Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio 73

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Studio 73

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
    Wat het aankopen/service in NL betreft; daar heb ik dit nog nooit meegemaakt en in België al verschillende keren, vandaar mijn opmerking.
    Veel geluk gehad tot nu toe in NL ... gelukkig nooit bij CVI gekocht dan.
    Wat service betreft ... vergeet wel het verschil in garantievoorwaarden niet!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Wellicht dat je je order wel kan annuleren
      Bij deze gebeurt !

Wat service betreft ... vergeet wel het verschil in garantievoorwaarden niet!
      Garantievoorwaarden zijn idem als in België, en in slechtse geval spring ik wel binnen als ik voor 't werk in NL moet zijn
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
        Garantievoorwaarden zijn idem als in België, en in slechtse geval spring ik wel binnen als ik voor 't werk in NL moet zijn
        BE 2 jaar garantie, NL 1 jaar (dacht ik)

Nu, als de service niet goed is, ben je met dat 1 jaar extra niet altijd iets als je niet bij je dealer terechtkan
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Ik ben al jaren klant bij Studio 73. Steeds correct behandeld geweest. Prima winkel. Geen klachten.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
            Ik ben al jaren klant bij Studio 73. Steeds correct behandeld geweest. Prima winkel. Geen klachten.
            Voor mij juist hetzelfde, prima service.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              BE 2 jaar garantie, NL 1 jaar (dacht ik)
              is in nederland nu ook 2 jaar :-) btw over studio 73 niets da goeds....
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                is in nederland nu ook 2 jaar :-) btw over studio 73 niets da goeds....
                beetje off-topic van mij maar weet je sinds wanneer?
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  beetje off-topic van mij maar weet je sinds wanneer?
                  ik heb dat opgezocht ivm een probleempje in november vorig jaar, is ondertussen tot onze tevredenheid opgelost, en ben dan hier terechtgekomen. En dat en onze ervaring daaromtrent bevestigd mijn antwoord. Het woord garantie is niet wettelijk bepaald maar wel: "het wettelijk recht op een deugdelijk product"
                  Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

ik heb dat opgezocht ivm een probleempje in november vorig jaar, is ondertussen tot onze tevredenheid opgelost, en ben dan hier terechtgekomen. En dat en onze ervaring daaromtrent bevestigd mijn antwoord. Het woord garantie is niet wettelijk bepaald maar wel: "het wettelijk recht op een deugdelijk product"
                    bedankt! Had die link ook al gevonden maar jij staaft dit nogmaals met praktijk-ervaring... Heb namelijk mijn 1D mk4 in NL gekocht...
                    Nieuwe site

Comment

De regel betreffende de wettelijke garantie is een "richtlijn" en niet elke Europese lidstaat heeft dat daarom al opgenomen in zijn wetgeving.
                      Verder is het ook voor een consument en die wordt in "zijn land" beschermd met de "wettelijke garantie zoals in zijn land opgenomen in de wetgeving" ... als Belg kan u zich dus enkel op de "wettelijke garantie" beroepen als u ook bij een Belgische winkel/verkoper gekocht hebt.
                      Iedereen is eigenlijk beschermd door de wetgeving binnen zijn eigen land ... ook al is er het algemene Europa!

Nu heb ik wel liever twee jaar fabrieksgarantie dan twee jaar wettelijke garantie.
                      Bij twee jaar fabrieksgarantie ben je zeker dat het onder garantie valt, bij de wettelijke garantie moet u na zes maand al bewijzen dat het probleem bestond bij verkoop ... hetgeen je in 9/10 gevallen niet zal kunnen doen!
                      Veel fabrikanten geven echter standaard twee jaar fabrieksgarantie in België maar slechts één jaar in sommige landen waaronder Nederland, deze trend is wel aan het veranderen en verbetert.
                      Met andere woorden ben je in de betreffende landen dan slecht één jaar zeker van de garantie.

Nu zijn er in België ook wel winkels die het smerig spelen en de twee mixen, zelfs al heb je twee jaar fabrieksgarantie, dan baseren ze zich op de regel van de wettelijke garantie om u het tweede jaar te laten afdokken! Ze zeggen dan dat je geen enkel bewijs hebt dat het probleem bij aankoop bestond en rekenen u dus kosten aan!
                      Fnac doet dit onder andere! Samsung geeft in België 2 jaar fabrieksgarantie op alles maar als je bij Fnac navraagt geven ze maar één jaar fabrieksgarantie en het tweede jaar de wettelijke ... hetgeen je nooit kan bewijzen en dus zal afdokken voor iets dat je niet zou moeten betalen.
                      En neen, ik heb het niet van horen zeggen via via maar zelf voor deze discussie gestaan bij Fnac! Ze draaien de regeltjes zo dat het hun best uitkomt!
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Die mensen doen echt wel hun best, maar voor 'speciallekes' in bestelling moet je doorgaans lang wachten. De wereld is klein, maar in tijden van economische resessie loopt de fabricage, transport en levering vanuit sommige landen 'met horten en stoten' = niet constant.
                        Wat de stockopvolging betreft, deze 'voorvallen', gebeuren in de beste firma's.

Altijd een héél goede communicatie gehad over mijn bestellingen.
                        Artikkelen die goed verkopen zijn nu eenmaal beter en sneller leverbaar, als de producent dit globaal goed kan inschatten.

Groeten,
                        Antropoloog

Comment

heb ook besteld bij St 73 had wel niet gezien dat 1 artikel niet meer voorradig was...
                          Gevolg 2 weekskes wachten...

Sorry, maar liever dat dan ergens meer te gaan betalen.
                          Mijn Blog
                          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Working...
                          X