Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aritech-CD34 inbraakalarm toets op klavier defect

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aritech-CD34 inbraakalarm toets op klavier defect

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Is een klassieker hoor ... kijk eens naar de meeste toetsenbordjes van alarmsystemen ... meestal zijn er vier toetsen versleten en de rest is nog nieuw ... echt moeilijk om dan de code te 'raden' hoor als je dan ook nog eens nadenkt over geboortedatums, trouwdatums en dergelijke ... de typische hacker truukjes
    Ook niet paranoia worden hé.
    Trouwens zien de meeste toetsenborden van alarmsystemen er na 15 jaar eerder als nieuw uit! Tot 50% van al die een alarm plaatste is het binnen de drie maand beu en gebrukt het niet meer, na een jaar blijft er misschien 20% over!

In een privé-woning staat het toetsenbord meestal wel binnen en dus niet iets waar de eerste de beste Pool, Marrokaan, Turk, Fransman, Libanees, Belg, ... zicht op heeft!
    Die mannen komen buiten eens verkennen maar hebben geen zicht op uw toetsenbord en kunnen dan ook al niet beginnen raden wat het is vooraleer ze binnen zijn.

Hetgeen waar je echter meer zorgen over zou moeten maken is de buitensirene ... de meeste mensen vertrouwen erop dat die zijn werk zal doen als er eens iets gebeurd omdat iedereen dit hoort in de buurt. Dat de buurt ook reageert is een ander punt.
    Zo'n buitensirene is misschien ook beveiligd tegen sabotage (lees openen) maar met een beetje kennis van zaken doe je zoiets open zonder dat die één kik geeft!
    En het beste van al is dat ze bijna allemaal op dezelfde manier ineen steken en eens je er eentje kent kunt ge ze allemaal openen.

Een meldkamer ... ja, die komen eens kijken als er wat gaande is en pas als ze zelf zien dat er iets is gaan ze de politie bellen. Meestal dus als uw kot al leegehaald is of bij een brandalarm als uw dak al in de kelder steekt. Hetgeen wel zeer snel gaat is de kassa ... om te ontvangen.

De meeste inbraken die gebeuren waarbij ze het alarm d.m.v. de code uitgeschakeld hebben is niet omdat ze de code kunnen raden maar omdat ge ze zelf gegeven hebt.
    Inderdaad, veel mensen geven een code aan familie of een kennis en die kan zijn mond niet houden ... gebeurt veel meer dan de meesten denken dat eigen familie even op bezoek komt zonder uitgenodigd te zijn.

Heb je echt iets interessants dat ze willen hebben en uw alarm is te goed ... ze komen gewoon even aan je deur bellen en vragen je beleefd of je ze even binnen wil laten.
    Het is dan kiezen tussen "ja" of een extra neusgat.
    Daar kunt ge gewoon niets tegen doen want je moet toch ook thuis binnen kunnen en als ze meelopen ben je de pineut.
    Last edited by VerSeg; 13 december 2010, 11:07.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Heb ik wel een beetje last van spijtig genoeg Hoe meer je van dergelijke systemen kent hoe meer je weet dat ze vol 'gaten' zitten.

Heb je echt iets interessants dat ze willen hebben en uw alarm is te goed ... ze komen gewoon even aan je deur bellen en vragen je beleefd of je ze even binnen wil laten.
      Het is dan kiezen tussen "ja" of een extra neusgat.
      Daar kunt ge gewoon niets tegen doen want je moet toch ook thuis binnen kunnen en als ze meelopen ben je de pineut.
      Daar heb ik een paniekzender voor in mijn broekzak die het stil alarm laat afgaan ... ook handig bij een medisch noodgeval of bij brand, wordt automatisch de ambulance, brandweer en/of politie gewaarschuwd ...
      Bij een degelijk alarm zal je trouwens een code hebben om het alarm uit te schakelen ... en een andere code om het 'zichtbaar' uit te schakelen maar er gaat onmiddellijk een stil alarm af.

Trouwens de meldkamer moet niet 'komen' kijken ... er is een luisterprint en video feed beschikbaar, direct beeld en geluid bij een alarm ! Dit kan je zeer belangrijke seconden besparen bij een noodgeval, zowel inbraak, brand als medisch.

Ben altijd in techniek geïnteresseerd geweest en dus heb ik een totaal 'over the top' alarm geïnstalleerd ... vond ik tof om te doen, en als je het zelf doet tijdens de ruwbouw van de woning valt de prijs best mee hoor.

Mark
      Last edited by LamboCars; 13 december 2010, 12:11.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Of een mini-drukschakelaar dus.
        't Was om duidelijk te zijn voor bouk hé, Verseg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Dat weet ik inderdaad, maar die man kwam elk jaar om zijn 125€ op te strijken en was na 15 minuutjes de deur uit...ik heb hem 5 jaar geleden afgezegd.
          Sedertdien "onderhoud" ik mijn installatie zelf en ik heb nog nooit een vals alarm gehad.
          Ik heb natuurlijk nog geen certificaat voor de politie...
          Misschien ervaar je die 125 EUR als veel geld om even het onderhoud uit te voeren. De meeste installateurs hebben die inkomsten echter nodig om een degelijke 24 uurs service te bieden. Als je een "deftige" installateur hebt, zal hij de goede werking van elk detectiepunt controleren, uiteraard de accuspanning nakijken en al je vragen over je systeem beantwoorden. Als je een onderhoudscontract hebt, zal hij je waarschijnlijk ook 24u/24 verderhelpen.

Je hoef helemaal geen certificaat te hebben voor de politie. Je mag het jaarlijks onderhoud zelf uitvoeren. Je moet wel je systeem aanmelden via police on web.

Neen, ik ben geen installateur, ik werk wel in deze sector.

Comment

Een meldkamer ... ja, die komen eens kijken als er wat gaande is en pas als ze zelf zien dat er iets is gaan ze de politie bellen. Meestal dus als uw kot al leegehaald is of bij een brandalarm als uw dak al in de kelder steekt. Hetgeen wel zeer snel gaat is de kassa ... om te ontvangen.
            Je verwart de meldkamer met bewakingsfirma's die patrouilleurs sturen. Een meldkamerabonnement is helemaal niet duur én je krijgt er 50 % van terug via de personenbelasting (als particulier).
            De voordelen van een meldkamer situeren zich vooral in de 7d/7 24u/24 bewaking en opvolging van de alarmen, iets dat je niet van buren, vrienden of familie kan eisen.

Comment

Inderdaad: de meldkamer komt helemaal niet aan huis, maar belt je op als er iets met je alarm aan de hand is.
              (onlangs een halve dag zonder stroom gezeten - een aangekondigde stroomonderbreking - wel: uiteraard gaat het alarm op batterij over, en houdt je daar via een regelmatige pieptoon van op de hoogte, maar ook de meldkamer was er snel bij met bellen om te vragen of de toestand onder conrtrole was).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Inderdaad: de meldkamer komt helemaal niet aan huis, maar belt je op als er iets met je alarm aan de hand is.
                Hangt ervan af hoe het systeem ineen steekt en welke opties je hebt. Als ze niet komen, dan kan je evengoed een telefoonmelding laten versturen naar directe familie die hetzelfde als de meldkamer gratis doen.
                Als er natuurlijk een camera bij geïnstalleerd werd zoals aangehaald door LamBocars is het iets verschillend maar in andere gevallen moeten ze wel degelijk komen kijken als er alarm is alvorens politie gebeld mag worden.
                Als je thuis bent en met een code kan werken is er ook controle maar stel dat je in Portugal zit op vakantie en uw alarm gaat af ... je zal moeilijk kunnen bevestigen dat er iets verkeerd is of niet met uw woning. Die meldkamer heeft (als er geen camera staat) geen enkele controle op een alarm om te zien of dit vals is of niet. De enige zekerheid dat ze hebben is pas als er in verschillende plaatsen een inbraakmelding is.

Oorspronkelijk geplaatst door GaKa Bekijk bericht
                Een meldkamerabonnement is helemaal niet duur én je krijgt er 50 % van terug via de personenbelasting (als particulier).
                De voordelen van een meldkamer situeren zich vooral in de 7d/7 24u/24 bewaking en opvolging van de alarmen, iets dat je niet van buren, vrienden of familie kan eisen.
                Ik denk dat je het wat te rooskleurig ziet ... in theorie zou alles zo vlot moeten werken ja maar het enige waar je zeker van bent met een meldkamer is de factuur, al de rest is zoals op vele plaatsen mooi op papier maar de praktijk is vaak anders.
                Ik beweer niet dat elke meldkamer slecht is of da het nooit eens vlot verloopt maar ge zou u verschieten hoe het er soms echt verloopt.
                Last edited by VerSeg; 13 december 2010, 15:30.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Daar heb ik een paniekzender voor in mijn broekzak die het stil alarm laat afgaan ... ook handig bij een medisch noodgeval of bij brand, wordt automatisch de ambulance, brandweer en/of politie gewaarschuwd ...
                  Een paniekzender ... inderdaad een hulpmiddeltje dat velen willen maar hoeveel lopen er de ganse dag en nacht mee rond?
                  Ik ken er niet veel die als ze 's nachts in pyama naar toilet moeten hun zenderke meenemen of als ze onder de douche staan een waterdicht zendertje hebben ...er zijn altijd momenten dat je zoiets niet bij de hand hebt.

Nu eerlijk gezegd, je geeft het idee stinkend rijk of een belangrijk persoon te zijn en dus reden om bang te zijn voor de maatschappij.

Ik heb ook zelf mijn alarm geplaatst bij de bouw en daarbuiten nog tientallen in dikke villa's, banken, bedrijven maar er zijn er niet veel die continu een noodschakelaar/zender bij de hand hebben hoor.
                  En de seconden dat je wint ... je bent er vet mee als de gemiddelde tijd dat de politie nodig heeft om te komen rond de 20 minuten ligt (als ze direct vertrekken). In de meeste gevallen gaan ze uit van een vals alarm in de gemiddelde privé-woningen en kan het tot een paar uur duren.
                  Er moet al een duidelijke reden zijn waarom ze direct zouden komen ... belangrijk persoon, risicopersoon/locatie.

Nu ja, niets hebben is ook niet goed en al wat kan helpen is een plus.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

...
                    Nu ja, niets hebben is ook niet goed en al wat kan helpen is een plus.
                    Die laatste zin maakt veel goed, want na het vorige denk ik "zouden we niet gewoon de deur open laten staan?"
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Nu eerlijk gezegd, je geeft het idee stinkend rijk of een belangrijk persoon te zijn en dus reden om bang te zijn voor de maatschappij.
                      Was het maar waar

Ik ben gewoon zo paranoïde dat ik mij gemoedsrust 'koop' met zo'n installatie, dat is alles ... het enige van waarde bij mij is waarschijnlijk mijn camera/lenzen ... en die steken in een grote brandkast die ik tweedhands op de kop getikt heb bij een afbraak

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Was het maar waar
                        Was al lachend bedoeld hé ... mits ge zo goed beschermd wil zijn.
                        En daar is niets mis mee ... ik voel me ook niet goed zonder alarm in huis gewoon omdat ik niet graag ene naast mijn bed zou willen staan hebben zonder iets te weten of nietsvermoedend thuis te komen.

Ik ben gewoon zo paranoïde dat ik mij gemoedsrust 'koop' met zo'n installatie, dat is alles ...
                        Ja ... je bent niet alleen hoor en met alles wat er gebeurt de laatste jaren zou je voor minder.
                        het enige van waarde bij mij is waarschijnlijk mijn camera/lenzen ... en die steken in een grote brandkast die ik tweedhands op de kop getikt heb bij een afbraak
                        Haha, waar ken ik dat van.
                        Maar eigenlijk is het belangrijkste je familie en jezelf.

Ik heb anders een goede waker rondlopen maar ik zou niet graag hebben dat ze die iets misdoen en dus is de hond beschermd door een alarm.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                          http://www.racenews.be

Comment

Da's al iets ... nu de code nog kennen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X