Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frietketel . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Frietketel . . .

Voilà, net de test gedaan, garnaalkroketten gebakken, mijn wederhelft zit op 3 à 4 meter afstand van de frietketel . . . . resultaat . . . helemaal geen frituurgeur zegt ze. Er komt wel degelijk rook door het deksel bovenaan waar de permanente filter is geplaatst maar die bevat blijkbaar amper of geen geur ( filter doet blijkbaar heel goed zijn werk ), waar het deksel afsluit, komt er helemaal niets doorheen, hermetisch is een groot woord natuurlijk maar de randen lijken zéér goed afgedekt. Onze ( zeer goede ) dampkap vangt alles netjes op, dat zie je heel goed tijdens het bakken . . . van een geur walm tijdens het openen van het deksel is helemaal geen sprake en wat er toch ontsnapt wordt direct naar buiten gezogen via de dampkap.

Héél belangrijk : de frituurpan laten afkoelen EN de dampkap zeker nog een kwartiertje laten draaien.

Conclusie : mijn madam content en ik ook want ik frituur graag . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zaak opgelost
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
        en zodra je het deksel opent (om je frieten er uit te nemen) komt het aroma je tegemoet geloof niet in die dingen, er zal altijd wel wat geurhinder zijn.
        Beste remedie is volgens mij:
        • buiten bakken
        • naar't frituur gaan
        • dampkap
        Eten dat goed of lekker ruikt smaakt ook beter he James
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik heb zowat drie weken geleden ook zo ene van fritel gekocht (eerst hadden we een Delongi gekocht die na 1 keer al kapot was) maar dan met 4L olie en een gewoon deksel.
          Zeer goeie fritpot alleen duurt het wel lang voor de olie warm is ondanks de 2700w.
          Onze vorige fritpot was een Frifri met 3000w en die was veel sneller warm.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Ik heb zowat drie weken geleden ook zo ene van fritel gekocht (eerst hadden we een Delongi gekocht die na 1 keer al kapot was) maar dan met 4L olie en een gewoon deksel.
            Zeer goeie fritpot alleen duurt het wel lang voor de olie warm is ondanks de 2700w.
            Onze vorige fritpot was een Frifri met 3000w en die was veel sneller warm.
            We zouden eens moeten zoeken hoe je de beste frieten maakt
            Misschien even de site van SOS Piet nakijken?
            Of Jan Spier ?

Persoonlijk vind ik dat frieten gebakken in olie niet goed smaken.
            Frieten worden in vet gebakken
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Jan Spier ?
              God, Jan Spier, ik weet nog wie dat was maar ik denk dat er veel zijn die het horen donderen in Keulen Theo . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Jan Spier met z'n gouden frietkot...
                Kon alleen in Antwaarpen hé.
                Uw keuze ziet er goed uit, Francis.
                Moet binnenkort ook op zoek naar een nieuwe en deze hou ik in gedachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                  Jan Spier met z'n gouden frietkot...
                  Kon alleen in Antwaarpen hé.
                  Uw keuze ziet er goed uit, Francis.
                  Moet binnenkort ook op zoek naar een nieuwe en deze hou ik in gedachten.
                  En dan is er Nero nog met zijn wafels
                  Traditie bij ons tussen Kerst en Nieuwjaar.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Beslissing is gevallen, het is de FRITEL TURBO SF 4245 geworden, héél gemakkelijk in onderhoud, permanente filter die in de afwasmachine kan, volledig demonteerbaar en met filterdeksel.
                    Fritel is heel gemakkelijk zuiver te maken.
                    Deksel er af, element uitschuiven en inox ketel uithalen.
                    Alles is gewoon af te wassen, maar met 't element 'n beetje liefst met schuursponsje en wat dreft...of derg.

Ik heb de mijne (fritel) al 15 jaar, de vorige hielden dat geen 5 jaar vol en waren nooit heel echt proper.
                    Ik heb wel meteen de 5 liter versie gekocht.

In mijn keuken staat alles van Miele, werkt zeer goed.
                    Inductie vuur, met links 'n grote frituur (5l) en rechts 'n gril) met water of stenen.
                    Daarboven 2 Novy dampkappen.

Achter de eerste maal dat ik mijn Miele frituurketel moest zuiver maken, was ik bijna meer als 'n uur kwijt ? ( en echt zuiver was die nog niet in de hoekjes)
                    Alleen het element is klapbaar, maar verder niets is demontabel.
                    Ik gebruik nu terug mijn Fritel...plaats en dampkappen genoeg

Comment

Frietpot onder de dampkap Da lijkt mij nu echt niet brandveilig te zijn !
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

Comment

Oe?! Wa?! Da's nochtans de plaats waar ook wij de frietketel plaatsen, hoor.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                          Frietpot onder de dampkap Da lijkt mij nu echt niet brandveilig te zijn !
                          Deksel op de frietketel plaatsen he Defenderke
                          Maar ik moet je ook gelijk geven... en wie heeft er een branddeken in zijn keuken?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            en wie heeft er een branddeken in zijn keuken?
                            ik dus . . .

Comment

De oplossing is vaak veel simpeler.....wasknijper op wederhelft haar neus.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                ik dus . . .
                                Brave mens gij
                                Toch straf hee wat je tegenwoordig allemaal in huis moet halen
                                om frieten te bakken

Ons ma thuis had een oranje, gietijzeren ketel met frietvet in.
                                Maar ja, ze bleef wel constant in de buurt.
                                In ons dorp waren wij ook de enige die toen reeds een "Amerikaanse keuken" hadden.
                                (met dampkap)

Pffff, ik mis het allemaal erg Francis: nog eens na huis kunnen rijden met deze dagen.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X