Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WIe heeft er ook een Samsung Galaxy Tab?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: WIe heeft er ook een Samsung Galaxy Tab?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    .... en pokke-duur Jan
    en de ipad niet dan?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      en de ipad niet dan?
      Toch toch Hans
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik ben nu reeds in het bezit van de Archos 101, super machientje , zeker voor de prijs 299 euro. Heb deze in de Media Markt Hasselt gehaald, had de allerlaatste, na een dag ondekte ik echter een dode pixel, naar Media gebeld, binnen de veertien dagen moet het tabletje terug binnen brengen, dan krijg ik een ander exemplaar. Media Markt moet bepaalde afwijkingen ook binnen de veertien dagen aan de fabrikant laten weten.
        Nu even over de Archos : het enig nadeel volgens mij is de iets of wat klein kijkhoek.
        Standaard stond er Android 2.1 op maar na de installatie kan je via een automatische firmware update zeer gemakkelijk 2.2 opzetten.
        Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
        Konica Minolta Dimage A2
        Lumix FX-30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monty Bekijk bericht
          Nu even over de Archos : het enig nadeel volgens mij is de iets of wat klein kijkhoek.
          Als iets 1/2 à 1/3 van de prijs kost t.o.v. concurrentie ... dan moet er toch ergens een verschil op zitten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als iets 1/2 à 1/3 van de prijs kost t.o.v. concurrentie ... dan moet er toch ergens een verschil op zitten.
            Wel, dat is goed te overwegen imho.
            Een collega van mij heeft een Chinese Apad - dus zo'n beetje als de Samsung maar een 8 inch scherm. Heb met dat tabletje mogen spelen. En voor zo'n 200 euro is het toch verbazingwekkend !

- Android 2.2
            - Speelt Youtube / flash...
            - Kan op de site van deredactie alle mogelijke filmpjes afspelen
            - Een gigantische massa aan freeware progjes op de android market
            Hij heeft er ook de mooie KOI-animated desktop op staan, nét zoals op de iPad
            - Zit een goede e-reader in
            - slikt kaartjes tot 32 GB ( hij heeft er een kaartje insteken waar hij enkel en alleen zijn films op zet - en die spelen zéér vlot )
            - Intern zit er een 4GB kaart in en RAM geheugen is iets van een 512 MB
            - dedicated port om op te laden, maar met een verloopstekker is dit een USB-poort
            - Resistive Single-Touch screen – 800×600 4:3
            Dit scherm werkt vrij behoorlijk, alhoewel je er geen boeken wil op typen.

Zijn er ook "nadelen" - tuurlijk:

- Scherm is gewoon "goed", maar heeft een erg beperkte kijkhoek. Als je er alléén voor zit ( en ik denk dat dit meestal is bij zulke tabletten ) en je houdt het in de juiste positie is het beeld OK. Niet super-flashy, maar best wel goed.

- Géén interne bluetooth ( wel wifi natuurlijk ) en dat zou ik misschien toch een beetje missen. Bv. om snel fotootjes van je gsm over te zetten.

- Geen camera ( maar dit zie ik niet als een minpunt )

- Geen "haptic" feedback: dus als je de Koi's aanraakt, doen ze geen "brrrrrr!" !

- het scherm is resistive, dus NIET zoals dat van een iPad, maar persoonlijk vind ik dat zeker geen nadeel: je kan er met je vingers op werken, maar ook een stylus werkt zéér prettig en nauwkeurig.

Ik denk er sterk aan om ook zo iets te kopen, en dan rustig de kat uit de boom te kijken voor ofwel een iPad2 ofwel een verbeterde Android-pad van een gekend merk zoals Samsung. ( vooral een superscherp scherm spreekt me aan )

Maar eerlijk gezegd: voor 200 euro kan je jezelf geen buil vallen en het ding doet alles wat een iPad doet.

EDIT: om de prijs te vergelijken met een iPad, zou je de prijs van een 16 GB iPad kunnen nemen en dan de prijs van dit toestel + de prijs van een 16 GB geheugenkaartje.
            Last edited by Alfa Centauri; 27 december 2010, 17:16.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Wel, dat is goed te overwegen imho.
              Een collega van mij heeft een Chinese Apad - dus zo'n beetje als de Samsung maar een 8 inch scherm. Heb met dat tabletje mogen spelen. En voor zo'n 200 euro is het toch verbazingwekkend !

- Android 2.2
              - Speelt Youtube / flash...
              - Kan op de site van deredactie alle mogelijke filmpjes afspelen
              - Een gigantische massa aan freeware progjes op de android market
              Hij heeft er ook de mooie KOI-animated desktop op staan, nét zoals op de iPad
              - Zit een goede e-reader in
              - slikt kaartjes tot 32 GB ( hij heeft er een kaartje insteken waar hij enkel en alleen zijn films op zet - en die spelen zéér vlot )
              - Intern zit er een 4GB kaart in en RAM geheugen is iets van een 512 MB
              - dedicated port om op te laden, maar met een verloopstekker is dit een USB-poort
              - Resistive Single-Touch screen – 800×600 4:3
              Dit scherm werkt vrij behoorlijk, alhoewel je er geen boeken wil op typen.

Zijn er ook "nadelen" - tuurlijk:

- Scherm is gewoon "goed", maar heeft een erg beperkte kijkhoek. Als je er alléén voor zit ( en ik denk dat dit meestal is bij zulke tabletten ) en je houdt het in de juiste positie is het beeld OK. Niet super-flashy, maar best wel goed.

- Géén interne bluetooth ( wel wifi natuurlijk ) en dat zou ik misschien toch een beetje missen. Bv. om snel fotootjes van je gsm over te zetten.

- Geen camera ( maar dit zie ik niet als een minpunt )

- Geen "haptic" feedback: dus als je de Koi's aanraakt, doen ze geen "brrrrrr!" !

- het scherm is resistive, dus NIET zoals dat van een iPad, maar persoonlijk vind ik dat zeker geen nadeel: je kan er met je vingers op werken, maar ook een stylus werkt zéér prettig en nauwkeurig.

Ik denk er sterk aan om ook zo iets te kopen, en dan rustig de kat uit de boom te kijken voor ofwel een iPad2 ofwel een verbeterde Android-pad van een gekend merk zoals Samsung. ( vooral een superscherp scherm spreekt me aan )

Maar eerlijk gezegd: voor 200 euro kan je jezelf geen buil vallen en het ding doet alles wat een iPad doet.

EDIT: om de prijs te vergelijken met een iPad, zou je de prijs van een 16 GB iPad kunnen nemen en dan de prijs van dit toestel + de prijs van een 16 GB geheugenkaartje.

Kijk, de ipad is al weer een jaartje oud, dus er zal ondertussen wel eens iets moeten komen dat hem gaat "killen"
              Maar, ik wil je op enkele zaken wijzen:
              Ipad (zelfs de 1) is volwassen. Er zijn massa's goodies voor, tassen, steuntjes, zelfs van vogel, camera connection kits, stands, keyboards, onglooflijk veel.
              Het android app gedoe vind ik persoonlijk zielig, geen goede navigatie, geen goede mac sync, en ik kan zo wel even doorgaan... het is er misschien allemaal, maar ook allemaal net niet. Ik heb er dit weekeinde ook nog eens mee gespeeld, maar het blijft een ingewikkelde namaak. (ok, ik ben een echte Ios freak)
              Ik zie heel veel nieuwe sites die speciaal voor de ipad gemaakt zijn, en al veel leuke apps die het surfen vereenvoudigen.

Nu kan je wel aan de prijs denken, doen we allemaal, maar :

“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

Zoals Digipics ook al eens in een topic aanhaalde.

Dus, denk goed na; momenteel is er nog geen ipad killer, dus koop je zo een chinees tablet, amuseer je ermee, maar vergeet verder elk vergelijk met de ipad. Want verder dan "het heeft ook een touchscreen" kom je niet.

Comment

Hey Rudy,
                Ik vergelijk het wel met een iPad, maar ik heb ook duidelijk gezegd dat het geen iPas IS !

Maar als je enkel filmpjes wil bekijken, youtube, nieuws en duiding, een e-bookje wil lezen, txt op een groot scherm wil lezen (alsook je mails), forums wil lezen, .... zijn dit WEL goede toestellen. Je moet alleen een beetje uitkijken wat je koopt.

Ik heb ook met een iPad mogen spelen, en die is zeker beter.

Ik vertel alleen maar wat je hier voor je 200 euri krijgt + hoe goed het Android platform wel is.

Comment

hallo ,ja ik heb er mij ook een gekocht echt de moeite
                  verschillende opties voor handvrij te bedienen
                  goede spraak herkenning
                  reactie van het scherm is heel goed
                  echt een leuk speeltje!!
                  zit een camera op wat ipad niet heeft !!

samsung is toch goed met zijn producten ,en ook de service moet ik zeggen

echte aanrader die samsung tab

greets
                  and a happy 2011

Comment

Kan er eens iemand de afmetingen van het scherm meedelen ? Ik bedoel lengte x breedte ? Ik weet wel dat het " 7 inch " is, maar dat zegt mij niet zo veel.

En als ik googel op Galaxy tab + grootte/dimensions, kom ik steeds op 7 inch uit....

Dus wie er eentje heeft, kan je er es een meetlatje opleggen aub. Dank U.

Comment

7" is alvast diagonaal zo'n 18 cm. Hoogte en breedte hangen dan af van het schermformaat.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De Samsung Galaxy Pad is 12 x 18,6 cm groot en het zichtbare beeld is 9 x 15,5 cm.

Zie ook PM.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Dank U - PB-tje terug !

Comment

Lees dit eens: tablet met keyboard.

Ha, ha, een laptop heet dat, mmm...toch net iets anders:

700 dollar

Comment

En kijk, Samsung stelt de opvolger voor ... met een 10" scherm

Comment

YES !

draait op de nieuwe Honeycomb 3.0

Comment

Working...
                                X