Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke banden ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke banden ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Eigenlijk ... als die wagen al 12 jaar oud is en al zoveel km gedaan heeft, dan zou hij toch ook al moeten weten welke banden goed zijn voor zijn wagen en waar hij zich comfortabel mee voelt.
    Iedereen heeft een andere manier van rijden, de ene doet veel snelweg, de andere veel bochtenwerk, da andere veel in de slecht weer en nog een ander laat hem liefst staan als het slecht weer is ... uw bandenkeuze zal vooral afhangen voor het gebruik dat je ervan maakt.
    Ik ben voorstander van winterbanden in de winter maar mensen die bij slecht weer hun wagen thuis laten hebben ook niet veel nut aan die winterband.
    Nu ja ... 230.000km op 12 jaar is toch nog alijd redelijk per jaar.
    Niet hij maar zij...

Mijn pa heeft dit weekend nieuwe winterbanden aangekocht, de vorige waren aan vervanging toe.
    Hij zal bnnkort nieuwe zomer banden moeten aanschaffen en had tijdens de banden wissel een gesprek met de zaakvoerder.
    Hij, de zaakvoerder, beweerde dat het gros van de vertegenwoordigers die bij hem over de vloer komen op Michelin banden rijden.
    Omdat deze banden minst slijtage hebben, meest comfortabel zijn, betere wegligging hebben, minst lawaai maken, etc.
    Dus denk ik dat mijn pa zal kiezen voor Michelin, de banden boer maakt het niet uit want hij spreekt tegen zijn winkel, hij verkoopt duurdere merken en bovendien is hij geen hoofd verdeler van het merk of heeft evenmin aandelen bij Michelin.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

In België koop je best banden die het best scoren in de regen. Meestal zijn die een tikkeltje minder goed bij droog weer, maar dat laatste verschil is (bij de goeie banden) toch redelijk klein.
      Michelin hoort bij de duurste banden, dus zoveel tegen zijn winkel zal hij niet spreken . Maar het zijn gelukkig (meestal) ook banden met een goeie levensduur.
      Persoonlijk heb ik Goodyear Optigrip op mijn wagen liggen (en daarvoor Continental Sportcontact 2), gewoon omdat die dus heel goed scoren in de regen.

Banden zijn altijd een compromis. De band die alleen goeie eigenschappen heeft op alle vlakken, moet echt nog gemaakt worden. De combinatie goeie wegligging, en goeie levensduur moet bv. nog altijd gevonden worden...
      Last edited by polleke_cgc; 12 december 2010, 23:01.
      Groeten,

Polleke

Comment

Tjah als je veel km's doe dan heb ik liever een band die me het nodige vertrouwen geeft.

Origineel zaten er Bridgestones onder, daarna vervangen door P Zero Rosso en nu terug de origine Bridgestones.

De Bridgestones krijgen goeie kritieken maar ik voel me net dat beter met de Pirellis.

Autorijden zit (misschien minder dan motorijden) ook in 't koppeke hoor.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Hij, de zaakvoerder, beweerde dat het gros van de vertegenwoordigers die bij hem over de vloer komen op Michelin banden rijden.
          Omdat deze banden minst slijtage hebben, meest comfortabel zijn, betere wegligging hebben, minst lawaai maken, etc.
          Dus denk ik dat mijn pa zal kiezen voor Michelin, de banden boer maakt het niet uit want hij spreekt tegen zijn winkel, hij verkoopt duurdere merken en bovendien is hij geen hoofd verdeler van het merk of heeft evenmin aandelen bij Michelin.
          De meeste vertegenwoordigers rijden met een leaseauto, en hebben dus NIKS te zeggen over het merk banden dat op hun auto komt. De bandencentrale en de leasemaatschappij beslissen dit. Waarmee ik niet wil zeggen dat Michelin slecht is, maar dikwijls zijn ze duurder dan andere A-merken, en niet echt beter. Bij testen eindigen ze meestal midden in het pak.

Comment

Altijd al content geweest van Bridgestone, maar idd op die Lease kunt ge jammer genoeg niet zelf kiezen.
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Waarmee ik niet wil zeggen dat Michelin slecht is, maar dikwijls zijn ze duurder dan andere A-merken, en niet echt beter. Bij testen eindigen ze meestal midden in het pak.
              Ik weet niet welke tests jij leest , maar bij Tyretest is Michelin de allerbeste band:
              - Zomerband: Michelin Pilot Sport PS2
              - Winterband: Michelin Alpin A4
              Uit mijn ervaringen weet ik dat Michelins steevast de beste resultaten gaf op mijn auto's. Steeds de beste tractie, minste rolgeluiden en beste kilometrage.
              Duurder zijn ze inderdaad. Maar je krijgt er wel iets voor in de plaats.
              Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                Uit mijn ervaringen weet ik dat Michelins steevast de beste resultaten gaf op mijn auto's. Steeds de beste tractie, minste rolgeluiden en beste kilometrage.
                Duurder zijn ze inderdaad. Maar je krijgt er wel iets voor in de plaats.
                Ja inderdaad op mijn nieuwe Mercedes kreeg ik na 10.000km gratis schubvorming op mijn Michelin's wat resulteerde in leuke rolgeluiden. De commerciële ingesteldheid van Michelin heeft mij dan ook direct doen beslissen om Pirelli's te monteren die 60.000km verteerd hebben.
                www.photo-rudi.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door travelphoto Bekijk bericht
                  Ja inderdaad op mijn nieuwe Mercedes kreeg ik na 10.000km gratis schubvorming op mijn Michelin's wat resulteerde in leuke rolgeluiden. De commerciële ingesteldheid van Michelin heeft mij dan ook direct doen beslissen om Pirelli's te monteren die 60.000km verteerd hebben.
                  Dan heeft mercedes zijn werk niet goed gedaan... Was dit binnen het jaar ? Is duidelijk een productiefout...
                  Wat lag aan de oorzaak ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                    Is duidelijk een productiefout...
                    Wat lag aan de oorzaak ???
                    Zoals je zegt fout in de productie.
                    Ik zit zelf in de branche, en we hebben meer van zulke gevallen gehad.
                    Maar voor de bandenproducent was het probleem niet ernstig genoeg.
                    www.photo-rudi.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door travelphoto Bekijk bericht
                      Hier nog nooit problemen gehad met Michelin op mijn Mercedessen, bij mij komt er niets anders op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Hier nog nooit problemen gehad met Michelin op mijn Mercedessen, bij mij komt er niets anders op.
                        Als je nog nooit met iets anders gereden hebt, tja dan kun je niet echt oordelen hé.

Omdat ik met een leasebak rij heb ik al vanalles gehad, en volgens mij was Michelin niet altijd de beste keuze.
                        Ik ben al tevreden geweest over Goodyear, Uniroyal, Conti en minder tevreden over Bridgestone en Firestone. Een algemene regel trekken durf ik niet, gezien het ook nog serieus afhangt van de types.

Comment

Hier zeer tevreden van Continental, zomerbanden (ecocontact) en winterbanden.
                          Zelf heb ik helaas Pirelli winterbanden op de leaseskoda, en alhoewel ze het zeer goed doen in de sneeuw en regen, houden ze het niet lang uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Als je nog nooit met iets anders gereden hebt, tja dan kun je niet echt oordelen hé.
                            Ik heb niet gezegd dat ik nog nooit met iets anders gereden heb dan met Michelin, maar ik ben uiterst tevreden van Michelin, zowel zomer als winterbanden.

Natuurlijk zijn er nog goede banden, maar naar sleet, geluid en prijs vind ik het goede banden, of het nu toeval is of niet, maar met Michelin hoeft er zeer weinig balanslood geplakt of geslagen te worden, terwijl daar met mijn vroegere banden in veel gevallen heel wat meer opmoest, getuigt van een mooi gegoten band.

Comment

Ik heb 10 jaar gewerkt bij de grootste bandenfabrikant ter wereld.

1. B-merken worden vaak gemaakt door de A-merken, het zijn oude profielen, iets goedkopere rubbermengsels, enz... maar kwalitatief goed!
                              2. Banden zijn je enige contact met de weg. Bij "normaal" gebruik zal je inderdaad met een supergoedkope band tevreden zijn.
                              3. het is bij plotse en extreme omstandigheden dat je blij bent met: betere wegligging (plots uitwijkmanoevre), betere remprestaties (noodrem), betere prestatie op een nat wegdek (aquaplaning)... (een statisticus liep door een rivier van gemiddeld 1 meter diep en hij verdronk weet je wel)
                              4. Winterbanden hebben wel degelijk nut in de winter (vooral bij achterwielaandrijving) ben ervaringsdeskundige
                              5. plaats geen alle seizoensbanden, het is noch soep noch vis
                              6. Denk wat je doet met je oude wagen binnen een tijdje, ga je hem verkopen dan kan je zeggen: er zitten net nieuwe banden op van merk X mijnheer/mevrouw dus daar hoef je ook niet direct kosten aan te maken.

WEETJE: de banden die gemonteerd staan op een nieuwe wagen gaan ALTIJD veel langer mee. Bandenfabrikanten hebben speciale montagelijnen hiervoor (de banden voor eerste montage genaamd). Zo proberen ze mensen aan zich te binden.
                              Last edited by grootmogol; 14 december 2010, 16:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                                Ik heb 10 jaar gewerkt bij de grootste bandenfabrikant ter wereld.

1. B-merken worden vaak gemaakt door de A-merken, het zijn oude profielen, iets goedkopere rubbermengsels, enz... maar kwalitatief goed!
                                2. Banden zijn je enige contact met de weg. Bij "normaal" gebruik zal je inderdaad met een supergoedkope band tevreden zijn.
                                3. het is bij plotse en extreme omstandigheden dat je blij bent met: betere wegligging (plots uitwijkmanoevre), betere remprestaties (noodrem), betere prestatie op een nat wegdek (aquaplaning)... (een statisticus liep door een rivier van gemiddeld 1 meter diep en hij verdronk weet je wel)
                                4. Winterbanden hebben wel degelijk nut in de winter (vooral bij achterwielaandrijving) ben ervaringsdeskundige
                                5. plaats geen alle seizoensbanden, het is noch soep noch vis
                                6. Denk wat je doet met je oude wagen binnen een tijdje, ga je hem verkopen dan kan je zeggen: er zitten net nieuwe banden op van merk X mijnheer/mevrouw dus daar hoef je ook niet direct kosten aan te maken.

WEETJE: de banden die gemonteerd staan op een nieuwe wagen gaan ALTIJD veel langer mee. Bandenfabrikanten hebben speciale montagelijnen hiervoor (de banden voor eerste montage genaamd). Zo proberen ze mensen aan zich te binden.
                                Juist, dit werd mij steeds gezegd bij de bandenzaak waar ik kom
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X