Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindejaarsfeesten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindejaarsfeesten

ik ben heel blij dat ik al jaren niet meer meedoe aan deze opgezette blije geldverspillende kerstmis en nieuwejaar gedoe ,en hier moet de vrouw wegens beroepsbezigheden met kerstmis en met oud op nieuwjaar werken met de late .

voor ons is het heel het jaar pakjes op het onverwachte moment ,en niet als er iedereen bijzit van familie om dan op het moment elkaar een cado te doen waar iedereen zogezegd met wooww geroep afkomt .

Grtz

Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Ik kijk er elk jaar naar uit, en ik ben ook weer elk jaar kontent als het voorbij is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als kind zie je dat anders, eens je gaat werken is het een hoop geloop.
        wel, hier heb je dan een uitzondering op de regel, de cadeautje's vond ik toen wel leuk, maar de rest er rond, nee dank u

nu nog steeds het zelfde eigenlijk, vanaf dat er materiaal voor kerstmis in de winkels ligt zou ik het liefst ergens ver wegkruipen, waar men nog nooit van kersmis of nieuwjaar gehoord heeft.
        maar ja, je word een beetje moreel verplicht om toch maar mee te doen he, dus bij ons is het gourmet (bijna geen werk aan, en wat te veel is word toch niet gebakken, dus dat kan je nadien nog klaarmaken).
        cadeautje's: zo veel mogelijk vermijden. ik slaag er telkens in om iets te kopen waar ze niet blij mee zijn, ofwel hetzelfde als dat iemand anders voor de zelfde persoon gekocht had.
        zelf krijg ik ook meestal dingen waar ik absoluut niets mee kan aanvangen, of niet wil.
        elk jaar vraag ik om een lijstje op te stellen van dingen die ze willen, maar niemand dat dit doet.
        ook al die goede voornemens, haha wat een grap, hoeveel houden er zich eigenlijk aan

maar ach ja, met het eindejaar dat in zicht is zal ik jullie maar een prettige kerst en een goed eindejaar wensen zeker
        450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Je moet er zelf iets van maken doudeke
          Als je vooraf al begint met een soort angst of slecht gevoel of negatieve gevoelens.
          Laat je een keer gaan he.
          Wat kitsch mag ook hoor
          Ja, dat is natuurlijk wel waar. Maar ik ben zo iemand die liever aan de Maas zit te mokken
          dat niemand hem heeft uitgenodigd dan ergens naartoe te gaan, die nooit geen cadeautjes
          koopt en een traan zou durven laten omdat hij alweer niets gekregen heeft, die gelukkig
          nieuwjaar bromt en zich afvraagt waarom hij niet met zoentjes overladen wordt... ach, ik
          dans wel met mezelf en huil. Niet om al dat vrolijk, vredelievend, feestend, etend gedoe,
          maar om mijn eigen onvermogen om van heel die bling-bling deel van uit te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Ja, dat is natuurlijk wel waar. Maar ik ben zo iemand die....................... nooit geen cadeautjes koopt..........
            leuk te lezen dat je toch cadeautjes koopt...voor wie?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Weet je Doudeke....het 'uitbundig' vieren is voor mij er ook wat te veel aan....maar wat ik hier wel leuk vind is dat je tenminste 1x in het jaar je familie terug ziet....de grootouders, ouders, kinderen, kleinkinderen en misschien ook achterkleinkinderen....want hoeveel keren heb je de kans om elkaar nog te zien....mensen hebben weinig tijd...stellen hun afspraken uit tot 'morgen'....voor mij is Kerstdag gezellig eens samen zijn!!
              Doudeke....geniet toch een beetje van de feestdagen....en als het je allemaal te veel wordt....ga dan naar buiten....geniet van de stilte waar jij weer tot rust kan komen...en komt dan weer naar binnen met volle energie!!
              Doudeke....ik wens je het allerbeste voor 2011!!
              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Ik kan best begrijpen dat mensen er niet van houden. Persoonlijk vind ik het wel leuk om samen met de familie een paar keer rond de tafel te zitten en lekker te koken zonder zwaar te overdrijven. En in een gezin met 4 kinderen is het op dat moment wel leuk om voor cadeautjes te zorgen. (mijn kinderen vroegen dit jaar zelfs om hun Sinterklaasbudget bij dat van Kerstmis te voegen, zodat ze eens iets groters konden kiezen).

Maar laat de gedachte toch eens varen dat iets 'MOET'. Als je er geen zin in hebt, ga dan niet! Voel je niet verplicht om cadeautjes te kopen als je dat niet wil of kan doen.
                Op die manier bespaar je jezelf een héél pak frustraties. (en geld)
                Bepaal zelf wat je op die dagen doet en geniet er van.

Comment

Ik hou wel van de kerstsfeer en ook van het eten, maar we houden het deftig : geen overvloed.
                  Cadeaus kopen m'n vrouw en ik ook niet voor elkaar, enkel voor familie en onze kinderen.
                  En op oudejaarsavond wat vroeger dan gewoonlijk gaan slapen...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Toen ik nog een kind was, geen kadokes op kerstmis, maar wel op nieuwjaar , na het lezen van de nieuwjaarsbrief.
                    Tegenwoordig zijn het kadokes op kerstavond/nacht.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Toen ik nog een kind was, geen kadokes op kerstmis, maar wel op nieuwjaar , na het lezen van de nieuwjaarsbrief.
                      Tegenwoordig zijn het kadokes op kerstavond/nacht.
                      en waar is dat op gebaseerd?
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        grt,bouk.
                        subjectief
                        Anders dan in NL zekers?
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          grt,bouk.
                          Traditie.
                          Als kind las ik een nieuwjaarsbrief voor aan mijn ouders, opa' en oma's en
                          aan peter en meter.
                          De nieuwjaarsbrief werd geschreven in de school.
                          (lagere school he)
                          Ik vond dat vroeger ook romantischer, gezelliger en nog van die leuke gevoelens.
                          Nu sturen de kleinkinderen een sms zeker?

D'r is een verschil bouk....
                          Er zijn oma' en opa's die de kleinkinderen elke dag zien, willens nillens

Eigenlijk is het toch normaal bouk dat je mensen die dicht bij jouw staan
                          jouw beste wensen overmaakt he.
                          Hier op BD toch ook he
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

...........

Eigenlijk is het toch normaal bouk dat je mensen die dicht bij jouw staan
                            jouw beste wensen overmaakt he.
                            Hier op BD toch ook he
                            mee eens hoor, alleen dat van een Nieuwjaarsbrief wist ik niet.
                            grt,bouk.

Comment

Traditie.
                              Als kind las ik een nieuwjaarsbrief voor aan mijn ouders, opa' en oma's en
                              aan peter en meter.
                              De nieuwjaarsbrief werd geschreven in de school.
                              (lagere school he)
                              Ik vond dat vroeger ook romantischer, gezelliger en nog van die leuke gevoelens.
                              Nu sturen de kleinkinderen een sms zeker?
                              De nieuwjaarsbrieven worden nog altijd in school geschreven en ook op nieuwjaarsdag voorgelezen.....(ik heb nog een zoontje van 12j....ik zit aan de bron)
                              En wat dat sms betreft....voor de oudere hé!!
                              Gr Pascale
                              Eerlijkheid duurt het langst!!
                              Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                                De nieuwjaarsbrieven worden nog altijd in school geschreven en ook op nieuwjaarsdag voorgelezen.....(ik heb nog een zoontje van 12j....ik zit aan de bron)
                                En wat dat sms betreft....voor de oudere hé!!
                                Gr Pascale
                                Eentje voor oma en opa langs beide kanten, peter en meter en de ouders, wat een geschrijf toen ( en nog ?)
                                Van het eerste tot het zesde leerjaar.
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X