Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zomerbanden en ervaringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zomerbanden en ervaringen

Wie gebruikt welke band ?

Als zomerband heb ik een michelin primacy, waar ik toch tevreden over ben.
    Maar het kan altijd nog beter

Eisen van een goede band:
    prijs-kwaliteit
    korte remafstand met Belgisch weer
    baanvast
    weinig rolgeluid
    duurzaam

Mijn ervaringen met de michelin:
    - vrijs stil
    - duurzaam: 80.000 km met 1 set
    - verbruik: ligt iets lager dan de gemonteerde goodyear (van 6,5l naar 6,3l)

Ik kijk vooral uit naar positieve ervaringen van andere merken/types, en welke banden je nooit meer zou kopen.

Re: Zomerbanden en ervaringen

Ik heb de gewoonte mijn banden per as te wisselen (bij voorwielaandrijving verslijt dat vooraan een pak sneller dat achteraan.). Mijn Continentals (sportcontact 2) heb ik vooraan vervangen na 55.000 km. door Goodyear Optigrip (zijn 205/55 16 banden). Zit nu aan 70.000 km. en achteraan is er nog geen probleem.

Die Goodyears zijn iets stiller dan de Continentals. Ze zijn vooral goed bij regenweer (wat in ons Belgenlandje voor mij het belangrijkste is). Bij droog weer zouden ze iets minder zijn, maar daar heb ik nog niets van gemerkt (met 90 pk ben ik ook niet echt een sportief rijder, maar dat hoeft ook niet). Ook de prijs valt redelijk mee (die 205's zijn nu zowat de standaardband geworden voor (kleine) middenklassers).
    Voor dat regenweer is voldoende profieldiepte heel belangrijk. Meestal vervang ik mijn banden aan een 2.5 mm. (die 1.6 mm. (wettelijk) vind ik eigenlijk redelijk misdadig...).
    Groeten,

Polleke

Comment

Dunlop SP9000 Sport, al heel wat jaren dienen deze als zomerbanden en ben er heel tevreden over;
      weinig slijtage, geen rolgeluid, heel baanvast en uiterst duurzaam.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Sportieve band, Bridgestone Potenza , heerlijke band, stuurt scherp, geeft niet op na 2 snelle rondjes Zolder ;-) En ik ben er de winter heel mee doorgekomen.

Comment

Aan het aantal reacties te lezen, zou je denken dat winterbanden veel interessanter zijn dan zomerbanden .
          Groeten,

Polleke

Comment

Vroeger reed ik altijd met Uniroyal vanwege de prijs, tegenwoordig Continental
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Aan het aantal reacties te lezen, zou je denken dat winterbanden veel interessanter zijn dan zomerbanden .
              Wacht nog even tot het terug wat warmer wordt, dan moeten al die winterbanden vervangen worden door zomerbanden.

Op deze website kan je zoveel info vinden dat je ook niet meer weet wat je moet kiezen:
              De snelste weg naar de beste bandenkoop. Banden voor personenauto's en bestelauto's. Montage door garages bij u in de buurt, u de korting. Zomerbanden, winterbanden, 4x4's, terreinbanden, ect. Ongelooflijk voordelig, gratis bezorgt binnen Nederland. Simpele manier van bestellen, flexibele betalingsafhandeling, ruime keus.

Bij de meeste banden kan je verschillende tests vinden.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

michelin energy
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

Comment

Continental Sport Contact.

Welke ik nooit zelf zou kopen? Michelin Energy.
                  Reden is slechte grip, zeker bij wat natte baan of in bochten.
                  OK, het verbruik ligt iets lager maar veilig noem ik ze zeker niet!
                  Ze zijn gemaakt om minder wrijving te hebben maar dat speelt grote parten in veiligheid doordat baanhouding iets van het belangrijkste is dat telt.
                  Goed dat je een paar cent per 100km kan winnen in verbruik maar wat ben je ermee als je één keer uit de bocht vliegt?
                  Liever 0,3l/100km meer verbruiken maar "normaal" kunnen rijden.
                  Natuurlijk hangt alles af van welke baan je doet en welke wagen je hebt, om rond de kerk te draaien maakt dat niet veel uit.
                  Last edited by VerSeg; 21 januari 2011, 00:05.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Blijf bij merkbanden.
                    Banden die goed uit verschillende test komen:
                    Pirelli Cinturato
                    Uniroyal Rainexpert
                    Dunlop SP Sport FastResponse
                    Bridgestone Turanza
                    Nokian H
                    En zoals hierboven al gezegd: blijf weg van die Michelin Energy. In regen presteren die heel ondermaats.
                    Hier meer resultaten:
                    De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.

Comment

Rij met:
                      Bridgestone Potenza RE050A.

Rij met achterwielaandrijving en geregeld moeten ze eens afzien

Liggen er nu toch al een kleine 50000km op en nog in goede staat.

Kosten wel wat meer, maar rijden supergoed en gaan lang mee.

Comment

.............

Die Goodyears zijn iets stiller dan de Continentals.
                        en dat vind ik heeel belangrijk.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          en dat vind ik heeel belangrijk.
                          grt,bouk.
                          Heb me bij de aankoop van die banden hierdoor laten leiden.
                          Waren de enige banden met de combinatie : heel goed in regen en goeie levensduur...

Bij banden tests moet je er ook rekening mee houden dan de afmetingen van de banden ook grote invloed hebben op de resultaten. Het is niet omdat een band in 185/60 uitvoering goed scoren, dat ze dat ook doen in 225/45...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Heb me bij de aankoop van die banden hierdoor laten leiden.
                            Waren de enige banden met de combinatie : heel goed in regen en goeie levensduur...

Bij banden tests moet je er ook rekening mee houden dan de afmetingen van de banden ook grote invloed hebben op de resultaten. Het is niet omdat een band in 185/60 uitvoering goed scoren, dat ze dat ook doen in 225/45...
                            Is allemaal juist, maar de ene zijn criteria is niet dezelfde dan de andere, waardoor er geen "beste band" kan zijn.
                            Als je sportief rijd, zal een stille band niet prioritair zijn boven een zachtere compound met een hoge stijheid in de zijflank bijvoorbeeld.

Comment

Ik heb de gewoonte mijn banden per as te wisselen (bij voorwielaandrijving verslijt dat vooraan een pak sneller dat achteraan.).
                              Klopt inderdaad dat de voorste dan het meest verslijten.

Wel rekening houden dat de nieuwste banden steeds op de achteras geplaatst moeten worden voor de beste weglegging en dus grootste veiligheid, ook op een voorwielaandrijving.
                              Het is geen wetgeving, geen verplichting maar een aanbeveling.
                              Iets wat de meesten net omgekeerd doen omdat ze een voorwielaandrijving hebben en denken dat die de beste grip moeten hebben.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X