Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ingesproken tekst omzetten nr .wav of .mp3 bestand op een IMAC Apple

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ingesproken tekst omzetten nr .wav of .mp3 bestand op een IMAC Apple

Ik werk namelijk met een Apple Imac en moet voor een cursus een tekst inspreken en doorsturen via de website van deze cursus.
    Nu hun systeem kan maar enkel .wav en .mp3 bestanden lezen.
    Nu heb ik een tekst ingesproken via de garageband die op mijn Imac staat, als ook een poging gedaan via mijn Blackberry en deze via Bluetooth nr de Imac gezonden, maar het lukt me niet om die om te zetten naar .wav en .mp3.
    We heeft raad/tips om dit probleempje op te lossen.
    groetjes Ingrid

Re: ingesproken tekst omzetten nr .wav of .mp3 bestand op een IMAC Apple

Probeer eens met FFmpeg.

Download the latest version of ffmpegX for Mac for free. Read 259 user reviews and compare with similar apps on MacUpdate.

Comment

Via itunes kan je opslaan als mp3. (Rechtsclick en maak mp3 versie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
        Via itunes kan je opslaan als mp3. (Rechtsclick en maak mp3 versie)

ik kan niet rechtsklikken op de gebruikte muis, en vindt ook niet ergens anders opslaan als
        heb wel branden op mp3 CD
        groetjes Ingrid

Comment

Hier vind je het nodige:
          Learn how to do just about everything at ehow. Find expert advice along with How To videos and articles, including instructions on how to make, cook, grow, or do almost anything.
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
            ik kan niet rechtsklikken op de gebruikte muis, en vindt ook niet ergens anders opslaan als
            heb wel branden op mp3 CD
            1. Om op een one-button muis het rechtsklikken te simuleren, druk je de Ctrl toets in op het klavier en druk je op de single muisknop.
            2. Je kunt natuurlijk een extern programma gebruiken om een bepaald bestand te converteren, maar in principe heeft je Mac al het nodige om de job te doen, in dit geval: iTunes.
            3. Via de voorkeuren van iTunes (import instellingen) moet je eerst het formaat selecteren waarin je wilt importeren (maar ook converteren). B.v. AAC, maar evengoed MP3 (in verschillende 'bitrates'). Stel in op b.v. MP3 192 kbps, en achteraf merk je als bij wonder, dat onder het Geavanceerd menu van iTunes nu staat: Maak versie voor MP3 aan.
            4. Maar zelfs vanuit Garageband is het mogelijk om een bestand (origineel AIFF, wat het "WAV" alternatief van Apple is) te exporteren als MP3. De bovengegeven link legt dat uit.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              1. Om op een one-button muis het rechtsklikken te simuleren, druk je de Ctrl toets in op het klavier en druk je op de single muisknop.
              2. Je kunt natuurlijk een extern programma gebruiken om een bepaald bestand te converteren, maar in principe heeft je Mac al het nodige om de job te doen, in dit geval: iTunes.
              3. Via de voorkeuren van iTunes (import instellingen) moet je eerst het formaat selecteren waarin je wilt importeren (maar ook converteren). B.v. AAC, maar evengoed MP3 (in verschillende 'bitrates'). Stel in op b.v. MP3 192 kbps, en achteraf merk je als bij wonder, dat onder het Geavanceerd menu van iTunes nu staat: Maak versie voor MP3 aan.
              4. Maar zelfs vanuit Garageband is het mogelijk om een bestand (origineel AIFF, wat het "WAV" alternatief van Apple is) te exporteren als MP3. De bovengegeven link legt dat uit.
              ok, mercikes

iedereen bedankt voor de tips,
              LesC nogmaals ne dikke merci om de duidelijke uitleg via PM
              groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                heb dit uitgetest voor de exif gegevens te krijgen van een foto op BD, maar bij info staan geen exif gegevens ?
                of zal ik het weer fout doen zeker
                Werk met FF
                groetjes Ingrid

Comment

Op Mac zul je een Exif Viewer moeten installeren. Ik heb daarvoor Exif Everywhere, wel te betalen, maar de moeite waard. Maar misschien zijn er gratis Exif Viewers voor Mac beschikbaar. Check bv eens Macupdate.
                  Vroeger gebruikte ik Reveal - beneden in de Dock - foto hier op het forum gewoon naar het icoontje in de Dock slepen en de exif data werden getoond. Reveal werkt nog onder 10.6.x, maar niet meer zo goed als onder vorige OS versies. Vandaar dat ik naar Exif Everywhere ben overgestapt.
                  Met Exif Everywhere, gewoon de muis (pijltje) boven een foto bv hier op het BD forum, en met de Ctrl toets ingedrukt, krijg je een lijst met alle EXIF waarden, als ze tenminste mee opgeladen zijn.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

i.p.v. die CTRL-klik kan je ook in je voorkeuren instellen dat je muis 2 knoppen moet hebben. Dan klik je links en rechts zoals iedereen.

In het menu op het appeltje drukken.
                    Dan Systeemvoorkeuren
                    Dan Muis
                    Dan op de getoonde muis afbeelding, rechts "secundaire knop" instellen.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Daarvoor moet je in de eerste plaats een two-button muis hebben, niet?

Comment

Nee die Apple muizen zijn touch sensitive ( niet alleen de laatste) en die kunnen dus aanvoelen of je links of rechts drukt.

Ik doe dat toch met mijn gewone Apple mouse.
                        Bekijk Magic Keyboard, Trackpad en Mouse, sensorschakelaars en toetsenbordhoesjes voor Mac. Bestel online voor gratis snelle levering.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Aha. Nu is natuurlijk de vraag welke muis onze TS heeft.
                          Bij de originele one-button Applemuis dacht ik persoonlijk aan een van deze:

Ik heb met allemaal gewerkt (behalve de laatste, nooit gezien), maar heb enkel #4 (de puck) als curiosum bijgehouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Nee die Apple muizen zijn touch sensitive ( niet alleen de laatste) en die kunnen dus aanvoelen of je links of rechts drukt.

Ik doe dat toch met mijn gewone Apple mouse.
                            http://store.apple.com/be-nl/product...c&s=topSellers
                            Dirk bedankt voor de tip, heb dezelfde muis in gebruik de mighty mouse
                            alweer iets bijgeleerd, nogmaals bedankt
                            groetjes Ingrid

Comment

Working...
                            X