Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

universele afstandbediening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: universele afstandbediening

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
    In dat geval gemeende excuses Rudy,

maar na een maandje zonder communicatie en zonder antwoord op mail ging ik ervan uit dat het er niet meer ging van komen.

toch welkom terug, al was het op vakantie wss beter dan hier.

greetz!
    Jou mailtje aangaande de bon (de enigste ver die aankoopbon) was op 23/01, das nog geen 2 weken geleden.
    Sindsdien heb ik nog geen tijd gehad, ik ben zondag om 23 uur van Duitsland thuis gekomen. je wist dat ik die bon zelf nog moest halen in de winkel.
    Ik heb je ook gezegd, dat als er iets was, dat ik je zou helpen.
    Vind het gewoon niet netjes van je.
    Maar goed, de bon komt eraan, ik hoop hem zaterdagnamiddag te kunnen halen, want tot zaterdagmiddag werk ik.

Comment

Quote uit pb van 9 januari....

9 januari 2011, 10:11
      Rudy
      Senior Member Geregistreerd: 13 oktober 2001

Re: logitech

De bon stuur ik je na.
      Maar ik doe dat dan ook wel echt hoor, mag je op rekenen
      .

En voor de rest...
      de mail van 23 januari was een reminder.
      Ook ben je meerder malen online geweest op de BD front forum page waardoor je zeker het berichtje hebt gezien. Ik kan natuurlijk geen antwoord eisen maar ik mag dit nu wel meedelen. En slechts een paar uur nadat dit gepost is is er plots terug leven.

En indien dit toch een misverstand zou zijn heb ik me verontschuldigd.

En de aankoopbon die je nog moet gaan ophalen in de winkel mag je gerust daar laten liggen.. Ik hoef ze niet meer. Toch bedankt.

mvg,
      Bart

Comment

Man man, wat een toestand voor een kasticketje. Dat dient waarschijnlijk enkel als garantiebewijs... En geloof me, als er iets defect is, dan doen ze er alles aan om het buiten garantievoorwaarden te laten vallen.

Om toch effe over de verkoop te hebben en het niet beantwoorden van mailtjes/pb'tjes... Ik zit in hetzelfde schuitje, betreffende de aankoop van mijn EOS 1D Mark II. Ik krijg ook geen antwoord aangaande een bijkomende vraag. Ik denk er trouwens over na om er een topic over te starten om anderen te waarschuwen, want hij had blijkbaar nog zaken in de aanbieding.

Oh, wat de koper en verkoper hier betreft: misschien beter alles proberen uit te klaren, want blijkbaar is de koper tevreden met het product en de verkoper met de prijs
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Even uitgraven.

Ik overweeg de Prestigo 8215 te kopen.
          Is er iemand die dit succesvol met een digicorder, en met een Pioneer DVD en Receiver gebruikt?

Comment

Heb er zelf geen ervaring mee, doch kijk eens op www.remotecentral.com ... daar ga je zeker info vinden.
            PS: er is daar ook een forum
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Ik zou toch voor een Logitech Harmony remote gaan, werkt perfect met elk apparaat en heeft ook een perfecte service en garantie

http://www.logitech.com/nl-be/remotes/universal-remotes
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                Ik zou toch voor een Logitech Harmony remote gaan, werkt perfect met elk apparaat en heeft ook een perfecte service en garantie

http://www.logitech.com/nl-be/remotes/universal-remotes
                Niet helemaal correct. Ik heb een harmony one en die doet het bijvoorbeeld niet met een PS3. De batterij van het ding is ook de geest aan het geven na 2 jaar. Voor de rest ben ik redelijk tevreden.

Wat ik wel vervelend vind aan zo een universal remote is dat het ding een beetje dom is in die zin dat het niet kan weten of de commando's geslaagd zijn. Bijvoorbeeld, de aan/uit knop. Als je TV en digicorder het commando geeft om op te starten en 1 van de twee slaagt er niet in, dan zit je een beetje in de ****. Voor de digicorder kan je eventueel nog van kanaal veranderen, dan zet die zich ook aan. Voor de TV moet je op de knop gaan duwen, het individuele commando sturen of de normale afstandsbediening nemen.

Voor basic gebruik vind ik dat ding goed. Voor specialekes heb ik toch liever de afstandsbediening van het toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Als je TV en digicorder het commando geeft om op te starten en 1 van de twee slaagt er niet in, dan zit je een beetje in de ****.
                  Daarvoor zet je eenvoudig 'tv toggle' in een van de extra Command-knoppen. Die gebruik ik trouwens ook bij het streamen van internetradio via de avr - om een streaming zender te kiezen moet de tv aanstaan maar bij het luisteren zelf hoeft de tv natuurlijk niet aan te blijven. Daarvoor gebruik ik dan ook die knop.

Ik gebruik dat ding voor avr, htpc, digibox, dvd-speler, oude videorecorder en verlichting en heb eigenlijk nooit voor dat een signaal niet doorkomt. Wel is het zo dat alleen de tv bij mij via infrarood werkt, de rest via rf. Dat gaat toch wat betrouwbaarder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Daarvoor zet je eenvoudig 'tv toggle' in een van de extra Command-knoppen. Die gebruik ik trouwens ook bij het streamen van internetradio via de avr - om een streaming zender te kiezen moet de tv aanstaan maar bij het luisteren zelf hoeft de tv natuurlijk niet aan te blijven. Daarvoor gebruik ik dan ook die knop.

Ik gebruik dat ding voor avr, htpc, digibox, dvd-speler, oude videorecorder en verlichting en heb eigenlijk nooit voor dat een signaal niet doorkomt. Wel is het zo dat alleen de tv bij mij via infrarood werkt, de rest via rf. Dat gaat toch wat betrouwbaarder.
                    Bij mij gebeurt het vaker dat het commando iets te goed doorkomt bij de digibox, waardoor ie twee keer het commando krijgt. Die toggle tv knop zit veel te ver weg naar mijn goesting.

Comment

Die toggle tv knop zit veel te ver weg naar mijn goesting.
                      't Mooie van dat spul is dat je 'm zelf dichterbij kunt zetten.

Comment

Samsung TV kopen, dan kunt ge alles via uw smartphone doen.

Ja, er zijn nog andere merken die het mogelijk maken.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Man man, wat een toestand voor een kasticketje. Dat dient waarschijnlijk enkel als garantiebewijs... En geloof me, als er iets defect is, dan doen ze er alles aan om het buiten garantievoorwaarden te laten vallen.
                          Ik ben al niet de eenvoudigste als het aankomt op het vragen van service en garantie, maar als er 1 merk is dat ik nu blindelings koop is het Logitech.
                          Mijn 555 een knop die na 2 jaar van hard 'misbruik' niet goed meer werkte. 2 dagen na mijn telefoon naar Logitech stond er een koerier met een nieuwe doos.
                          Bij mijn andere 895 stond de batterij bol, en heb deze remote nu al meer dan 3 jaar. Een telefoontje en 2 dagen nadien een koerier met een nieuwe batterij aan de deur.

Comment

Niet helemaal correct. Ik heb een harmony one en die doet het bijvoorbeeld niet met een PS3. De batterij van het ding is ook de geest aan het geven na 2 jaar. Voor de rest ben ik redelijk tevreden.

Wat ik wel vervelend vind aan zo een universal remote is dat het ding een beetje dom is in die zin dat het niet kan weten of de commando's geslaagd zijn. Bijvoorbeeld, de aan/uit knop. Als je TV en digicorder het commando geeft om op te starten en 1 van de twee slaagt er niet in, dan zit je een beetje in de ****. Voor de digicorder kan je eventueel nog van kanaal veranderen, dan zet die zich ook aan. Voor de TV moet je op de knop gaan duwen, het individuele commando sturen of de normale afstandsbediening nemen.

Voor basic gebruik vind ik dat ding goed. Voor specialekes heb ik toch liever de afstandsbediening van het toestel.
                            Dan moet je even de gratis support van Logitech bellen, die helpen je perfect met het juist instellen; 0800 80310

De PS3 werkt ook niet met andere afstandbedieningen omdat de PS3 niet infrarood is maar Bluetooth gebruik, ik heb daar een omvormer voor zodat het prima werkt met de Logitech Harmony; http://logitech-nl-emea.custhelp.com...y-one-bedienen
                            Last edited by HereIsTom; 7 mei 2012, 12:29.
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                              Dan moet je even de gratis support van Logitech bellen, die helpen je perfect met het juist instellen; 0800 80310
                              Dat misschien wel maar dit belet niet dat af en toe één toestel eens niet aan of uit gaat en dan kan je beginnen spelen.
                              En dit gebeurt met alle merken van afstandsbedieningen wel eens ... voor een of andere reden wordt een signaal eens niet (goed) ontvangen door je toestel.

Wat wel goed is met HDMI ... als je de Digicorder/Bly-Ray aan zet, dan gaat de TV ook aan en als je de TV uit zet, dan gaat de Digicorder/Blu-Ray ook uit.
                              Veel minder instellingen nodig en zelfs al lukt het eens niet, je drukt gewoon een tweede keer.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik heb juist het idee dat de infrarood van de Harmony vaak beter werkt dan de originele afstandsbedieningen
                                Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                                X