Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wees blij dat je hier niet woont

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wees blij dat je hier niet woont

Weer typisch dat de meesten zich niet gehinderd voelen door enige kennis of India-ervaring om een oordeel te vellen.

Wie niet wíl zien, zal ook geen veranderingen zien. En waarom zouden sommige dingen móeten veranderen, puur omdat het niet strookt met hetgene wij normaal vinden? Het is hun religie, het zijn hun tradities, dus wie zijn wij om daar commentaar op te geven?

Voor mij blijft India een fantastisch land (nog 2 weken wachten ) en Varanasi een magische stad.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
      Weer typisch dat de meesten zich niet gehinderd voelen door enige kennis of India-ervaring om een oordeel te vellen.

Wie niet wíl zien, zal ook geen veranderingen zien. En waarom zouden sommige dingen móeten veranderen, puur omdat het niet strookt met hetgene wij normaal vinden? Het is hun religie, het zijn hun tradities, dus wie zijn wij om daar commentaar op te geven?

Voor mij blijft India een fantastisch land (nog 2 weken wachten ) en Varanasi een magische stad.
      Het is niet gemakkelijk om nu verstandig en redelijk te reageren
      Voor toeristen blijft India inderdaad een fantastisch land, Noord-Korea ook.

In 1988 ging ik op vakantie naar Tenerife, voor de eerste keer Mr. D.
      En mijn eerste gedachte of vraag was: waar blijven ze hier in godsnaam met die afval.
      Maar toch blijft het voor mij een fantastisch eiland
      Voor fotografen een droom.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Eens geconfronteerd worden met de keerzijde van de maatschappij is en blijft schokkerend en brengt je onmiddelijk terug met je twee voeten in de realiteit.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
          Eens geconfronteerd worden met de keerzijde van de maatschappij is en blijft schokkerend en brengt je onmiddelijk terug met je twee voeten in de realiteit.
          Dat is de bedoeling.
          Niet slecht dus in deze Adventtijd om "even" te bezinnen.
          Alhoewel ik zelf geen religie nodig heb die er mij toe aanspoort

Af en toe worden me de feiten teveel...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
            een beetje dus zoals als gewone mens de wet over de notionele interestafrek lezen.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              een beetje dus zoals als gewone mens de wet over de notionele interestafrek lezen.
              haha, prachtige vergelijking . maar ik twijfel wel of je met dat te lezen in de realiteit terecht komt, tenzij je complete verwarring als realiteit beschouwd natuurlijk
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ben een aantal keren voor het werk in Bombay geweest. De stank vergeet je nooit meer.
                Mensen leven op straat, doen hun behoefte op straat. In de straten wordt het vuil dagelijks samengeveegd en in brand gestoken. Het huisvuil wordt in een ijzeren mand aan de voordeur verbrand. Over de ganse stad hangt rookwalm die stinkt naar een mix van verbrand huisvuil en creoline (een desinfectie middel op basis van teer).s'avonds wordt je door duizenden muggen tegelijk aangevallen. Heel veel zieke kinderen (tbc), met glazige ogen dolen langs de straten, terwijl je zelf een valies vol met antibiotica en andere medicamenten bij hebt. Het is hartverscheurend, normaal geef ik niet aan bedelaars , daar heb ik het wel gedaan, tot een taxischaufeur mij zei dat ze er toch niets aan hebben, want wat ze krijgen moeten ze afgeven aan georganiseerde bendes.
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                  Ben een aantal keren voor het werk in Bombay geweest. De stank vergeet je nooit meer.
                  Mensen leven op straat, doen hun behoefte op straat. In de straten wordt het vuil dagelijks samengeveegd en in brand gestoken. Het huisvuil wordt in een ijzeren mand aan de voordeur verbrand. Over de ganse stad hangt rookwalm die stinkt naar een mix van verbrand huisvuil en creoline (een desinfectie middel op basis van teer).s'avonds wordt je door duizenden muggen tegelijk aangevallen. Heel veel zieke kinderen (tbc), met glazige ogen dolen langs de straten, terwijl je zelf een valies vol met antibiotica en andere medicamenten bij hebt. Het is hartverscheurend, normaal geef ik niet aan bedelaars , daar heb ik het wel gedaan, tot een taxischaufeur mij zei dat ze er toch niets aan hebben, want wat ze krijgen moeten ze afgeven aan georganiseerde bendes.
                  Dat klopt, dat is wat ik in de eerste reply schreef, die stank en vuiligheid. Er wordt op die site een verschil in toilet getoont maar toen ik naar het toilet vroeg bij een klant van mij ging dit elke verbeelding te boven. Hoe die str*nt aan het plafond kwam vraag ik me heden nog af. Landen met arme bevolking heb ik genoeg bezocht en doe het nog steeds maar wat de meeste hebben ontbreekt bij veel Indiers het zelfrespect.Ik kan het maar op die manier omschrijven. Het mag dan zoals een vorige schrijver opmerkte een andere cultuur zijn en we er respect moeten voor hebben maar het hebben van zelfrespect is toch universeel, daar mogen we toch vanuit gaan?
                  Ik heb mijn eerste nacht in het enkele jaren geleden aangevallen Mumbai Oberoi hotel aan toen +300euro/nacht. Decadentie troef want dan rij je maar beter niet enkele straten verder. Dan het platteland op en dat was dan weer iets helemaal anders. Ik kon waarschijnlijk "de kamer" voor een heel jaar gehuurd hebben voor de prijs die ik in het Oberoi had betaald ...

Comment

Dergelijke foto's verwonderen mij niet... Ik denk dat je in sommige delen van Afrika een gelijkaardige fotoreeks kan maken met wat niet voorkomt in de mooie natuur docu's.

Comment

Ik weet gewoon niet hoe ik hier moet op reageren...

...maar ik weet dan ook helemaal niks over het land.
                      Wel heb ik verleden jaar rond kerstdag het boek "India voor beginners" gekregen van iemand die me eens van mijn favoriete bestemmingen wilde afbrengen maar ik denk dat ik het nog wat in de kast ga laten zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

...maar ik weet dan ook helemaal niks over het land.
                        Wel heb ik verleden jaar rond kerstdag het boek "India voor beginners" gekregen van iemand die me eens van mijn favoriete bestemmingen wilde afbrengen maar ik denk dat ik het nog wat in de kast ga laten zitten.
                        Kies Botswana of Namibie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Ondanks de bekende problemen Paul een keer beseffen hoe goed wij het hier hebben.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Working...
                          X