Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk afsteken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vuurwerk afsteken

Hier moet de burgemeester ook toestemming geven, maar ik twijfel er heel sterk aan of iedereen ook werkelijk toestemming vraagt.

De politie heeft op dat ogenblik gewoonlijk wel iets anders te doen dan iedereen die vuurwerk afsteekt te controleren...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Hier moet de burgemeester ook toestemming geven, maar ik twijfel er heel sterk aan of iedereen ook werkelijk toestemming vraagt.

De politie heeft op dat ogenblik gewoonlijk wel iets anders te doen dan iedereen die vuurwerk afsteekt te controleren...
      Tuurlijk, maar indien er iets ernstig zou gebeuren eet je uit een vuile lepel.
      Of als een niet zo sympathieke buur belt naar de Politie voor geluidsoverlast ...
      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

De brandweer ook: die spuitgasten hebben wel wat beters te doen dan vuurwerkbranden te blussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Zo kunnen we inderdaad bezig blijven, want ik ben er zeker van dat je de essentie niet snapt van wat ik schreef...

Mvg,
          Frederic
          Inderdaad. Leg het eens uit waarom volgens jou vuurwerk een slecht idee is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Hééél slecht idee omdat mijn honden in paniek geraken, en dat is niet min
            Ik ga telkens op oudejaarsnacht om 11:45 u naar huis om samen met mijn honden achter gesloten overgordijnen wachten tot het geld erdoor geschoten is en er weer rust is in mijn buurt.
            Absoluut zielig...

...en dan spreek ik nog niet over het gevaar en risico's die hier in de woonwijk genomen worden...

Prettig eindejaar !
            Last edited by Roland Cuypers; 30 december 2010, 18:46. Reden: spelling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              Hééél slecht idee omdat mijn honden in paniek geraken, en dat is niet min
              Ik ga telkens op oudejaarsnacht om 11:45 u naar huis om samen met mijn honden achter gesloten overgordijnen wachten tot het geld erdoor geschoten is en er weer rust is in mijn buurt.
              Absoluut zielig...

...en dan spreek ik nog niet over het gevaar en risico's die hier in de woonwijk genomen worden...

Prettig eindejaar !
              Hier knalt het dan overal, langs voor en achter
              En ook vlak bij de huizen.
              Bij mijn weten zijn er hier op 22 jaar tijd geen ongelukken gebeurd.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Anders van harte welkom in De Haan waar onze Duitse en Nederlandse vrienden morgenavond weer voor duizenden euro's in de lucht zullen schieten
                www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Hier knalt het dan overal, langs voor en achter
                  En ook vlak bij de huizen.
                  Bij mijn weten zijn er hier op 22 jaar tijd geen ongelukken gebeurd.
                  Hier wel!: http://www.youtube.com/watch?v=2So0alOSx1s
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                    Hier gaat het ook fout
                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                      ...en er weer rust is in mijn buurt...
                      Met al die honden ???
                      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        - Angstaanjagend voor de dieren, en dan heb ik het niet alleen over huisdieren.
                        - Er vallen zeer vaak gewonden.
                        - Er ontstaan soms branden door.
                        Dat zijn nog maar 3 punten.Dan heb ik het nog niet over overlast. En dat allemaal voor wat visueel amusement...

Kan jij nu eens stevig argumenteren waarom vuurwerk volgens jou zo'n goed idee is?

Mvg,
                        Frederic

Comment

Ik steek er zelf geen af, maar ben er wel tegen dat dit ook nog eens verboden zou worden.

Als mensen daar geld aan willen uitgeven vind ik dat ok, daar heb ik geen argumenten voor nodig. Er zijn een heleboel andere zaken toegelaten die veel meer schade berokkenen.

Roken , alcohol, snelle autos, allemaal maar afschaffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            - Angstaanjagend voor de dieren, en dan heb ik het niet alleen over huisdieren.
                            - Er vallen zeer vaak gewonden.
                            - Er ontstaan soms branden door.
                            Dat zijn nog maar 3 punten.Dan heb ik het nog niet over overlast. En dat allemaal voor wat visueel amusement...

Kan jij nu eens stevig argumenteren waarom vuurwerk volgens jou zo'n goed idee is?

Mvg,
                            Frederic
                            1) Als je huisdieren er schrik van hebben licht de fout bij jou, bijna iedereen gaat hun huisdier troosten als ze jankend onder een stoel of tafel kruipen door het vuurwerk. Dit mag je juist niet doen, je moet ze negeren en zelf moet je niks doen of je amuserend gedragen waardoor de huisdier weet dat er geen gevaar is.

2) Als er gewonden vallen betekent dat ze oftewel illegaal vuurwerk hebben afgestoken waar ze niks van weten of hebben ze de gebruiksaanwijzingen niet gelezen. In de 8 jaar dat ik veel vuurwerk heb afgestoken heb ik nog nooit 1 ongeval gehad. Er gebeuren trouwens meer ongelukken met ladders dan met vuurwerk.

3) Er ontstaan veel maar dan ook veel meer branden door weggesmeten sigaretten, kortsluitingen, brandende kaarsen, enzovoort.

Waarom vuurwerk een goed idee is, voor mij is het 1 van de mooiste dingen op aarde die er is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door in_flames Bekijk bericht
                              1) Als je huisdieren er schrik van hebben licht de fout bij jou, bijna iedereen gaat hun huisdier troosten als ze jankend onder een stoel of tafel kruipen door het vuurwerk. Dit mag je juist niet doen, je moet ze negeren en zelf moet je niks doen of je amuserend gedragen waardoor de huisdier weet dat er geen gevaar is.
                              En de niet-huisdieren dan...? Hoe verklaar je dan hùn gedrag? Die worden toch ook nooit getroost?
                              2) Er gebeuren trouwens meer ongelukken met ladders dan met vuurwerk.
                              [knip]
                              3) Er ontstaan veel maar dan ook veel meer branden door weggesmeten sigaretten, kortsluitingen, brandende kaarsen, enzovoort.
                              Uiteraard! Er worden dan ook véél méér ladders, kaarsen, elektrische toestellen enz... gebruikt dan dat er vuurwerk afgestoken wordt. Uiteraard dat het ongevallenpercentage daarmee dan ook een stuk hoger is. Toch maar heel logisch?
                              1)Waarom vuurwerk een goed idee is, voor mij is het 1 van de mooiste dingen op aarde die er is.
                              Dat het niet mooi is beweer ik ook niet, maar voor mij is het alleszins niet het mooist op aarde. Voor mij kan iets artificieel nooit alle schoonheid van de natuur overtreffen, en zonder vuurwerk heb ik tot nu toe altijd al een heel leuk oudejaar kunnen vieren

Mvg,
                              Frederic

Comment

Als je kijkt in heel belgië dan zijn er maar weinig andere dieren die ontsnappen, die zijn het normaal gewoon met de onweren buiten. Ik ben er wel volledig mee akkoord dat er geen vuurwerk mag worden afgestoken waar er dieren zijn die in stallen of in de weide staan.

Als vuurwerk maar 1 keer per jaar wordt afgestoken zie ik eerlijk gezegd geen enkel probleem. Ongevallen met vuurwerk kunnen gebeuren maar dat kan dan ook met alles.

en zonder vuurwerk heb ik tot nu toe altijd al een heel leuk oudejaar kunnen vieren
                                Ik heb ook altijd perfect nieuwjaar kunnen vieren zonder alcohol te drinken, gaan we dan ook het alcohol verbieden met nieuwjaar?

Comment

Working...
                                X