Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adaptor 6V

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Adaptor 6V

Beste forumleden,
    ik zit met een probleempje... ik heb een toestel dat op 6V werkt, maar de adaptor is zoek. Nu zou ik graag een nieuwe kopen maar ik weet niet goed waar ik, buiten de stekker, op moet letten.

Hoeveel mA moet dat ding zijn bijvoorbeeld? Ik heb geen idee...
    Kan ik dat nameten of zo?

Re: Adaptor 6V

staat niet op dat toestel hoeveel het verbruikt ?

Of als je googled achter dat toestel, vindt je dan ook geen referentie naar een voeding?

Polarisatie kan misschien ook van belang zijn.
    Cheers, Ben

Comment

Je zou natuurlijk ook naar de winkel kunnen gaan waar je het toestel kocht en een originele adaptor bestellen als dat nog bestaat.
      Anders in winkels als Elak, Cotubex, Aitec, of zoveel ...
      Standaard adaptors kan je op zoveel plaatsen vinden ... zelfs online.

Zoals aangehaald zijn van belang :
      • Spanning
      • Stroom
      • Polarisatie
      • Stabilisatie
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Als je geen rooksignalen wil uitsturen zou ik als ik jou was er niet zomaar eender welke 6volt stoombron aan hangen.
        Best is naar een gereputeerde electrowinkel gaan en daar advies vragen.

Als je ons niet meer verteld over het toestel/merk/typenummer ... kunnen we totaal niets verder helpen.

Comment

Ik heb er hier een aantal liggen in alle "maten en gewichten", maar 6V is niet zo frekwent. En je woont ook niet om het hoekje zie ik.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

6V = 6V, de voeding moet wel voldoende stroom kunnen leveren, de stekker moet passen, en de + en - van de stekker mogen niet omgewisseld zijn.
            Er staat op bijna elk apparaat dat op een adapter werkt wel ergens een symbooltje waarop je kan zien of de + of - aan de buitenkant van de stekker moet zitten.

Als we mogen weten over welk apparaat het gaat, dan kunnen we misschien een schatting maken over de minimale stroomsterkte die er nodig is om het goed te laten werken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              6V = 6V
              Maar gelijkspanning is niet gelijkspanning.
              Bekijk het uitgangssignaal eens van de ene voeding t.o.v. de andere en ge zou u verschieten wat een verschil er op zit ... om over de juistheid van het Voltage te zwijgen en de stabiliteit.
              Meestal zit het wel allemaal binnen de grenzen maar toch bestaat er grote rommel.
              En die 6V is bij de ene 5,5V, bij de volgende 7,1V en bij nog een andere 6,3V.

Als we mogen weten over welk apparaat het gaat, dan kunnen we misschien een schatting maken over de minimale stroomsterkte die er nodig is om het goed te laten werken.
              Waarom zouden we schatten als je met de juiste gegevens bijna zeker de correcte gegevens kan vinden?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Het toestel is een koelvest van de NASA om de lichaamstemperatuur onder extreme omstandigheden onder controle te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Maar gelijkspanning is niet gelijkspanning.
                  Bekijk het uitgangssignaal eens van de ene voeding t.o.v. de andere en ge zou u verschieten wat een verschil er op zit ... om over de juistheid van het Voltage te zwijgen en de stabiliteit.
                  Meestal zit het wel allemaal binnen de grenzen maar toch bestaat er grote rommel.
                  En die 6V is bij de ene 5,5V, bij de volgende 7,1V en bij nog een andere 6,3V.

Waarom zouden we schatten als je met de juiste gegevens bijna zeker de correcte gegevens kan vinden?
                  Alleen de goedkoopste voedingen zijn tegenwoordig niet gestabiliseerd, dan is de onbelaste spanning altijd hoger dan de opgegeven spanning. Op de maximale belasting is de spanning als het goed is ongeveer juist. Dat soort voeding wordt bij apparaten geleverd waarbij het geen kwaad kan dat de spanning wat afwijkt (25-30% afwijking is niet abnormaal bij z'n voeding).

De meeste voedingen zijn tegenwoordig schakelende voedingen, en daarbij is de uitgangsspanning wel altijd gestabiliseerd. Maar het kan nooit kwaad om de spanning eerst te controleren voor je zo'n voeding gebruikt.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X