Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schande!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schande!!

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Ja en wat als je die 40ml nu is niet betaald bij aankoop van een cartridge, in vergelijk is een 220 patroon stukken goedkoper, als er een dergelijke hoeveelheid overblijft dan moet der een reden voor zijn. Wat juist die reden is dat ga je moeten vragen aan Epson maar veronderstel nu is dat er te weinig inzit en door dat feit loopt je grootformaatprinter schade op, dan ben je nog verder van huis hé.

Ik vertrouw op Epson dat dit wel degelijk onderzocht is en het om een of andere reden ook nodig is.

MVG, Jeff C.
    Ik volg deze stelling. De fabrikanten zijn niet gek, en willen op dit niveau geen risicos, er zal een goede reden voor zijn.
    Grtn
    Rudy

Comment

Ik kan wel aannemen dat er alijd een rest in de tank moet blijven als bescherming van bvb de leidingen en printkoppen, maar 5ml zou imo genoeg moeten zijn. 40ml is teveel. Als daarbij op de verpakking staat dat er 220ml in de cartridges zit en er maar 180ml effectief bruikbaar is, is dat een vorm van misleiding.
      Wil de printer echt niet meer verder?
      Zowel m'n Epson 4800 pro als m'n HP B9180 pro geven wel een 'leeg' aan, maar kunnen nog vele bladzijden verder printen. Je moet wel telkens bevestigen.
      Ik heb nog nooit de test gedaan om een inktcartridge open te breken om te zien wat er nog overblijft op het moment dat ik ze wissel, maar denk wel dat het heel wat minder dan 20% rest is.
      Lege cartridges kunnen afgegeven worden in de winkel voor degelijke recyclage.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

De vraag is ook hoe nauwkeurig de printer kan nagaan hoeveel inkt er nog in de cartridge zit. Er zijn verschillende manieren om het inktniveau te controleren. De ene methode zal nauwkeuriger zijn dan de andere.
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
          Ik kan geen enkele reden bedenken om 20% van de aangekochte inkt ongebruikt weg te gooien.
          Dat laatste droogt veel sneller uit en vertopt de printkop ... ga je nadien verwijten dat Epson niets doet om dit te voorkomen?
          Ik koop 220 ml om 220 ml te printen.
          Klopt maar ik rij met een band ook niet tot er geen rubber meer is ... je betaalt altijd een stuk dat je nooit gebruikt.

Een reden dat de printkop niet droog mag lopen? Dat ze er dan 260ml in doen!!!
          Wat doe je dan met de meeste werkmannen die per begonnen uur aanrekenen? Daar betaal je toch ook voor tijd dat je nooit kreeg?
          Is ook niet eerlijk maar iedereen legt er zich bij neer. Daar is het verschil anders wel veel groter dan bij die enkele ml inkt hoor.

Wat het inzamelen betreft ... in vele winkels staan er inzamelboxen voor lege inktpatronen ... dus als je milieubewust die patroon niet in de gewone vuilzak wil stoppen heb je daar de kans toe.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X