Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frietketel . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Frietketel . . .

    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
    in de garage frituren.

    En zo een ding van SEB, met maar 1lepeltje olie. (tis wel vrij duur)

    Misschien is de smaak ook wel wat minder, ik heb het zelf nog niet gebruikt.
    Of de Air Fryer van Philips.
    (en ook vrij duur)

    Als ik me niet vergis had McCain frieten die je in een gewone oven kan bakken.
    (geen olie of vet nodig dus)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Frietketel . . .

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
      Hmmm , frietjes van de frituur !! De echte zijn de beste..
      Zelfs met frietjes die je 't fritkot gaan halen bent (dus niet zelf gebakken) heb je de geur al in huis..
      Bah dan zijn zelfgebakken frieten toch veel lekkerder dan van een frituur hoor.
      Ik heb er dit jaar 3 keer fritten gaan halen omdat onze fritketel kapot was en onze nieuwe na 1 keer bakken ook en die fritten smaken van geen kanten, plat en vettig.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #18
        Re: Frietketel . . .

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Bah dan zijn zelfgebakken frieten toch veel lekkerder dan van een frituur hoor.
        Ik heb er dit jaar 3 keer fritten gaan halen omdat onze fritketel kapot was en onze nieuwe na 1 keer bakken ook en die fritten smaken van geen kanten, plat en vettig.
        Veranderen van frituur he Peter
        De helft van de frietzak zit ook meestal vol met van die harde "knauwelen".
        Ik overdrijf
        Maar de smaak van de frituur is toch moeilijk te kopiëren hoor.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Frietketel . . .

          Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
          Geef mij maar de oude frietketel op gas en laat de geur dan maar even hangen ,zo knapperig en lekker krijgt je geen enkel frietje met de nieuwe fritketels.
          Die moet je wel goed in het oog houden, als de olie of het vet te heet wordt dan begint dat vanzelf te branden.
          Een elektrische frietketel heeft een thermostaat, en als het goed is dan zit er zelfs een tweede in als oververhittingsbeveiliging. Maar dan is die nog niet 100% veilig.

          Hoe je die frietketel dan blust, en wat je zeker niet mag doen dat kan je hier bekijken:

          Na die demonstratie heb ik een blusdeken opgehangen in de keuken, maar ik hoop dat ik dat nooit moet gebruiken.
          Ondertussen heb ik via het werk ook nog een cursus "omgaan met kleine blusmiddelen" gevolgd om te leren hoe je een beginnend brandje het best kan aanpakken.
          Als dat niet direct lukt, dan maak bel je toch maar beter de brandweer.
          Ik denk dat heel wat keukenbranden tijdens de weekendnachten te wijten zijn aan "vergeten" frietketels (in slaap vallen terwijl die op het vuur staat)...
          Last edited by Black B@ndit; 5 december 2010, 18:06.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Frietketel . . .

            Echte frietjes bak je in ossewit.... én in een open frietketel... het water dat in de frietjes zit moet weg kunnen...niet te veel ineens bakken( de inoud van een frietketel zou minstens 3 liter vetstof moeten zijn).
            Na het eerste baksel de frieten VOLLEDIG laten afkoelen, anders zuigen die zich vol vet als je ze een 2de keer bakt. Zo krijg je een krokant korstje terwijl het binnenin lekker zacht is.
            Gebruik geen diepvries, handgesneden frietjes zijn nog altijd het lekkerst en is echt geen werk.
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #21
              Re: Frietketel . . .

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Bah dan zijn zelfgebakken frieten toch veel lekkerder dan van een frituur hoor.
              Ik heb er dit jaar 3 keer fritten gaan halen omdat onze fritketel kapot was en onze nieuwe na 1 keer bakken ook en die fritten smaken van geen kanten, plat en vettig.
              Zelfgebakken frieten zijn zeker niet slecht, maar de frietjes van een goeie frituur zijn toch wel een 'pak' beter hoor. Als je de ganse dag niks anders doet en goeie produkten gebruikt ...
              Ik zou dus ook gewoon de frietjes bakken in de garage of zo als geur een probleem is.

              Comment


              • #22
                Re: Frietketel . . .

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Mijn wederhelft heeft een hekel aan geurtjes in de keuken bij het frieten bakken
                Als je nu eens zou investeren in een fatsoenlijke dampkap

                Comment


                • #23
                  Re: Frietketel . . .

                  Ik hou het bij puree, veel lekkerder en helemaal geen geur.
                  Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Frietketel . . .

                    Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Als je nu eens zou investeren in een fatsoenlijke dampkap
                    James, 2 jaar geleden nieuwe keuken waarvan ik de prijs niet durf zeggen met de nieuwste apparatuur, wees gerust, aan de dampkap zal het niet liggen . . .
                    't I wel een volledig open keuken.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Frietketel . . .

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      ......

                      Als ik me niet vergis had McCain frieten die je in een gewone oven kan bakken.
                      (geen olie of vet nodig dus)
                      en dat gebruiken wij nu.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Frietketel . . .

                        In de meeste gevallen zet ik de frietketel op terras maar indien ik toch binnen bak dan laat ik de dampkap nog een uurtje na het bakken draaien.
                        Dan is er geen frietgeur meer te bespeuren. Ik denk dat de meeste na het bakken de frietketel én dampkap meteen uitschakelen en dan heb je inderdaad langer de frietgeur.
                        Groetjes, Beauke
                        Mijn foto's

                        Comment


                        • #27
                          Re: Frietketel . . .

                          Er wordt momenteel op de radio reclame gemaakt voor een bepaalde "geurloze" olie. Iemand daar ervaringen mee.
                          En @bouk: zijn die McCain ovenfrietjes "te doen"? M.a.w. smaken ze zoals het hoort?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Frietketel . . .

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            ..............
                            En @bouk: zijn die McCain ovenfrietjes "te doen"? M.a.w. smaken ze zoals het hoort?
                            vind van wel hoor, zie zijn iets zachter, bedoel minder knapperig, maar misschien moeten ze wat langer in de oven?
                            smaak is goed en je ruikt niets.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Frietketel . . .

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Er wordt momenteel op de radio reclame gemaakt voor een bepaalde "geurloze" olie. Iemand daar ervaringen mee.
                              En @bouk: zijn die McCain ovenfrietjes "te doen"? M.a.w. smaken ze zoals het hoort?
                              Geurloze olie, de geur is zeker in mindere mate maar totaal geurloos is die niet.
                              Groetjes, Beauke
                              Mijn foto's

                              Comment


                              • #30
                                Re: Frietketel . . .

                                Ik ga er straks weeral bakken se met nen goeie biefstuk er bij, ruiken of niet het zal weer smaken.
                                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                                Comment

                                Working...
                                X