Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enveloppen printen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enveloppen printen

Ik zit compleet vast.
    Het lukt niet.....
    Printer is HP LaserJet P2015n.

Heb een database in Excel.
    Kan ik samenvoegen in Word 2007 en dan enveloppen printen.
    Afmetingen enveloppen: 154 x 104 mm
    Word staat deze afmetingen NIET toe > zou te klein zijn.

Wat ik moet kiezen in de eigenschappen van de printer en hoe ik de
    de enveloppe in de printer moet steken? Geen idee
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Enveloppen printen

ken deze printer wel niet, maar ik voer de mijne handmatig in.
    dwz. dat de eveloppe plat door de printer gaat en niet waar het gewone papier door gaat daar eveloppen meestal te dik zijn.

wat eigenschappen betreft kan je manueel instellen kwa maten, dus zelf een eveloppe templat maken.

grts
    korandoke
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
      ken deze printer wel niet, maar ik voer de mijne handmatig in.
      dwz. dat de eveloppe plat door de printer gaat en niet waar het gewone papier door gaat daar eveloppen meestal te dik zijn.

wat eigenschappen betreft kan je manueel instellen kwa maten, dus zelf een eveloppe templat maken.

grts
      korandoke
      Gaat niet he, zei ik toch al

Kan wel de dichts-bij-zijnde maat kiezen maar dan....
      Soms staat het adres aan de achterzijde.
      Meestal aan de voorkant maar helemaal links...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

welke invoerstand gebruik je ?

grts
        korandoke
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

welke invoerstand gebruik je ?

grts
          korandoke
          Weet niet weet je bedoelt...
          De enveloppen gaan recht door de printer zoals bij u he.
          Printen op zich is geen probleem.

Ben nu aan 't klommelen in Word.
          Invoegvelden van de database.
          Alle adressen staan er maar na aanpassing van de font kan ik niet meer
          printen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

je kan toch op verschillende wijzen de eveloppe door de printer laten gaan, bedoel horizontaal, vertikaal of plat of rechtop zoals je wil dat kan je toch aangeven
            als je kiest voor het midden horizontaal en de tekst staat een beetje links dan schuif je de eveloppe naar links, beetje expermenteren als je de maat niet kan instellen.
            doe het eerst met een gewoon vel papier kwestie van je eveloppe niet te verknoeien

grts
            www.korandoke.be

Comment

je kan toch op verschillende wijzen de eveloppe door de printer laten gaan, bedoel horizontaal, vertikaal of plat of rechtop zoals je wil dat kan je toch aangeven
              als je kiest voor het midden horizontaal en de tekst staat een beetje links dan schuif je de eveloppe naar links, beetje expermenteren als je de maat niet kan instellen.
              doe het eerst met een gewoon vel papier kwestie van je eveloppe niet te verknoeien

grts
              Verticaal dus.
              Staat zo op een icoontje bij de invoer van de printer zelf.
              Schuiven gaat niet: er zitten twee schuifjes in en die komen samen in het midden.
              Tot een min. breedte.
              Dus ik kan wel schuiven tot op de gewenste breedte.... naar het midden toe.

Ik krijg de font ook niet aangepast...
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

volgens dat ik zie in de handleiding kun je slechts 5 soorten eveloppen erin doen
                staat op blz 175 van de handleiding

grts
                www.korandoke.be

Comment

volgens dat ik zie in de handleiding kun je slechts 5 soorten eveloppen erin doen
                  staat op blz 175 van de handleiding

grts
                  Weet ik en als ik print staat er niks op....
                  Op een blad A4 staat de tekst er perfect op.
                  (verdana 10)

Als ik de schuiven niet gebruik staat de tekst OOK op de omslag
                  maar ja die gaat scheef door de printer en het adres staat er dus scheef op.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Misere hé
                    Zit daar ook af en toe mee te knoeien. Ik ken uw printer niet maar ik doe het nu als volgt :
                    Neem een blad A4 en teken daarop uw envelop, zodanig dat hij in het midden van het blad komt, maar gelijk met de bovenkant van uw papier. Gebruik dit papier om af te drukken, en zorg dat uw tekst in het kader valt dat je getekend hebt. Zet bij het printen de invoer op manueel.
                    Gebruik daarna om af te drukken de enveloppen die je manueel invoerd in de schuifkes.
                    Dat van dat afdrukken op enveloppen in word, heb ik ook nog niets begrepen, maar dat zal wel aan mij liggen zeker?
                    Succes.
                    Daniël

Comment

Ik gebruik tegenwoordig venster enveloppen ... lekker handig

Maar natuurlijk totaal niet te gebruiken voor kerstkaarten of iets dergelijks, ik neem wel altijd lange enveloppen, die zijn 22x11 zeker (toch zoiets nee) en die steek ik in het midden in de handinvoer van de printer, custom formaat in opmaak én papierformaat ... maar laat de driver wel op 'plain paper' staan, zeg de printer niet dat het enveloppen zijn.

En dan werkt het perfect, tekst staat waar ie moet staan ... ik druk er zelfs mijn logo direct op, bespaar ik kosten om gepersonaliseerde enveloppen te laten drukken.

Nu om heel eerlijk te zijn : mijn kerstkaarten steek ik in speciale enveloppen waar ik met de hand het adres op schrijf, beetje een persoonlijke toets is wel nodig voor dergelijke kaartjes, maar al de rest gaat door de printer hoor.

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Vandaag gewoon twee uur later gaan slapen, dan los je dit wel op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Vandaag gewoon twee uur later gaan slapen, dan los je dit wel op
                          Ik heb het oplost....
                          Maar ik kan het niet navertellen
                          Alles is klaar.
                          Ben vertrokken van de kleinste beschikbare maat.

Heb het ook nog geprobeerd in OpenOffice maar ik kon nergens vinden hoe
                          de database wordt opgenomen. Ik kreeg een enveloppe op het scherm met
                          invoegvelden maar daar stopte het.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Gewoon via photoshop,je moet dan wel telkens het adres copieren en plakken maar dat gaat snel.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              Gewoon via photoshop,je moet dan wel telkens het adres copieren en plakken maar dat gaat snel.
                              Ja dat is goed als je echt radeloos bent

(Etiketten printen is niet een probleem dankzij de software van Avery.)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X