Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe DVD-surroundsysteem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe DVD-surroundsysteem

Het begint zicht sterk op te dringen, de aanschaf van een nieuw surroundsysteem met DVD-speler (blue ray)

Het zit zo: het surround-systeem an-sich doet nog goed z'n dienst, ook al is deze nu 7-8 jaar oud. Alleen de DVD-speler laat het afweten: door één of andere omstandigheid moet ik zeer regelmatig de laser-lenskop reinigen. Het is een lenskop die intern blijft zitten als de lade naar buiten gaat. Dus is het iedere keer de behuizing eraf halen en reinigen. Een mens wordt dat gewoon beu om iedere keer alle kabels los te maken, enz.

Dus een nieuwe DVD (Blue Ray) met een surroundsysteem dringt zich op (alles zit in 1)

M'n voorkeur gaat uit naar een goedwerkend 2.1 systeem met surround emulatie. Ik wil dus af van die 5+1 speakersysteem. Ik heb al veel goeds gehoord van een Bose 3-2-1 systeem. Niet bepaald goedkoop natuurlijk.
    Als ik het goed voor heb, heb je twee modellen. De ene aan +/- 800 euro, de andere 1000 euro meer.
    Ik zou dus voor de versie van +/- 800 euro gaan. Ik heb van Bose al veel goeds gehoord, maar toch wil ik even bij de techneuten op dit forum te rade gaan en graag horen of dit de 800 euro waard is. (concurrenten leveren toestellen die gemiddeld tussen de 300 en 600 euro liggen).

Dus graag wat raad aub! Liefst zo snel mogelijk want ik wil deze week de knoop doorhakken (ben in verlof)
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Re: Nieuwe DVD-surroundsysteem

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    Ik heb al veel goeds gehoord van een Bose 3-2-1 systeem. Niet bepaald goedkoop natuurlijk.
    Niet doen. M'n schoonpa heeft een 3-2-1 systeem met ingebouwde DVD. De 1080p-upsampling trekt op niks, sommige DVD's spelen zelfs helemaal niet. En om eerlijk te zijn, da klinkt heel goed, maar ik heb al systemen gehoord van andere merken die even goed klinken. Als je 't mij vraagt, dikke hype die Bose...

Ik wil ook een 2.1 systeem en heb gekozen voor de YAMAHA YHT-S300 en ga de DVD (of BR) speler apart kopen. Zal samen met BR zo'n goeie 700 euro kosten, een pak minder dan een Bose 3-2-1.
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Als je 't mij vraagt, dikke hype die Bose...
      Zoek het woord Hype op in het woordenboek en er staat een foto van een Bose bij.

Bose is goedkope Chinese brol in mooie omhulsels, en voor de rest pure marketing. Die marketing werkt wel, want velen zijn er van overtuigd dat Bose een topmerk moet zijn. Mensen die dit merk verdedigen, verdedigen gewoon hun aankoop en zijn in wezen slachtoffers van de Bose-marketing Hype.

Het probleem is ook dat veel mensen hun Bose surround quoteren op het lawaai dat het apparaat kan maken ("amaaj wat een cinema ervaring") en daarbij vergeten dat zowat élke surround dat kan. Waar een Bose door de mand gaat is bij gewone, integere muziek etc. Alle detail is dan verloren.

Als audiofiel durf ik gerust beweren; zet mij gebliddoekt in een kamer, en zet er een aantal échte topmerken neer, naast een Bose ..en ik haal Bose er zeker uit.

Blijf weg van Bose!
      http://www.theafricabug.com

Comment

Ok, bedankt tot dusver!

M'n vriendin heeft me duidelijk gemaakt: het mag niet meer lawaai maken dan nu... En heb ik er dan maar liefjes op geantwoord: "Nee, meiske, het moet betere kwaliteit zijn, daarom moet het niet luider"...

Dus mochten er suggesties zijn voor een goede 2.1 surround (tenzij een 5.1 überhaupt nog steeds beter zou zijn dan de surround emulatie) met DVD/Blue Ray speler. Eneuh... bij moet nog op m'n 16/9 beeldbuis tv kunnen spelen... Deze werkt nog steeds heel goed, maar is enkel met een scart-kabel aan te sluiten...

Ideaal zou zijn: volledige nieuwe setup (flat / surround / blue ray)... maar ik wil ook nog overhouden voor deftige nieuwe lenzen ;-)
        www.brunodyserinck.be

Comment

Dus mochten er suggesties zijn voor een goede 2.1 surround (
          Yamaha YHT-S300
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Yamaha YHT-S300
            Goeie suggestie waarschijnlijk...
            Maar dan mag ik nog altijd op zoek naar een aparte Blue-ray speler
            En ben gelijk niet zo zot van de integratie van die baswoofer in de reciever...
            www.brunodyserinck.be

Comment

Bose is bij mijn weten nog altijd amerikaans (Boston)... en niet Chinees. De assemblage zal wel in China gebeuren, maar dat doen alle merken nu. (Ik zag onlangs een Marantz uit Thailand en een Denon uit Taiwan..., niet China, maar soit)

Ik ben ook geen Bose fan, het is zeker niet audiofiel, maar zoek je dat?
              Wil je gewoon film kijken of tv kijken en zegt kwaliteit je niet zoveel, dan kan je als je een flatscreen hebt eventueel voor een soundbar gaan (samsung bvb) of voor een alles in een systeem.

Wil je evenwel een film ervaren, van muziek genieten en wat finesse, ga dan voor aparte componenten. Het verschil is heel goed hoorbaar en je hoeft er echt geen fortuin aan uit te geven. (Onkyo, Pioneer,... - Canton, Infinity,...)

Comment

Heb deze middag eens zeer vluchtig gaan "window-shoppen"... en ben op deze combi gestoten... Spreekt me wel aan eigenlijk:

http://www.philips.be/c/home-cinema-...200_12/prd/nl/
                www.brunodyserinck.be

Comment

Heb deze middag eens zeer vluchtig gaan "window-shoppen"... en ben op deze combi gestoten... Spreekt me wel aan eigenlijk:

http://www.philips.be/c/home-cinema-...200_12/prd/nl/
                  Had ik ook overwogen. Als je van vingerafdrukken houdt, dan zal je hierop kikken...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Had ik ook overwogen. Als je van vingerafdrukken houdt, dan zal je hierop kikken...
                    Hehehe... da was ook één van de eerste dingen die ik dacht + nog eens het feit dat het display met bediening naar boven gericht is. Maar aan de andere kant vind ik de minimalistische voorzijde wel leuk terwijl je de speler toch hoofdzakelijk met de afstandsbediening bedient. Hij zou 'inbouw' gemonteerd worden
                    www.brunodyserinck.be

Comment

...

Dus mochten er suggesties zijn voor een goede 2.1 surround (tenzij een 5.1 überhaupt nog steeds beter zou zijn dan de surround emulatie) met DVD/Blue Ray speler. ...
                      Home Audio Products for Every Lifestyle, Application & Budget. Since 1946, no compromises in Legendary Sound. Free Shipping on All Online Orders in the US.

Met een bijhorende Klipsch sub en hier thuis aangestuurd door een Denon receiver en plots wordt een filmpje kijken of Gran Turismo spelen op de PS3 een nieuwe ervaring waar geen 2.1 tegenop kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        http://www.klipsch.com/na-en/product...ii-1-overview/
                        Met een bijhorende Klipsch sub en hier thuis aangestuurd door een Denon receiver en plots wordt een filmpje kijken of Gran Turismo spelen op de PS3 een nieuwe ervaring waar geen 2.1 tegenop kan

M'n voorkeur gaat uit naar een goedwerkend 2.1 systeem met surround emulatie. Ik wil dus af van die 5+1 speakersysteem.
                        Zoals TS moet ik ook geen luidsprekers rondom mijn hoofd. We zijn nog aan het verbouwen dus we hadden mooi alle kabels kunnen laten inwerken in de muur. Liever 2.1, dus. Trouwens, Forza 3 is beter dan GT5...
                        Last edited by Kaneda; 28 december 2010, 11:38.
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Het begint zicht sterk op te dringen, de aanschaf van een nieuw surroundsysteem met DVD-speler (blue ray)

Het zit zo: het surround-systeem an-sich doet nog goed z'n dienst, ook al is deze nu 7-8 jaar oud. Alleen de DVD-speler laat het afweten: door één of andere omstandigheid moet ik zeer regelmatig de laser-lenskop reinigen. Het is een lenskop die intern blijft zitten als de lade naar buiten gaat. Dus is het iedere keer de behuizing eraf halen en reinigen. Een mens wordt dat gewoon beu om iedere keer alle kabels los te maken, enz.

Dus een nieuwe DVD (Blue Ray) met een surroundsysteem dringt zich op (alles zit in 1)

M'n voorkeur gaat uit naar een goedwerkend 2.1 systeem met surround emulatie. Ik wil dus af van die 5+1 speakersysteem. Ik heb al veel goeds gehoord van een Bose 3-2-1 systeem. Niet bepaald goedkoop natuurlijk.
                          Als ik het goed voor heb, heb je twee modellen. De ene aan +/- 800 euro, de andere 1000 euro meer.
                          Ik zou dus voor de versie van +/- 800 euro gaan. Ik heb van Bose al veel goeds gehoord, maar toch wil ik even bij de techneuten op dit forum te rade gaan en graag horen of dit de 800 euro waard is. (concurrenten leveren toestellen die gemiddeld tussen de 300 en 600 euro liggen).

Dus graag wat raad aub! Liefst zo snel mogelijk want ik wil deze week de knoop doorhakken (ben in verlof)
                          een goede raad, ga eens luisteren naar een paar systemen en neem een paar cd's met muziek mee die je goed kent
                          niet enkel de demo cd's en blueray cd's van de winkel
                          en ga met een grote boog rond het merk bose rond, dat is zo wat het meest over het paard getilde merk dat er bestaat in de hifi wereld
                          persoonlijk zou ik voor die prijs eens gaan kijken richting onkyo of yamaha

Comment

http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-93/ Beste speler voor CD-DVD-Blu-ray in die prijsklasse! De rest moet je dan wel van een ander merk halen
                            Panasonic FZ20 - Nikon D300s
                            Wonka Photography - Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den willem Bekijk bericht
                              http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-93/ Beste speler voor CD-DVD-Blu-ray in die prijsklasse! De rest moet je dan wel van een ander merk halen
                              Voor 500 dollar mag hij wel goed zijn...

Trouwens, ik twijfel nog tussen een gewone DVD-speler met 1080p upsampling of meteen een BR-speler. We gaan nog niet op BR overstappen, dus misschien beter wachten ? Zijn de 'goedkope' BR-spelers (rond de 150 à 200 euro) goed genoeg ? Of beter wachten tot de prijzen zakken en dan meteen een goeie kopen ?
                              Misschien beetje onnozel van een BR-speler te kopen om daar het eerste jaar (of langer) enkel DVD's op af te spelen...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                              X