Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schande!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schande!!

Ik hoop dat dit onderwerp hier thuis hoort, anders zal de moderator het wel verplaatsen hoop ik...

Schandalig!

Van de 220ml inktcartridge voor de grootformaatprinters (o.a. Stylus Pro 7800) wordt bij iedere cartridge ruim 40 mililiter weggegooid!

De proef is eenvoudig: een volle 220ml cartridge weegt 361 grams. Zodra de printer niet verder gaat en 'leeg' aangeeft, weegt de cartridge nog 173 grams.
    Er is dus slechts 188 grams verbruikt, zeg maar ongeveer 180 mililiter! (aannemende dat deze inkt iets zwaarder is dan gewoon water)
    Levert Epson dan te weinig inkt? Nee, want na demontage van de 'lege' cartridge blijkt er nog ruim 40 mililiter (zie foto) te resteren!
    180 + 40 = 220, jawel, maar die 220 mililiter komt dus niet allemaal op ons fotopapier.
    Die komt, als we de cartridge met het huisvuil meegeven, rechtstreeks in ons milieu terecht.
    Afgezien van het feit dat we te weinig inkt krijgen voor ons geld (slecht voor onze portemonnee) is dit ook nog eens een SCHANDALIGE VERSPILLING!
    Ditzelfde heb ik ooit bij 110ml cartridges geconstateerd.

Het wordt tijd dat daar actie tegen wordt ondernomen. Ten minste zou Epson moeten zorgen dat we:
    1: ook echt die 220ml op ons fotopapier krijgen
    2: voor de 'lege' cartridges met restant inkt een inzamelprogramma moeten starten!

WAT VINDEN JULLIE DAARVAN?

Denk nou niet dat dit je niet aangaat. Hetzelfde gebeurt met de kleine cartridges. De chip op de cartridge geeft aan 'leeg' maar breek daarna die cartridge maar eens open (doe wel een paar plastic handschoenen aan....)!

.
    Last edited by Henk47; 14 januari 2011, 02:30.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

Re: Schande!!

Ja en wat als je die 40ml nu is niet betaald bij aankoop van een cartridge, in vergelijk is een 220 patroon stukken goedkoper, als er een dergelijke hoeveelheid overblijft dan moet der een reden voor zijn. Wat juist die reden is dat ga je moeten vragen aan Epson maar veronderstel nu is dat er te weinig inzit en door dat feit loopt je grootformaatprinter schade op, dan ben je nog verder van huis hé.

Ik vertrouw op Epson dat dit wel degelijk onderzocht is en het om een of andere reden ook nodig is.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Ja en wat als je die 40ml nu is niet betaald bij aankoop van een cartridge, in vergelijk is een 220 patroon stukken goedkoper, als er een dergelijke hoeveelheid overblijft dan moet der een reden voor zijn. Wat juist die reden is dat ga je moeten vragen aan Epson maar veronderstel nu is dat er te weinig inzit en door dat feit loopt je grootformaatprinter schade op, dan ben je nog verder van huis hé.

Ik vertrouw op Epson dat dit wel degelijk onderzocht is en het om een of andere reden ook nodig is.

MVG, Jeff C.
      Ik kan geen enkele reden bedenken om 20% van de aangekochte inkt ongebruikt weg te gooien. Ik koop 220 ml om 220 ml te printen.
      Een reden dat de printkop niet droog mag lopen? Dat ze er dan 260ml in doen!!!
      Bedankt voor je reactie, ik hoop dat er meer komen. Ik ga dit ook op engelstalige sites plaatsen want ik vind dat er iets aan gedaan moet worden.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

Comment

cartridges.....voorlopig mij buik van vol.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ruil alleen de cartridge als de printer niet meer verder wil. En dat is toch nog een flink aantal (A3) prints later dan de leegmelding! Ik dacht dat ik al leegmelding kreeg vanaf 5% restinkt. (wel bij de epson pro4000 met 110ml cartridges). En ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de printkop of onderbroken inkttoevoer. Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat je bij de pro serie zelfs een cartridge kan vervangen als de printer halfweg je print stopt omdat de inkt op is, en hij dan gewoon verderprint. (Maar kan het niet bevestigen uit ervaring.)
          Mvg,
          Eric
          Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Er bestaan softwares op het net die de chips in de cartridges kunnen herprogrammeren zodat de 'leeg' melding pas komt als de cartridge echt leeg is.

Nerdi
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Ik denk niet dat deze hier thuis hoort?
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Verplaatst naar ons praatcafé.

Red Falcon
                Moderator

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Comment

Mijn HP Color Laserjet zaagt al een jaar om nieuwe toners ... hij kreeg er nog geen maar blijft toch mooi verder doen
                    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Het is een schande, Bij mijn HP printer heb ik de 363 patronen, zonder ingebouwde leeskop. Ik denk dus dat deze daar minder last van heeft. Je kan altijd nog wat verder als hij reclameert als er een patroon leeg is.

Comment

Tja, 't is algemeen geweten dat printerfabrikanten de prijzen van hun printers zeer scherp in de markt zetten en hun grote winsten dan maken op de inkten....

Comment

Mijn Canon printer blijft meestal ook nog een tijdje doorprinten nadat ik een waarschuwing heb gekregen maar echt lang is dit niet.
                          Bij mijn HP was dit veel erger. Daar kon ik nog maanden verder printen voor de cartridges echt leeg waren.
                          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Ik ben het 100% met je eens Henk, tis schandalig en dik misleidend.
                            En we spreken dan nog niet over de andere verliezen die je hebt met "kop-spoeling" want die teld ook goed door.
                            Vind het goed dat je het aan de kaak steld.
                            Heb wel geen idee hoe je de zaak meer formeel kan maken zonder hoge kosten van advokaat of zo.

Wat zijn je plannen verder?
                            Mss kan je ergens klacht neerleggen bij cunsumentenzaken? En vandaar doorgaan naar europa?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Wat zijn je plannen verder?
                              Mss kan je ergens klacht neerleggen bij cunsumentenzaken? En vandaar doorgaan naar europa?
                              Testaankoop ????

Comment

Working...
                              X