Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergelijking macbooks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: vergelijking macbooks

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Mijn topic ging over de gebrekkige keuze die MAC laat in SSD bij de Mac air, waarbij ze zelfs externe firma's verbieden een betere oplossing te bieden.
    Principe heeft niks met PC te maken, maar wel met het Apple concept.
    Als die 'andere' schijf niet getest is door Apple, dan kunnen ze dat toch niet goedkeuren zeker. Stel maar dat het problemen geeft en tot instabiliteit voert, dan ga jij je Mac terugsturen in Garantie en kom je hier schrijven dat Mac toch niet stabiel is.

    Ik denk echt dat Mac véél meer aandacht besteedt aan de compatibiliteit van alle componenten en de soft.

    Comment


    • #17
      Re: vergelijking macbooks

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Principe heeft niks met PC te maken, maar wel met het Apple concept.
      Als die 'andere' schijf niet getest is door Apple, dan kunnen ze dat toch niet goedkeuren zeker. Stel maar dat het problemen geeft en tot instabiliteit voert, dan ga jij je Mac terugsturen in Garantie en kom je hier schrijven dat Mac toch niet stabiel is.

      Ik denk echt dat Mac véél meer aandacht besteedt aan de compatibiliteit van alle componenten en de soft.
      Als dat geheugen voor instabiliteit zorgt, dan breng je je ding terug naar de firma die het voorzien heeft. Als ik mijn banden heb laten vervangen bij een bandencentrale, dan ga ik toch ook niet naar mijn garage als de banden niet voldoen ?

      Dit is dat artikeltje van ZDnet.
      Voor mij is de conclusie heel duidelijk : als het prijsverschil tussen macbook pro en Air zo klein is, dan moet je niet twijfelen, en zeker de Macbook pro nemen.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #18
        Re: vergelijking macbooks

        Je mag dat geheugen niet officieel als air upgrade aanbieden. Andere bedrijven hebben net dezelfde dingen te koop, alleen noemen ze het geen air upgrade, en dan kan het wel.

        Maar waarom dat de air slechter maakt weet ik niet, ik denk niet dat veel mensen ooit nog de HD in hun laptop aanpassen achteraf.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #19
          Re: vergelijking macbooks

          Bij al mijn PC's heb ik in de loop der jaren harddisks toegevoegd (of de oorspronkelijke na een defect vergroot). Hetzelfde met ram-geheugen.
          Dat zijn de enige updates die ik aan hardware doe.
          Software wordt steeds groter, bestanden eveneens. En na 3-4 jaar is het meestal wel nuttig wat toe te voegen.

          Bij die air is dat dus volledig onmogelijk (het geheugen is er gewoon op het moederbord gesoldeerd, de FLASH-SSD gebruikt een eigen interface), toch om het zelf te doen.
          Bij de Macbook pro is dat voor zover ik weet geen probleem.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #20
            Re: vergelijking macbooks

            Ik heb in 10 jaar dus nog nooit de HD vervangen in een laptop.
            En het kan ook in de Air als je dat echt wilt maar alleen die ene firma mag dat niet vermarkten van Apple.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment

            Working...
            X