Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CO vergiftiging door electrische verwarming!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CO vergiftiging door electrische verwarming!

OMG!! Op het regionaal nieuws vd VRT bakken ze het wel echt bruin! .. of hingen ze al van 's morgens vroeg zwaar in de champagne?

"een koppel heeft een CO vergiftiging opgelopen door het zuurstofverbruik van een electrische verwarming, hun kinderen hebben niets" ...

Wil er hier iemand eens uitleg geven over het mij onbekende, mysterieuze chemische proces waarbij een electrische verwarming CO zou moeten produceren? en wat er hiervoor dient verstookt te worden? en hoeveel? etc ..

Waarschijnlijk mis ik iets??

Of begint het "Numerus stultorum .." werkelijk erg verontrustende proporties aan te nemen?
    Last edited by Guest41; 30 december 2010, 16:05.

Re: CO vergiftiging door electrische verwarming!

als ge een goeie zware of dichtgeweven doek op uw verwarming hangt en die begint dan te roken en te doen, tadaa CO (en brand )

euh, ze hebben alle rook die ze maken om die electriciteit te produceren in hun woning geblazen en voila, ook weer CO...

wat nog... euh, het was een electrische gasverwarming op mazout?

tja, niet iedereen kan zo slim zijn al jij he

Maar zo'n dingen zouden idd toch niet mogen voorkomen in om het even welke verslaggeving... jammer dat het soms toch nog gebeurt.

Groetjes,

Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
      snip
      tja, niet iedereen kan zo slim zijn al jij he

snip
      tiens .. moet ge tegenwoordig al univ gedaan hebben om te weten dat water nat is?
      vooral omdat Deboosere ons regelmatig met de CO info dood gooit .. of is het het "zeehonden syndroom", (in de media) duiken en alle "communicatie" openingen gaan dicht?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

:

't zou kunnen!!
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Bij gewoon elektrische verwarming is da behoorlijke onzin natuurlijk. Die dingen mag je een heel pak dekens op leggen, er zal niets gebeuren.
          Somige van die toestellen hebben ook een extra termokoppel om het toestel uit te schakelen als het zijn warmte niet goed kan ventileren/uitwisselen naar de ruimte.

Een mogelijkheid zie ik wel in zo van die electrische straalkachels met van die keramische buisjes in die rood/geel-gloeiend worden dat veel in badkamers gezet worden.
          Als je daar een handoek op legd/valt .... pfff dikke problemen, roken en stinken en hoge kans op brand.

Comment

Ik heb het zelf niet gehoord of gelezen maar indien er in de leidingen een kortsluiting zit kan het wel.
            Al meer dan een jaar geleden bij een interventie in een kelder zeer hoge co concentratie gemeten. Gezocht en gezocht maar er was in die kelder niets van brander of zo. Uiteindelijk bleek het een kortsluiting, de maatschappij had die dag werken uitgevoerd voor dat huis...
            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              OMG!! Op het regionaal nieuws vd VRT bakken ze het wel echt bruin! .. of hingen ze al van 's morgens vroeg zwaar in de champagne?

"een koppel heeft een CO vergiftiging opgelopen door het zuurstofverbruik van een electrische verwarming, hun kinderen hebben niets" ...

Wil er hier iemand eens uitleg geven over het mij onbekende, mysterieuze chemische proces waarbij een electrische verwarming CO zou moeten produceren? en wat er hiervoor dient verstookt te worden? en hoeveel? etc ..

Of begint het "Numerus stultorum .." werkelijk erg verontrustende proporties aan te nemen?

Regulus, onlangs heb ik zelf ook iets dergelijks meegemaakt. Elektrische verwarming op bij de vriendin ' s nachts (zeer warm), en midden in de nacht begon ik echt hoofdpijn te krijgen en me slecht te voelen. Mijn vriendin slaapt zoals altijd, maar was aan het woelen zoals nooit tevoren. Het was echt geen juiste situatie! Soms ben ik blij dat ik niet veel slaap.

Vuur af en raam open, en pas na een tijdje ging het weer. Ik weet dat zo'n vuurtje geen CO produceert, maar vond het toch enorm verwonderend, waardoor kwam het dan? Enige verschil met anders was dat dat vuur op stond.

De mens prodcueert natuurlijk zelf wel koolstof met de ademhaling, terwijl het aanwezige volume lucht vermindert! Normaal moet er in een kamer voldoende lucht zitten om de nacht door te komen, en door een deurspleet komt ook nog nieuwe aanvoer.

Dus dacht ik na dat de lucht door de warmte uitzet, en er dus minder nieuwe verse lucht in de kamer kan. Wat wordt opgenomen door de ademhaling, wordt meteen gevuld met koolstof, waardoor door spleten minder verse lucht binnen kan. Zo bekom je wel het gevolg zoals beschreven. Oorzaak is ook juist, enkel de uitleg niet.

Dit mag een foute theorie zijn, ik hoor graag de juiste. Enkel weet ik dat in de praktijk het wel mogelijk is!

ps: de nieuwsgeving is fout, het is niet door een CO-productie, dat kan niet, maar zoals in bovenstaande uitleg klopt de situatie en het gevolg wel...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
              X