Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke banden ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke banden ?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    minder tevreden over Bridgestone en Firestone.
    Zwijg mij van Bridgestone , op m’n nieuwe wagen zitten vanuit de fabriek van die Potenza’s 245-18-45 … man man, ik kijk er al naar uit tegen dat ze versleten zijn, nog nooit zo’n slechte banden onder m’n wagen gehad, lawaai maken dat die dingen doen niet normaal, beenhard ook, ze zullen wel lang meegaan maar daar stopt het dan ook, sinds enkele weken ligt m’n setje winterbanden eronder met Pirelli’s en da’s een verademing ! Na zowat 750.000km in de laatste 12 jaar heb ik toch de beste ervaringen met Michelin, Pirelli en Continental , Bridgestone en Dunlop zijn me echt tegengevallen ( bij Dunlop viel vooral de grip me zwaar tegen, en ze versleten dan ook nog eens razend snel ). De laatste 3 jaar altijd Michelin’s gekozen, ik kon daar vooraan makkelijk 60 a 65.000km mee bollen, achter was dat steeds ongeveer het dubbele. Er zijn er zeker betere, maar alles bij elkaar, prijs, comfort, grip, levensduur voor mij van de betere.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Nen Michelin is zeker geen slechte band je doet er veel km mee en scoort goed, persoonlijk rijd ik er zelf niet zo graag mee omdat ik ze wat hard vind en omdat ze wat makkelijker schuiven als je de grenzen opzoekt. (niet de landsgrenzen he)
      Kleber is een zuster van Michelin voor degene die het niet wisten.
      Een paar jaar geleden heb ik twee Pirrelli P7's gelegd, dat was de eerste keer zeer tevreden over het rijgedrag en comfort maar ze slijten wel vlug.
      Begin dit jaar twee Bridgestones ER300 gelegd ook de eerste keer en die zijn zeker niet zo baanvast als de P7's en nu bij de koude zijn ze volgens mij veel te hard wat niet zo een goeie baanvastheid als gevolg heeft.
      Met Continental heb ik zeer goeie ervaring ook al zijn er die ze niet moeten, ik heb er nooit problemen mee gehad en was er telkens zeer tevreden over.
      Volgende week komen er trouwens winterbanden van Continental onder type TS830.
      Dunlop moet ik niet hebben omdat ze slechte karkassen hebben en ze tetten op het loopvlak krijgen.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Bijkomende Quizzvraag:
        Hoe kan ik nu zien dat diegene die nu op mijn wagen zijn zomer of winterbanden zijn ?
        Dat staat daar dus niet op he (Winter/summer/rain) ?
        Dat zou te makkelijk zijn voor de consument zeker, en laat geen speelruimte voor de bandencentrales
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
          Bijkomende Quizzvraag:
          Hoe kan ik nu zien dat diegene die nu op mijn wagen zijn zomer of winterbanden zijn ?
          Dat staat daar dus niet op he (Winter/summer/rain) ?
          Dat zou te makkelijk zijn voor de consument zeker, en laat geen speelruimte voor de bandencentrales

Dat staat daar wel degelijk op, ik moet de eerste winterband nog zien waar er geen enkele "winter" verwijzing of iets anders dat naar een winterband doet vermoeden. Trouwens je ziet al van ver het verschil tussen een winter of zomerband, winterbanden hebben dwars heel veel kleine insnijdingen, kijk hier eens : met dank aan kirsten : http://forum.belgiumdigital.com/2944043-post582.html , als je jezelf dus in een bandencentrale zomerbanden als winterbanden laat aansmeren dan ligt dat volledig aan jezelf
          Last edited by RDB; 24 december 2010, 13:39.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Dat staat daar wel degelijk op, ik moet de eerste winterband nog zien waar er geen enkele "winter" verwijzing of iets anders dat naar een winterband doet vermoeden. Trouwens je ziet al van ver het verschil tussen een winter of zomerband, winterbanden hebben dwars heel veel kleine insnijdingen, kijk hier eens : met dank aan kirsten : http://forum.belgiumdigital.com/2944043-post582.html , als je jezelf dus in een bandencentrale zomerbanden als winterbanden laat aansmeren dan ligt dat volledig aan jezelf
            Wel 't curieuze is dat ik maandag (eindelijk) mijn winterbanden er terug op krijg, maar dat ik ondertussen efkes op 't internet aan 't kijken was naar wat er nu op ligt, en ik krijg alleen verwijzingen naar .. winterbanden.
            Zou beetje stom zijn (en straf van de b-centrale) om winterbanden te wisselen met winterbanden ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
              Wel 't curieuze is dat ik maandag (eindelijk) mijn winterbanden er terug op krijg, maar dat ik ondertussen efkes op 't internet aan 't kijken was naar wat er nu op ligt, en ik krijg alleen verwijzingen naar .. winterbanden.
              Zou beetje stom zijn (en straf van de b-centrale) om winterbanden te wisselen met winterbanden ...
              Even simpelweg het profiel bekijken en je weet toch zo of je een winterband hebt of niet ? Als er veel dwarse insnijdingen zijn heb je zoiezo met een winterband te doen, trouwens die insnijdingen zorgen ervoor dat de band eigenlijk een opeenvolging van "losse" blokjes is, die rubber is zo zacht dat je die makkelijk kan wegduwen, eens proberen . Dat je nu alleen verwijzingen krijgt naar winterbanden lijkt me niet vreemd, ik kan me niet inbeelden dat er momenteel veel zomerbanden verkocht worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Even simpelweg het profiel bekijken en je weet toch zo of je een winterband hebt of niet ? Als er veel dwarse insnijdingen zijn heb je zoiezo met een winterband te doen, trouwens die insnijdingen zorgen ervoor dat de band eigenlijk een opeenvolging van "losse" blokjes is, die rubber is zo zacht dat je die makkelijk kan wegduwen, eens proberen . Dat je nu alleen verwijzingen krijgt naar winterbanden lijkt me niet vreemd, ik kan me niet inbeelden dat er momenteel veel zomerbanden verkocht worden...
                't wordt nog erger
                Vooraan 2 banden met redelijk wat 'profiel' Bridgestone FULDA (winterb ?)
                Achteraan 2 banden met nogal vlak prof Bridgestone TURANZA (zomerb. ?)

In hoeverre zijn die bandencentrales nog te vertrouwen zeg

Zelf nooit geen banden aan vervangen, wagen 2 maand geleden overgekocht via lease, altijd officieel naar garage en officiele bandencentrale geweest.

Comment

Zou 't toeval zijn of niet ?
                  Nu rij ik dertig jaar zonder ooit met winterbanden te hebben rondgesnort. Zet ik ergens half november wintersloeven onder de car voor de eerste keer, en sindsdien heeft 't bijna nog niet opgehouden met sneeuwen...wil ik volgend jaar de zomerbanden laten zitten, dan krijgen we misschien terug een sub-tropische winter

Comment

Misschien off-topik, maar toch:
                    Vroeger (+20jaar geleden)liet ik weleens bij een lekke "tubeless" een binnenband steken, wordt dit nog gedaan, of zijn er forummers die dat ook lieten doen (of zelf deden)?
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Misschien off-topik, maar toch:
                      Vroeger (+20jaar geleden)liet ik weleens bij een lekke "tubeless" een binnenband steken, wordt dit nog gedaan, of zijn er forummers die dat ook lieten doen (of zelf deden)?
                      Ik heb zo'n 25 jaar geleden ooit een klapband gehad, dat was met een tubeless waar een binnenband instak.

Ondertussen heb ik met de auto nog een paar keer lek gereden, en die banden zijn langs de binnenkant gerepareerd. Daarmee heb ik nooit problemen gehad.
                      De laatste keer dat ik lek heb gereden heb zijn beide banden vooraan vervangen omdat ze toch al vrij ver versleten waren (die lagen er al 50.000km op).

Eerder in dit topic had ik het over de goedkope Mabor banden, nu heb ik die na 20.000km nog eens goed bekeken, en ik zie wel dat die veel sneller slijten dan de Dunlops die er origineel op lagen.
                      Op die manier zijn die banden misschien wel duurder per kilometer.

Volgende keer dus geen Mabor meer...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Working...
                      X