Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volksverlakkerij ?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Volksverlakkerij ?!

Solden, uitverkoop, extreme kortingen... eigenlijk heb ik een grondige hekel aan die periode omdat ik wéét dat mensen gewoon vaak beetgenomen worden.

Zag ik vanmorgen toch ff rood : kreeg een reclamemailtje van 't Konijn. Extreme kortingen.
    Allez, ff kijken voor hoeveel ze de SB900 gaan verkopen. Korting, om het met d'Ollanders te zeggen : ammehoela... Ineens zou die SB900 voorheen 550 Euro gekost hebben en nu dus voor maar 349Euro te koop. Da's dus gewoon de reguliere prijs hé *zucht* Zijn zulke praktijken eigenlijk wel toegelaten, vraag ik me af.
    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Re: Volksverlakkerij ?!

Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
    ....... *zucht* Zijn zulke praktijken eigenlijk wel toegelaten, vraag ik me af.
    ja dat mag.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik dacht dat een winkelier twee prijzen krijgt van de fabrikant, een adviesprijs waar ze mee doen wat ze willen en een bodemprijs waar ze niet onder mogen gaan.
      Konijn, en vele anderen, tonen een doorhaalde adviesprijs en eronder hun prijs.
      Als klant koop ge waar je zelf wilt, afhankelijk van je eigen prioriteiten.
      Ze werken dus volkomen legaal.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ja dat mag.
        grt,bouk.
        Nee.
        ze verkochten voor de solden die flitser al ongeveer aan die prijs en als men tijdens de solden hierop solden wil geven op datzelfde product dan mag men de prijs hierop niet verhogen om dan hierop terug korting te geven
        De onderneming die in solden verkoopt moet verminderde prijzen toepassen. De prijs waarnaar ze moet verwijzen is:

#voor de goederen die ze gedurende de maand voorafgaand aan de soldenperiode te koop heeft aangeboden in hetzelfde verkooppunt of volgens dezelfde verkooptechnieken, als die waar de goederen in solden worden verkocht: de laagste prijs die ze voor die goederen, in dat verkooppunt, gedurende die maand heeft gevraagd;
        # voor de goederen die ze gedurende de maand voorafgaand aan de soldenperiode te koop heeft aangeboden in een ander verkooppunt dan dat waar de goederen in solden worden verkocht: de laagste prijs die ze in het verleden heeft gevraagd voor die goederen, ongeacht het verkooppunt of de verkooptechniek;
        # voor de goederen die ze gedurende de maand voorafgaand aan de soldenperiode niet te koop heeft aangeboden: de laagste prijs die ze voor die goederen in het verleden heeft gevraagd, ongeacht het verkooppunt of de verkooptechniek.

En ja voor die wijze van aanduiding.

!!!!Opgepast het woord SOLDEN of onder een andere gelijkwaardige benaming moet er wel bij staan in de reclame folder
        Last edited by foto4fun; 11 januari 2011, 14:31.
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

In Leuven zijn er zo veel winkels hoor, vooral audio, video of communicatie ... prijs in solden is deze van voor de solden maar er staat nu een hogere prijs boven geschreven dat doorgestreept is.

Neen, dat mag niet, ge moogt geen prijsverhogingen doen om dan in solden te zetten aan dezelfde prijs.
          Probleem is dat als je het wil bewijzen al getuigen en foto's zou moeten hebben van alles.

Maar dan nog ... dan komen ze met zoiets onnozel af dat die dat je vorige keer gezien hebt versie 2.023.15a was en het nu om het nieuw model 2.023.15b gaat.

Ja, puur bedrog op vele plaatsen!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Als jij hetzelfde mailtje gekregen hebt, als ik, dan zie ik toch het probleem niet.
            Er staat duidelijk : "Solden, nu tot 50% korting op GESELECTEERDE artikelen".
            De Nikon SB 900 is niet geselecteerd, en is dus niet in solden...

Voor de rest geeft het Keun altijd hun prijs ten opzichte van de "officiële" prijs. Dus niet ten opzichte van een eventuele vorige verkoopprijs.
            Groeten,

Polleke

Comment

En niet te geloven hoeveel mensen daar nog in lopen.
              Zeker ruw geschat 75% van de bevolking loopt er in als je ze rond de soldenperiode ziet buiten komen.

Ik heb het al gezegd in een ander post ook als mooi voorbeeld:
              Ergens rond september / oktober heb ik me zoeen elektrische tandenborstel gekocht in de colruyt, geen reklame of geen speciaal actie prijs 15,45 euro.
              Nu staat em in "solden" bij de blokker dacht ik aan -50 % !!! aan 14,99 euro.

Ronduit belachelijk toch.

Nog zoeen trick is als een verkoper zegdt "het is de laatste, het is nu je kans!"
              Dan antwoord ik resoluut "oei, is einde reeks als ze hem nie meer maken, dan mag er nog zeker xx euro af"
              Hun kop is goud waard om te zien dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                En niet te geloven hoeveel mensen daar nog in lopen.
                Zeker ruw geschat 75% van de bevolking loopt er in als je ze rond de soldenperiode ziet buiten komen.

Ik heb het al gezegd in een ander post ook als mooi voorbeeld:
                Ergens rond september / oktober heb ik me zoeen elektrische tandenborstel gekocht in de colruyt, geen reklame of geen speciaal actie prijs 15,45 euro.
                Nu staat em in "solden" bij de blokker dacht ik aan -50 % !!! aan 14,99 euro.

Ronduit belachelijk toch.

Nog zoeen trick is als een verkoper zegdt "het is de laatste, het is nu je kans!"
                Dan antwoord ik resoluut "oei, is einde reeks als ze hem nie meer maken, dan mag er nog zeker xx euro af"
                En 90% van de bevolking kan het verschil niet van winkel, bij blokker verkopen ze geen elektrische tandenborstel aan die prijs, bij kruidvat wel.
                Das zoals iemand die blokker binnen stapt en vraagt achter sabatier messen en de verkoopster zegt dat ze dat niet verkopen klant begint te schelden en te strijden dat ze dat wel hebben tot dat de verkoopster zegt dat hij bij kruidvat moet zijn...

----------------------------------------------------------------------------------------------
                Voordat je appelen met peren wil vergelijken moet je eerst nadenken.
                Vergelijk van twee totaal verschillende winkels gaat niet op.
                koopjes is een prijsbepaling van de winkel zelf en hangt niet af van andere winkels, ieder bepaald wat die vraagt voor hun product.

en welk type nr heeft je elektrische tandenborstel? vergelijk maar eens met type nr van de folder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                  En 90% van de bevolking kan het verschil niet van winkel, bij blokker verkopen ze geen elektrische tandenborstel aan die prijs, bij kruidvat wel.
                  ....
                  Vergelijk van twee totaal verschillende winkels gaat niet op.
                  ....
                  en welk type nr heeft je elektrische tandenborstel? vergelijk maar eens met type nr van de folder
                  Denk je dat ik achterlijk ben of zo?
                  Of ben jij zoeen verkoper die de mensen zoeen dingen wijsmaakt en nu op zijn tenen getrapt is?
                  Ik had er duidelijk bijgezet "dacht ik", dus een vermoeden over de locatie van aanbieding.
                  En het gaat wel degelijk om exact zelfde artikel, exact zelfde type en opties.
                  Vergelijk van 2 winkels gaat perfect in dit geval, ik kijk wat er uit mijn zakken gaat.

Comment

Denk je dat ik achterlijk ben of zo?
                    Nee
                    Of ben jij zoeen verkoper die de mensen zoeen dingen wijsmaakt en nu op zijn tenen getrapt is?.
                    Nee
                    Ik had er duidelijk bijgezet "dacht ik", dus een vermoeden over de locatie van aanbieding.
                    Ja, maar gissen is makkelijk en iets afbreken nog makkelijker.
                    En het gaat wel degelijk om exact zelfde artikel, exact zelfde type en opties.
                    allee dan heb jij geluk dat ze op een ander goedkoper hadden.
                    Vergelijk van 2 winkels gaat perfect in dit geval, ik kijk wat er uit mijn zakken gaat.
                    Nee in dit geval niet het gaat hier over een korting in dezelfde winkel en niet een vergelijking met een ander winkels. als men in winkel A een product X verkoopt aan €20 en in winkel B product X aan €40 dan is dat hun volste recht.
                    Iedereen vergelijkt met andere aanbieders

Maar algemeen heb jij problemen met verkopers, het zijn ook mensen die hun job doen en de één doet zijn werk goed en de andere niet. En zo is dat in iedere sector PUNT

Weet je een jaar geleden heb ik mijn toestel goedkoper gekocht dan wat nu de prijs is op een ander zelfs met korting

Comment

Dank je voor de verduidelijking
                      Nu geef ik je gelijk.
                      Mijn punt was gewoon dat je niet moet luisteren naar de onzin van korting en blabla maar kijk gewoon naar de prijs.
                      Ik ga niet rondlopen voor paar eurocent, je haalt er je naft en tijd niet uit.
                      Maar voor duurder aankopen of dingen die ik regelmatig nodig heb kijk ik wel zeer bewust naar de nettoprijzen en vergelijk winkels onderling daarbij laat ik me me eerder ontmoedigen door termen als "dumpverkoop" en "solden".

Zeer veel prijzen zijn virtueel en hoofdzakelijk bepaald aan de hand van wat de consument er maximaal wil voor betalen.

Verkopers heb ik het meestal niet zo voor omdat ik meestal me goed informeer op voorhand en dan ook soms meer weet of de verkoper in C zelf LOL.
                      Dit neemt niet weg dat er ook veel goede verkopers zijn die echt goed analyseren wat je nodig hebt en juist informeren.

Zoals je zegd, tis in ieder branche wel zo.

Comment

Online shoppen: échte solden, het hele jaar door

voorbeeldje: ik ben nu op zoek achter een nieuwe tv, de lg50pk350 staat hier in veel winkel in promotie voor 599€, online kan ik hem rond de 620€ bestellen en laten leveren, het hele jaar door. En dat is dan bij m'n favoriete webwinkel, de goedkoopste webwinkel doet het voor 577€ als ik hem ga ophalen (602€ voor leveren).

Wetende dat je als consument meer rechten hebt bij een online aankoop, ga ik nog zelden naar winkels zoals mediamarkt/vandenborre/... voor elektro.
                        Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

Comment

ik keur de praktijken ook niet goed, en solden zijn een achterhaald fenomeen. Laat handelaren zelf bepalen wanneer ze kortingen willen of kunnen geven. Dat lijkt me de klant ten goede te komen. Als je kijkt wat de marges op kleding zijn, amai...

MAAR, als klant heb je ook verantwoordelijkheid: een koop is gedaan als koper en verkoper het eens raken over het goed en de prijs (of zo iets).
                          Ikzelf ga altijd als ik iets koop van enige waarde een vergelijkende studie doen. En ik vraag altijd korting, en dat lukt meestal wel.
                          Toen we een auto kochten een goed jaar geleden, liet ik de verkoper doen in de offerte, kortingen van 9% en gratis opties. TOen dat klaar was zei ik OK, en nu onderhandelen we op basis daarvan over de prijs. En dat lukte! er ging nog 2000 euro af en er kwam nog een rits accessoires bij.

Comment

Voor Belgie is het zo dat de wet blijkbaar in 2009 veranderd is (info uit het nieuws zaak: lidl)
                            Vroeger was het zo dat bij promoties de verkoper ook verplicht was het artikel aan de geadverteerde prijs te verkopen OF indien niet vooradig een bestelling aanemen.

Nu is de verkoper tot NIETS meer verplicht, hij moet het artikel zelfs niet in stock hebben en moet geen bestelling verplicht meer aanemen.

Gaan ze daar niet van profiteren denk je om volk te lokken met absurde prijzen waarvan ze de verkoop gewoon niet laten doorgaan?

Comment

Working...
                            X