Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
kun je ergens in je instellingen een lettertype vastzetten zodat je als je antwoord of een topic start onmiddelijk het lettertype waar je voorkeur aan geeft ?
grts Korandoke
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
Ik hoop van niet
Persoonlijk hou ik niet van forums (of webpagina's in het algemeen) met verschillende lettertypen. Dat geeft een heel onrustig beeld, en dan spreek ik nog niet over verschillende tekengrootte, bold, italic en animated gif's. We hebben hier ooit eentje gehad die ieder letter (!) in z'n posts afwisselend schreef in kleine letters en in grote letters.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Ik maak wel een onderscheid tussen afbeeldingen en tekst. Tenslotte is de forumsoftware op de eerste plaats een vrij rechttoe-rechtaan softwarepakket, met standaardlettertypes en dergelijke, en zeker geen tekstverwerker. Als ik een Word tekst maak, zal ik veel meer zorg besteden aan layout, gebruikte font, marges, uitlijning, spatiëring en diets meer, maar niet in deze 'veredelde chatbox'.
Ik maak wel een onderscheid tussen afbeeldingen en tekst. Tenslotte is de forumsoftware op de eerste plaats een vrij rechttoe-rechtaan softwarepakket, met standaardlettertypes en dergelijke, en zeker geen tekstverwerker. Als ik een Word tekst maak, zal ik veel meer zorg besteden aan layout, gebruikte font, marges, uitlijning, spatiëring en diets meer, maar niet in deze 'veredelde chatbox'.
als dit dan zo is zoals jij opmerkt van een rechtaantoe opmaak, waarom kan ik dan keuze maken tussen een 20 tal lettertypes en is het standaard lettertype trebuchet MS ? dan had het toch eenvoudiger geweest met enkel 1 lettertype. ik vroeg enkel om een van deze lettertypes als standaard kunnen te gebruiken als voorkeur. het antwoord heb ik nog steeds niet.
grts Korandoke
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
Aha! Jij bedoelt dat jij voor jezelf standaard Century Gothic zou moeten kunnen instellen? (En ik dan b.v. een Times New Roman?)
Nee, kan niet.
Zou ik ook niet echt aanbevelen, want wat een wildgroei zouden we dan hebben.
Smaken verschillen. Ik zou voor de tekst liever een schreefletter hebben, en voor titels een schreefloze. Zo heb ik het tenminste vroeger geleerd.
(Jij zult dus al je posts moeten beginnen met de code:
[ FONT = Century Gothic ] (zonder de spaties)
Ik vraag me af of eenmaal, aan het begin van je post, niet voldoende is? Blijft zo'n code niet gelden tot de volgende verandering?
Tuurlijk blijft dit geldig tot de volgende keuze, maar hoef het nu telkens in te stellen. daarom ik me afvroeg of ik een voorkeur kon instellen, zodat ik niet telkens moest instellen welke voorkeur ik wens. en ja het is smaak en smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig maar.
grts korandoke
Comment