al dan niet opnieuw tegenkomen van mensen zou je wel eens aardig in de problemen kunnen brengen. De kans is misschien klein, maar in alle omstandigheden beleefd blijven helpt toch om discussies niet te laten escaleren.

Wat die wafel betreft, als ik vrienden of familie ga bezoeken zou ik het toch een beetje vreemd vinden moest ik mezelf daar aanbieden met een chocolade wafel in mijn pollen. Ik zie niet in waarom aankopen van een paar duizend euro daar verandering in zou moeten brengen. Trouwens, niet vergeten dat die paar duizend euro maar (een paar) honderd euro is na aftrek van kosten en belastingen
                Nope.... niks nieuwe pc.
                Probleem blijft de levering van een wisselframe, soort swap voor de SSD.
                Bij alternate.be zijn ze in voorraad en binnen de 2 dagen geleverd.
                Dus ik snap het niet goed.
                Last edited by theokus; 20 januari 2011, 18:12.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Wel is het zo dat in de grote mediawinkels er een plaatje staat niet te eten en te drinken in de winkel. Ook de security houd je daar in de gaten. Maar alsnog is het daar niet leuk om aan info te komen. En er kan daar bij diene theys inderdaad bot gereageerd worden. Zelf waren we niet aanwezig bij de TS zijn incident. Maar het is wel een leuk gegeven dat toekomstige bezoekers daar een waarschuwing voor krijgen en niet met een wafel de winkel betreden, maar met een heus pak frietjes kan het dan denk ik geen kwaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Wel is het zo dat in de grote mediawinkels er een plaatje staat niet te eten en te drinken in de winkel. Ook de security houd je daar in de gaten. Maar alsnog is het daar niet leuk om aan info te komen. En er kan daar bij diene theys inderdaad bot gereageerd worden. Zelf waren we niet aanwezig bij de TS zijn incident. Maar het is wel een leuk gegeven dat toekomstige bezoekers daar een waarschuwing voor krijgen en niet met een wafel de winkel betreden, maar met een heus pak frietjes kan het dan denk ik geen kwaad.
                    Jong ik krijg nu echt zin om dat een keer te testen.
                    Zo met vijf man de winkel binnen gaan... met frieten, ijs, wafels enz.
                    Gewone porties he, niet overdrijven dus en met een "air" alsof niets aan de hand is
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Zoals ik reeds geruime tijd dacht... de eersten om TS volledig gelijk te geven en zich menen kunnen te beroepen op het feit dat de klant toch wel koning is, zijn dus ook de eersten die er durven aan te denken om nog 's extra te gaan provoceren... Dit zegt geloof ik meer over de personen in kwestie als over het onthaal bij voornoemde elektrozaak. Of niet soms?

Ik vraag me trouwens ook al geruime tijd af hoe TS zou reageren mocht ik, als pakweg 40ste persoon op 1 enkele dag, te dicht in de buurt van zijn aquarium en fotomateriaal komen met een halve wafel (in een met vet doordrenkt papier) in mijn pollen...
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Zoals ik reeds geruime tijd dacht... de eersten om TS volledig gelijk te geven en zich menen kunnen te beroepen op het feit dat de klant toch wel koning is, zijn dus ook de eersten die er durven aan te denken om nog 's extra te gaan provoceren... Dit zegt geloof ik meer over de personen in kwestie als over het onthaal bij voornoemde elektrozaak. Of niet soms?
                        Ja ik begrijp ik die reactie ook niet. Een echte schande.
                        Ik word er zelfs voor beloond als mystery guest

Al komt die klant binnen in onderbroek of in bikini...op skilatten en een rugzak
                        vol frieten... doet er niet toe.
                        Personeel moet gepast reageren ook al is het één minuut voor de zaak sluit.
                        Plus ze moeten ook beseffen dat ze hun loopbaan in die winkel op spel zetten.
                        Maar ik ben de eerste om te begrijpen dat het steeds moeilijker wordt
                        en er meer en meer gevraagd worden van dit personeel.
                        Meestal is het stress, mensen raken over hun toeren enz.
                        Op het moment dat je de klant als vijand ziet moet je opletten
                        Last edited by theokus; 20 januari 2011, 18:40.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Jong ik krijg nu echt zin om dat een keer te testen.
                          Zo met vijf man de winkel binnen gaan... met frieten, ijs, wafels enz.
                          Gewone porties he, niet overdrijven dus en met een "air" alsof niets aan de hand is
                          En als ze u buiten smijten daarna alle vijf met een LED-tv van een paar duizend Euro voor de deur passeren met duidelijke vermelding van de concurrentie hun naam.
                          Iets voor verborgen camera dat!
                          Last edited by VerSeg; 20 januari 2011, 23:55.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Bijv. bij Vandenborre wisselt om de zoveel tijd het personeel van winkel.
                            Andere stad & locatie en andere ligging dus van eenzelfde winkel.

Ik ga je nog iets eigenaardigs zeggen
                            Als ik vriendelijke mensen wil zien denk ik spontaan aan enkele buren
                            en aan personeel van VDB
                            Nu ik heb andere ervaringen en ben niet de enige, maar ga er ook bij zeggen dat niet iedereen zo is ze verkopen er zelfs gebruikte toestellen voor 100% nieuw
                            Maar om hier een topic aan te wijden tja
                            Er zijn andere dingen in het leven die om aandacht vragen.
                            Stap naar de ombudsdienst
                            Never resist temptation or it could go away...
                            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

(Als ik vriendelijke mensen wil zien denk ik spontaan aan enkele buren)

Me to.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                (Als ik vriendelijke mensen wil zien denk ik spontaan aan enkele buren)

Me to.
                                grt,bouk.
                                Aan de buurvrouw?

Comment

Working...
                                X