Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuw vegen voor eigen deur.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sneeuw vegen voor eigen deur.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als er een halve meter sneeuw ligt kunt ge de stoep beter niet opkuisen ... ze vallen tenminste zacht en breken gene poot.

Soms kuis je deftig op maar er blijft nog altijd een klein laagje welk dan even smelt met de zon, vriest dan terug goed aan en wordt spekglad ... een pak sneeuw is dus vaak minder gevaarlijk.
    Kom juist van de bakker hier beneden.
    En die veegt de sneeuw weg VerSeg en strooit regelmatig zout...
    De stoep leek dus kurkdroog
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Verseg heeft gelijk. Soms is het beter om gewoon de sneeuw te laten liggen, daar ben je relatief veilig als je erover loopt.
      Gelukkig nog niet uitgeschoven deze winter, maar de bijna uitschuifmomenten waren allemaal op trottoirs waar de bewoners sneeuw geruimd hadden...

Gisteren zag ik twee mensen, waarschijnlijk met een verstandelijke handicap, bezig om de sneeuw te ruimen met kokend water... Toen ik hen hierop aansprak en meldde dat dit niet zo'n goed idee was en best gevaarlijk waren ze boos. Ik moest me niet moeien, ze deden dat alle jaren zo... ;-)
      Tommy
      My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
        Verseg heeft gelijk. Soms is het beter om gewoon de sneeuw te laten liggen, daar ben je relatief veilig als je erover loopt.
        Gelukkig nog niet uitgeschoven deze winter, maar de bijna uitschuifmomenten waren allemaal op trottoirs waar de bewoners sneeuw geruimd hadden...
        Ik heb nu sneeuw geruimd op de helft van de breedte van het trottoir ... dan kunnen ze nog kiezen waar ze lopen.

Gisteren zag ik twee mensen, waarschijnlijk met een verstandelijke handicap, bezig om de sneeuw te ruimen met kokend water... Toen ik hen hierop aansprak en meldde dat dit niet zo'n goed idee was en best gevaarlijk waren ze boos. Ik moest me niet moeien, ze deden dat alle jaren zo... ;-)
        Hopelijk doen ze dat dan ook regelmatig zo met de ruiten van hun auto ... Carglass herstelt, Carglass vervangt.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          En die veegt de sneeuw weg VerSeg en strooit regelmatig zout...
          De stoep leek dus kurkdroog
          Die kan zijn zout dan ook inbrengen als onkosten.

Even serieus ... trottoir wordt bij ons goed onderhouden, jaarlijks gekuist met hoge druk en nieuw zand ertussen (klinkers) ... ja dat doen we zelf.
          Jaarlijks sproei ik dat tegen onkruid en in de winter gooide ik daar ook regelmatig zout op, maar wat krijg je dan? Als er ne slimme van de gemeente passeert dan krijgt ge onder uw botten want ge moogt het trottoir wel opkuisen maar ge moogt daar niets op gooien of sproeien. Onkruidverdelger is verboden en zout kan de klinkers aantasten.
          Tijd dat ze met verwarmde trottoirs beginnen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Dat sneeuw ruimen op voetpaden is allemaal goed en wel, maar meestal komt dat op de plaats terecht waar de fietsers rijden...
            Niet dat er met zo'n weer veel zijn, maar er zijn altijd van die durvers...

En een trottoir waar niet met zout gestrooid is, is mijns inziens meestal gladder dan 1 met verse sneeuw (wegens meer kans op ijsvorming). En ijs is nog altijd gladder dan die verse sneeuw.
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              ...............

En een trottoir waar niet met zout gestrooid is, is mijns inziens meestal gladder dan 1 met verse sneeuw (wegens meer kans op ijsvorming).
              klopt dit wel?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat je aansprakelijk bent indien iemand op het trottoir voor je huis uitglijdt en valt, vind ik absurd. Iedereen die het risico neemt om op sneeuw of ijs (waar dan ook) te lopen, is logisch gezien zelf verantwoordelijk voor eventuele nadelige gevolgen.

Al dat sneeuwruimen is trouwens nergens goed voor - zeker niet met zout. Gewoon laten liggen, zowel op de stoep als op de openbare weg! Wie dan wil rijden moet zich maar winterbanden aanschaffen.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

een goede familiale verzekering dekt de mogelijke schade..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                    Dat je aansprakelijk bent indien iemand op het trottoir voor je huis uitglijdt en valt, vind ik absurd. Iedereen die het risico neemt om op sneeuw of ijs (waar dan ook) te lopen, is logisch gezien zelf verantwoordelijk voor eventuele nadelige gevolgen.

hopelijk valt er niemand op uwen stoep

Al dat sneeuwruimen is trouwens nergens goed voor - zeker niet met zout. Gewoon laten liggen, zowel op de stoep als op de openbare weg! Wie dan wil rijden moet zich maar winterbanden aanschaffen.
                    en dat schuift niet ?

grts
                    Korandoke
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                      en dat schuift niet ?

grts
                      Korandoke
                      Als ge vier winterbanden rond je benen doet, dan heb je toch al weinig kans om uit te schuiven ... ge zult wel niet veel meer vooruit gaan.

Het ging hier toch over voetgangers hé?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Klopt ! Maar dan niet de sneeuw op de rijweg gooien zoals sommigen doen ("de auto's rijden dat toch kapot" )
                        oei, sorry .

edit: mijn hoopjes waren toch kapot gereden ze
                        "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Als ge vier winterbanden rond je benen doet, dan heb je toch al weinig kans om uit te schuiven ... ge zult wel niet veel meer vooruit gaan.
                          Het ging hier toch over voetgangers hé?
                          Als je schoenen met rubberen zolen draagt, zal je al stevig je best moeten doen om uit te glijden. Zoals bij winterbanden zullen ook hier hardheid en profiel een overwegende rol spelen.
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                            en dat schuift niet ?
                            Ook met winterbanden moet je voorzichtig rijden. Als ze in de Skandinavische landen alle sneeuw laten liggen zonder dat dat voor problemen zorgt, moet dat hier ook kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc
                              ...............

En een trottoir waar niet met zout gestrooid is, is mijns inziens meestal gladder dan 1 met verse sneeuw (wegens meer kans op ijsvorming).

klopt dit wel?
                              grt,bouk.
                              Dat vind ik toch ook wel. Als ik aan het wandelen ben stap ik liever in verse sneeuw. Wanneer iedereen daar begint over te lopen wordt die dan wel aangedrukt en wordt het dus veel gevaarlijker dan plekken waar sneeuw geruimd werd al dan niet met zout.

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                              Ook met winterbanden moet je voorzichtig rijden. Als ze in de Skandinavische landen alle sneeuw laten liggen zonder dat dat voor problemen zorgt, moet dat hier ook kunnen.
                              Dat heb ik ook al vaak moeten horen, maar daar moeten ze wel met spijkerbanden rijden wat je dus hier niet kan doen wegens onvoldoende sneeuw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                                ........... maar daar moeten ze wel met spijkerbanden rijden wat je dus hier niet kan doen wegens onvoldoende sneeuw.
                                plus, dat het (hier) verboden is.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X