Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TNT levering...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: TNT levering...

    Er is wel een verschil tussen TNT post en TNT express. TNT POST wordt gelukkig gescheiden van TNT express. Wij krijgen regelmatig klachten binnen over TNT POST.
    Als het pakkje is verstuurd met TNT express bellen naar 02/754.44.44 en vragen naar klantendienst. Als het pakje is afgetekend door chaufeur copytje van nemen en door sturen via mail.
    Normaal mogen de chauffeurs van TNT express deze pakjes niet afgeven aan buren.
    Last edited by Bewaker; 27 december 2010, 00:21. Reden: Verkeerd telefoon nummer
    Canon EOS 90D EFS 18-135

    Comment


    • #17
      Re: TNT levering...

      Met TNT zelf heb ik geen echt slechte ervaringen, behalve dat een bestelling die ik vorig jaar in september geplaats had, eindelijk eindelijk in december zou geleverd worden. Maar toen begon het te sneeuwen en liep het bij TNT in de soep en werd de levering steeds uitgesteld omdat ze het niet konden bolwerken. Ze hebben uiteindelijk privé bedrijven ingeschakeld om de leveringen uit te voeren, zo eentje stond er dan bij mij voor de deur, vriendelijke man overigens, die bracht de doos zelfs tot halverwege de oprit omdat hij zag dat ik slecht ter been was.

      Deze week was het overigens ook een doemscenario hier, er moest een pakje afgehaald worden. Oh miseria... Iemand ervaring met dit bedrijf ?

      De laptop (toshiba) van m'n dochter is defect, pick up and return garantie, dus ff gebeld. Ja hoor, morgen (dinsdag jl dus) wordt het opgehaald. Ik blij dat het zo vlug zou gaan. 's Anderendaags niemand gezien. Toen ik belde, werd ik doorverwezen naar het bedrijf dat instaat voor de afhalingen, Dynafix. Daar waren ze al gesloten, dus het werd woensdag eer ik meer wist.

      Er was nog niks ingepland maar geen probleem, dat kon prima de volgende dag. Toen was het dus al donderdag. De hele dag geen voet uit huis gezet. Niemand gezien, nochtans een mail gekregen die bevestigde dat de koerier tussen 11h15 en 14h15 langs zou komen.

      In de namiddag lag er een mailtje dat het pakket op vrijdag zou opgepikt worden. Dus ik weer gebeld om te weten vanwaar die wijziging.

      Bleek dat de koerier had gemeld dat "het huis gesloten was". Leuk ! De woning ligt niet aan de straat, er is een hekken dat vanwege de hond altijd dicht is en aan dat hekken is een bel met parlofoon. Als iemand zich op de oprit richting hekken begeeft ('t staat zo'n 5 meter van de straat) dan slaat de hond aan dat horen en zien vergaat. Bij de zachtste woef die ik hoorde, stond ik al aan de voordeur om te kijken, omdat ik uit ervaring weet dat sommige koerierdiensten amper een halve minuut wachten. Wel, die man/vrouw heeft zeker de moeite niet gedaan om aan te bellen, zoveel is zeker en ja, de bel werkt

      Geen probleem, kreeg dubbele bevestiging dat er vrijdag iemand zou langskomen. Ah ja, niemand gezien... en geen mailtje om te zeggen dat het uitgesteld werd wegens het slechte weer en de kantoren waren vanwege kerstavond natuurlijk al gesloten.

      Heel prettig als je weet dat dochterlief in de blok zit en haar laptop nodig heeft om spul van de site van de school te halen en hem dus liefst zo vlug mogelijk terug heeft. Gelukkig had ik de dag ervoor een backup gemaakt en hebben we hier meer dan één laptop... 't Zal je maar overkomen als je maar één pc ter beschikking hebt.

      Ze hebben een mail gekregen, 'k ben benieuwd wat het volgende week gaat worden.
      Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

      Be careful who you shoot; they may shoot back

      Comment


      • #18
        Re: TNT levering...

        Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
        Iemand die nog een tip heeft of advies?
        Afwachten.
        Ik heb hetzelfde meegemaakt met TNT als sven_df.
        Volgens de online tracking was het pakje afgeleverd maar ik heb niets gezien of gehoord.
        Een paar dagen later stond TNT aan mijn deur met het pakje.
        Die online tracking klopt gewoon niet.
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

        Comment


        • #19
          Re: TNT levering...

          Ik heb in een ver verleden nog eens een vakantiejob gedaan bij DHL.

          Als we een adres niet vonden, of niemand thuis moesten we dat normaal een dag later opnieuw proberen, maar soms was er zo veel werk dat we 'door de anciens' aangeraden werden zelf af te teken, zodat we niet onder onze voeten kregen voor 'late leveringen'.

          Momenteel is de druk bij die koeriers zo hoog dat ze inderdaad wat buiten de lijntjes kleuren.
          Voor verzending binnen België vind ik daarom Kiala goed. Je pakket ligt dan ergens proper te wachten tot je het gaat halen, en meestal hebben die ruime openingsuren.

          Comment


          • #20
            Re: TNT levering...

            Die online tracking klopt gewoon niet.
            Niet met TNT maar met een andere koerierdienst volgende meegemaakt.

            Enkele weken geleden hadden we op het werk twee verschillende zendingen te versturen, een naar Parijs en een andere naar Londen. De twee zendingen werden netjes opgehaald op de afgesproken dag door de koerierdienst. Een dag later gekeken op de tracking van het koerierbedrijf: er stond in beide gevallen als afleveringsadres Parijs vermeld.

            Gebeld naar de koerierdienst, en hun antwoord was "dit was geen probleem daar de zendingen van Londen meestal via Parijs verliepen"... (waarschijnlijk gaat de chauffeur dan gaan draaien aan de Eifeltoren

            Twee dagen later, volgens de trackinggegevens blijkt dat beide zendingen geleverd zijn in... Parijs. Ik bel naar Parijs om te zeggen dat een van beide zendingen niet voor hun bestemd is, maar daar antwoorden ze dat ze maar één zending hebben ontvangen. Ik bel dan naar Londen om te vragen of ze daar misschien, eventueel... en ja hoor, de bestelling werd netjes in Londen geleverd.

            Alles in orde, behalve dat de tracking totaal verkeerd was !

            Comment


            • #21
              Re: TNT levering...

              Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
              Er is wel een verschil tussen TNT post en TNT express. TNT POST wordt gelukkig gescheiden van TNT express. Wij krijgen regelmatig klachten binnen over TNT POST.
              Als het pakkje is verstuurd met TNT express bellen naar 02/754.44.44 en vragen naar klantendienst. Als het pakje is afgetekend door chaufeur copytje van nemen en door sturen via mail.
              Normaal mogen de chauffeurs van TNT express deze pakjes niet afgeven aan buren.
              Bedankt!

              Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
              Afwachten.
              Ik heb hetzelfde meegemaakt met TNT als sven_df.
              Volgens de online tracking was het pakje afgeleverd maar ik heb niets gezien of gehoord.
              Een paar dagen later stond TNT aan mijn deur met het pakje.
              Die online tracking klopt gewoon niet.
              Ik hoop dat het bij mij dan ook in orde komt...

              Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht

              Alles in orde, behalve dat de tracking totaal verkeerd was !
              Hopelijk is dit hier ook het geval...



              Maar als je dit allemaal zo leest, heb je eigenlijk bijna bang om nog 100% te vertrouwen op een koeriersdienst... Dan mag je bijna blij zijn als alles goed verloopt...

              Comment


              • #22
                Re: TNT levering...

                Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                Gebeld naar de koerierdienst, en hun antwoord was "dit was geen probleem daar de zendingen van Londen meestal via Parijs verliepen"... (waarschijnlijk gaat de chauffeur dan gaan draaien aan de Eifeltoren
                Op zich niks mis mee, je kan ook niet vanuit Zaventem rechtstreeks naar bijvoorbeeld Miami vliegen, maar wel vanuit Amsterdam.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #23
                  Re: TNT levering...

                  Gisteren een levering gekregen via TNT, vanuit BE.

                  Mooie en dure aluminium print ... #skateboardstyle! ... m.a.w. een klein beetje beschadigd tijdens het transport. Aan de doos / verpakking uiteraard niets te zien - tot ik hem open deed

                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: TNT levering...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Gisteren een levering gekregen via TNT, vanuit BE.

                    Mooie en dure aluminium print ... #skateboardstyle! ... m.a.w. een klein beetje beschadigd tijdens het transport. Aan de doos / verpakking uiteraard niets te zien - tot ik hem open deed
                    Hmmm... alles behalve leuk dan!

                    Comment


                    • #25
                      Re: TNT levering...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                      Er is wel een verschil tussen TNT post en TNT express. TNT POST wordt gelukkig gescheiden van TNT express. Wij krijgen regelmatig klachten binnen over TNT POST.
                      Als het pakkje is verstuurd met TNT express bellen naar 02/754.44.44 en vragen naar klantendienst. Als het pakje is afgetekend door chaufeur copytje van nemen en door sturen via mail.
                      Normaal mogen de chauffeurs van TNT express deze pakjes niet afgeven aan buren.
                      Ik heb gebeld en ze beweren dat TNT post alleen te bereiken is via email?

                      Comment


                      • #26
                        Re: TNT levering...

                        Ook heb ik gemaild, en ze beweren dat TNT klantenservice pas na 3 januari 2011 bereikbaar is? Iemand die er meer van weet toevallig? Of waar ik toch ergens terecht kan?

                        alvast bedankt!!

                        Comment


                        • #27
                          Re: TNT levering...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                          Ik heb gebeld en ze beweren dat TNT post alleen te bereiken is via email?
                          Het telefoonnummer was toch voor TNT EXPRESS en niet voor TNT Post ??

                          Voor TNT Post Belgie :
                          Voor al uw overige vragen kan u mailen naar klantendienst@tntpost.be . Van maandag tot vrijdag en dit tussen 9u en 17u. Opgelet: vermeld steeds uw barcodenummer van de zending

                          Maar werd het pakket niet vanuit NL verstuurd ?
                          Contactgegevens TNT Post NL :
                          Welkom bij TNT. We bieden deur-tot-deur-transport naar meer dan 200 landen - we verbinden mensen en bedrijven over de hele wereld.

                          maar in principe zou je eerst Bart Smit (de verzender) moeten contacteren...
                          https://www.bartsmit.com/customerService/emailUs.php (vermiste verzending)

                          Succes
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: TNT levering...

                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Het telefoonnummer was toch voor TNT EXPRESS en niet voor TNT Post ??

                            Voor TNT Post Belgie :
                            Voor al uw overige vragen kan u mailen naar klantendienst@tntpost.be . Van maandag tot vrijdag en dit tussen 9u en 17u. Opgelet: vermeld steeds uw barcodenummer van de zending

                            Maar werd het pakket niet vanuit NL verstuurd ?
                            Contactgegevens TNT Post NL :
                            Welkom bij TNT. We bieden deur-tot-deur-transport naar meer dan 200 landen - we verbinden mensen en bedrijven over de hele wereld.

                            maar in principe zou je eerst Bart Smit (de verzender) moeten contacteren...
                            https://www.bartsmit.com/customerService/emailUs.php (vermiste verzending)

                            Succes
                            Ja, klopt. Maar ik had natuurlijk een nummer gevraagd van de TNT post.
                            En toen zeiden ze dat er geen nummer bestaat naar hen!
                            Alleen via email.

                            Ik heb TNT post al meerdere mailen gemaild.
                            En zoals ik eerder al geschreven had, heb ik ook Barst Smit gecontacteerd.
                            Maar zei doen ook niks. (vinden het precies normaal...)

                            Comment


                            • #29
                              Re: TNT levering...

                              Pakje vrijdag ontvangen! Oef!

                              Hmmm... wel op geen leuke manier!!

                              Ze belde aan, en terwijl ik op weg was; staken ze het snel door de brievenbus!
                              Ook was de hele enveloppe kapot en in zeer slechte staat!
                              (was al voor het pakket in de brievenbus te steken!)
                              Ook aftekenen was niet nodig; ook al zag hij mij het pakje uit de brievenbus halen.
                              Tjah?? En het moest wel degelijk afgetekend worden!

                              Dat noemen ze dus service van TNT?

                              Gelukkig was het spelletje in de kapotte enveloppe wel niet beschadigd.
                              Wonder boven wonder, want je kon het zo uit te enveloppe halen, zo kapot was die...

                              Comment


                              • #30
                                Re: TNT levering...

                                Eind goed, al goed

                                Was het wel iemand van TNT of misschien iemand die verkeerdelijk jouw pakje ontvangen had (en al geopend gehad) maar het nu toch in jouw bus kwam steken ?
                                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                                Comment

                                Working...
                                X