Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc moet dienen als monitoring pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe pc moet dienen als monitoring pc

Momenteel heb ik een pentium 4 2.4Ghz PC met windows xp. Deze wordt gebruikt voor verschillende zaken:

- camerabewaking met een Avermedia Nv5000 pci kaart voor 4 camera's. (vraagt het meeste van de pc)
    - monitoring opbrengst van mijn zonnepanelen met een upload naar mijn website om de 7 minuten.
    - runnen van mijn weerstation met upload elke 10 seconden naar mijn website + live webcam

De pc draaid hier constant aan 100% cpu. Sinds ik ook de optie webcam aan mijn online weerstation heb toegevoegd is het hem een beetje teveel geworden. Als hij de beeldjes van de webcam moet uploaden reset de pc.

Dus een nieuwe pc aanschaffen zal de enige optie zijn vrees ik.

Ik volg al jaren niet meer wat er zoal te verkrijgen is.
    Enige voorwaarde voor het goed werken van mijn camerabeveiliging met die avermedia kaart is dat de pc een intel processor heeft en uiteraard pci slot.

Zou een pc met een Intel Core 2 Duo E5700 processor voldoende zijn?

Oa dell heeft zo een pc met deze processor : http://www1.euro.dell.com/content/to...thp&redirect=1

Komt op 349 euro.

Zou deze pc voldoen?

mir
    Last edited by mir; 9 januari 2011, 19:55.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Nieuwe pc moet dienen als monitoring pc

Dus uw PC staat constant te blazen omdat je een webcam op je zonnepanelen gericht hebt? De ironie is niet ver...

Ben je niet beter met een Internet camera die gelijk alles comprimeerd op speciale hardware? Zo duur zijn die dingen niet meer, denk ik, en je bespaart een pak stroom.
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Dus uw PC staat constant te blazen omdat je een webcam op je zonnepanelen gericht hebt? De ironie is niet ver...

Ben je niet beter met een Internet camera die gelijk alles comprimeerd op speciale hardware? Zo duur zijn die dingen niet meer, denk ik, en je bespaart een pak stroom.

De camera's staan niet op mijn panelen gericht
      Het zijn geen webcam's maar beveiligingscamera's, die houden de voordeur achterdeur oprit enz... in de gaten. De webcam die ik vandaag aangesloten heb is om een beeldje van het huidige weer op mijn weerpagina te zetten.

Comment

Ik denk dat je bijna geen winst zal doen met een Core2.
        De reden is de software/drivers capturecard die geen gebruik zal maken van de 2 cores.
        Ook heeft de pentium HT die niet op die core2 zit en dat zal je zeker voelen in filmpjes compressen!!!
        Wel zal de core2 op een sneller chipset draaien en sneller ram hebben, dus daar zou je wel winst kunnen halen.

Wat ik jou nu vooral zou aanraden is om de capturing eens nader te bekijken of daar niet aan gesleuteld kan worden om die meer soepel te laten lopen. 100% cpu is niet normaal op zoeen cpu. Mss kan je experimenteren met ander codecs ook voor je video archief (kan stukken schelen!!!!)
        Wat ook veel kan helpen is goed en veel geheugen en snelle harde schijf.

Ook eens je xp onderzoeken of er geen beestjes in zitten en alle nuttelooze services uit smijten.

Alternatief kan je ook de cpu nog opwaarderen door er een 3Ghz in te prikken (wel GOED koelen met koperblock want dat is een heethoofd)

Comment

Schakel de virusscanner eens uit en kijk wat het ding dan doet. Als je de pc enkel als monitoring station gaat gebruiken kan je ook zonder virusscanner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Schakel de virusscanner eens uit en kijk wat het ding dan doet. Als je de pc enkel als monitoring station gaat gebruiken kan je ook zonder virusscanner.
            Ik denk dat een virusscanner niet verantwoordelijk is voor de CPU als bottleneck. Ik denk dat hier compressie de factor is.
            pixelpusher

Comment

Er staat geen virus scanner te draaien. En ook geen andere rommel die de pc zou belasten. Het is puur die NV5000 video capture kaart die de pc zo zwaar belast.

Ik heb het voorlopig zo opgelost, alle programma's naar deze pc hier gekopieerd. Deze pc is drie jaar oud een dell inspiron 530.E6750 core 2 duo processor (2.66Ghz, 1333 Mhz) met 4 Gb geheugen.

Deze pc draait op ongeveer 75 % cpu belasting als al mijn programma's runnen.

We zien wel of ik nog een aparte pc nodig heb of alles met deze ene pc ga verder doen.

mir

Comment

Working...
              X