Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe pc: fotobewerking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe pc: fotobewerking

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Als dat zo is dan moet je me toch zonder problemen een benchmark kunnen tonen die aangeeft dat je PC bij gewoon werken (met photoshop/autocad of gelijk welk ander softwarepakket) met een SSD een stuk sneller werkt dan met een gewone harddisk.

Tot nu toe heb ik hier enkel een filmpje gezien van iemand die 12 software-pakketten opstart. Lijkt me niet 100% hetzelfde...
    Ik denk dat je eerst eens duidelijk moet definieeren wat je bedoelt met "sneller werken" of typ jij misschien sneller dan je PC het kan verwerken? Idem ditto met je Photoshop of Autocad of whatever ... meestentijds zit die PC te wachten tot JIJ wat doet gewoon omdat die dat sneller doet dan dat jij denkt ... hoe denk je dat te benchmarken misschien?
    .. of denk je dat een disk access tijd die ongeveer 10x korter is dan een klassieke HD niet doorweegt als je 10E8 operaties doet? Daar kan je niet naast kijken, de rest is filosofie.

Snelheid is behoorlijk relatief geworden he ... onze programmas om molecule structuren uit te rekenen deden er, destijds, 24 tot 72 uur over op een MAC'ske om één moleculstructuur te berekenen, op de zwaarste MAC deden ze er nog zo'n zes uur over .. en destijds op onze Cray had je het resultaat van zogauw je de <enter> toets gedrukt had .. 't is maar hoe je de dingen bekijkt maar niemand heeft ooit de performantie van die Cray in twijfel getrokken ongeacht hoe traag die ook opstartte

.. en wat laat je vermoeden dat je PC performantie minder zal zijn als het opstarten van die 12 programmas? behalve natuurlijk als JIJ zit te suffen over wat het volgende woord, actie, lijntje zal zijn in je applicatie ..

Comment

Als dat zo is dan moet je me toch zonder problemen een benchmark kunnen tonen die aangeeft dat je PC bij gewoon werken (met photoshop/autocad of gelijk welk ander softwarepakket) met een SSD een stuk sneller werkt dan met een gewone harddisk.

Tot nu toe heb ik hier enkel een filmpje gezien van iemand die 12 software-pakketten opstart. Lijkt me niet 100% hetzelfde...
      ssd is minder belastend voor de cpu... zie link vorige post.

Last edited by Dirk007; 28 december 2010, 00:50.

Comment

Daar ik ook interesse heb ben ik eens benieuwd wat er uiteindelijk uit de bus gaat komen.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Wat Photoshop betreft is er inderdaad niet echt een performance verschil tijdens het werken, aangezien het niet veel zin heeft om een ssd als scratchdisk te gebruiken.
          Hier een artikel over een ssd benchmark in combinatie met photoshop:

http://www.josephholmes.com/news-fastphotoshop.html

I need to discuss some of the key issues for Photoshop scratch usage. It appears from my earlier tests with a script which requires nearly 15 GB of scratch to complete, that Photoshop relies mainly on writing 100+KB chunks of sequential data to the selected scratch disk, in at least some configurations....Unfortunately, small sequential reads and writes (4K to 128K) is the area of disk performance where even the best SSDs (Intel E drives) have the least performance advantage over standard hard drives, and for the smallest of those sizes they're actually slower in this particular benchmark result, at least. I have been able to get some confirmation from the blog of one of the Photoshop engineers that this size of data chunk (a little over 100 KB) is typical for Photoshop's scratch writing, and it seems likely that the chunks are written sequentially, requiring little seeking from a traditional hard drive, thus eliminating the larger of the two main speed benefits of SSDs over spinning disks — phenomenally fast seek/latency speed.
          Op Tweakers staat er een artikel over de nieuwe Sandy bridge processoren van Intel. Zij doen het beter dan de oude processoren behalve in de photoshop tests. Daar blijken het x58 systeem met de i7 9xx cpu's het beter te doen omwille van de tripple channel memory controller.

http://tweakers.net/reviews/1934/5/i...enchmarks.html

Comment

aanvulling:
            De X58-systemen blijken in Photoshop heer en meester. Dit is ongetwijfeld te danken aan hun geheugen: niet alleen beschikt het X58-testsysteem over 6GB in plaats van 4GB ddr3-geheugen, maar dat wordt ook nog eens over een triplechannel-controller aangesproken. Dat loont, zo laat een vergelijking met de tweekanaals geheugencontroller-systemen zien.
            de 2600k is beter te overclocken...

en het opgenomen vermogen

Last edited by Dirk007; 3 januari 2011, 15:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
              aanvulling:

http://tweakers.net/reviews/1934/8/i...-vermogen.html
              Als je begint met overclocken is het opgenomen vermogen wel het laatste van je zorgen denk ik

Comment

De X58-systemen blijken in Photoshop heer en meester. Dit is ongetwijfeld te danken aan hun geheugen: niet alleen beschikt het X58-testsysteem over 6GB in plaats van 4GB ddr3-geheugen, maar dat wordt ook nog eens over een triplechannel-controller aangesproken. Dat loont, zo laat een vergelijking met de tweekanaals geheugencontroller-systemen zien.
                Wat is dit nu voor baarlijke onzin?

Ik heb op mijn I7-870 8Gb geheugen lopen in dual channel config ... wil er mij hier eens iemand uitrekenen wat de snelheidswinst is van 6Gig in triple channel tegenover 8Gig in dual channel? zie maar dat ge veel plaats hebt na de komma!

Kers op de taart ... Intel spec .. natief I7-9xx platform gaat geheugen max op 1066 clocken en I7(en lager)-8xx op 1333, "sneller" geheugen wordt sowieso "ge-down-clocked" .. of moet ik mijzelf hier nu eindeloos herhalen?
                Last edited by Guest41; 3 januari 2011, 15:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                  aanvulling:

In dit deel van de serie over Sandy Bridge, ofwel de nieuwe Core i-serie van Intel, kijken we naar de prestaties van de processors en zetten die af tegen de oudere cpu's van AMD en Intel.

http://be.hardware.info/reviews/1947...-cs4-benchmark
                  Spijtig dat ze op HW.info nogal eens dikwijls warm en koud tegelijk blazen .. Hun review die nu gepost is op datum van 3/1/2011 heb ik 10 dagen geleden al gelezen op hun site ???

en qua overclocken schrijven ze nu zelf
                  Voor overklokkers betekent Sandy Bridge het einde van het opvoeren van de prestaties van processors door het opvoeren van de basisklok. Bij een verhoging van ongeveer 6% houdt de CPU er mee op. In combinatie met P67-moederborden zijn alle Sandy Bridge CPU's echter maximaal 400 MHz te overklokken met de multiplier. Verder biedt Intel twee K-modellen met unlocked multiplier die in theorie tot 5,7 GHz gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Als je begint met overclocken is het opgenomen vermogen wel het laatste van je zorgen denk ik
                    Koeling...

The long-awaited launch of Intel's Sandy Bridge is here, and we have all of the details of what to expect, what you need to "upgrade", what models will be available at launch, and of course, their prices. We're taking a look at two of the higest-end offerings, the Core i5-2500K and i7-2600K -...

Last edited by Dirk007; 4 januari 2011, 15:06.

Comment

Working...
                    X