Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuw vegen voor eigen deur.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sneeuw vegen voor eigen deur.

Net antwoordje van beheerder terug gehad:

"Uw bericht goed ontvangen.

In principe dienen de bewoners van het gelijkvloers het voetpad sneeuwvrij te houden, bij afwezigheid zijn het de bewoners van de hogergelegen appartementen.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,"
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ik zou toch even het huurcontract doornemen hoor voor je de verantwoordelijkheid afschuift op de bewoner van het gelijkvloers.
      Zo stond in mijn contract dat elke bewoner verantwoordelijk was voor het proper houden van het trottoir en de goot.
      Ieder had zijn beurt en die was vastgelegd.
      Het ondertekenen van dit contract betekend dat je akkoord bent met de huisregels en deze aanvaard hebt.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik zou toch even het huurcontract doornemen hoor voor je de verantwoordelijkheid afschuift op de bewoner van het gelijkvloers.
        Zo stond in mijn contract dat elke bewoner verantwoordelijk was voor het proper houden van het trottoir en de goot.
        Ieder had zijn beurt en die was vastgelegd.
        Het ondertekenen van dit contract betekend dat je akkoord bent met de huisregels en deze aanvaard hebt.
        Grtz, RF
        En dan maar hopen dat de huurders er zich aan houden...
        Ok, ik scheer niet iedereen over dezelfde kam.
        En wie controleert er? Wie zorgt ervoor dat het huishoudelijk reglement wordt nageleefd.

Wij mogen hier geen huisdieren houden.
        En toch zijn er eigenaars met honden...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Aangezien de sneeuw op het gelijkvloers ligt moet die het maar op kuisen zou ik zeggen.
          Verleden jaar hier in de streek stuurde men een blaadje rond om de stoepen sneeuwvrij te maken dat kwam van de gemeente en van de politie.
          Het sneeuwde en al de stoepen werden sneeuwvrij gemaakt en de enige plaats waar het niet gedaan was, raad eens, bij de politie want die hadden geen tijd zeker en geen goesting.
          Dat zijn dan de heren die een ander gaan beboeten ingeval er iets gebeurt.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Aangezien de sneeuw op het gelijkvloers ligt moet die het maar op kuisen zou ik zeggen.
            Klein beetje egoïstisch bedacht moet ik zeggen.

Die sneeuw is anders wel via het eerste en tweede verdiep naar beneden gevallen.

Nu wat het gelijkvloers betreft ... ik weet niet of dit op vele plaatsen zo is maar ik ken toch plaatsen waar ze het gelijkvloers bij voorkeur verhuren aan mensen met een handicap (moeilijk of niet te been) en de andere verdiepen aan anderen ... beetje zielig dat men dan de last aan de bewoner van het gelijkvloers wil laten.

Nu de realiteit ... bijna overal reageren mensen wat bizar als ze zelf betrokken zijn.
            Wonen ze op het eerste of tweede (of hoger), dan vinden ze dat die van het gelijkvloers maar moet opkuisen maar als ze zelf op het glijkvloers wonen vinden ze dan alweer dat de anderen dat ook maar eens mogen doen.

Op de meeste plaatsen is het echter de eigenaar dat zich er mee bezig houdt (of laat bezig houden).

WIj wonen in een huis en het is dan zeker aan ons om er voor in te staan maar als ik vorige winter bekijk dan waren er in heel de wijk misschien bij 3 of 4 huizen de stoep opgekuist.
            Persoonlijk vind ik dat ook niet altijd evident, je gaat werken en als je thuis komt ligt er 10cm sneeuw dat al goed vastgelopen is en met de kou helpt zelfs geen zout meer.

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            In principe dienen de bewoners van het gelijkvloers het voetpad sneeuwvrij te houden, bij afwezigheid zijn het de bewoners van de hogergelegen appartementen.
            Ook niet echt correct dat het altijd dezelfde zijn dat dit moeten doen en de anderen op hun luie kont mogen zitten loeren.
            Da's weer zo'n zeverregeltje.
            Normaal zou zo'n vraag niet eens gesteld moeten worden mocht iedereen wat behulpzaam zijn indien mogelijk en elkaar wat helpen!
            We zitten hier wel elkaar te helpen om betere fotokes te maken maar als er wat moet opgekuist worden probeert men er tussenuit te luizen.
            Last edited by VerSeg; 28 november 2010, 01:34.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Hier is het iets gemakkelijker omdat er op gelijkvloers allemaal winkels zijn.
              Dus die zelfstandigen zorgen goed voor hun klanten

Als eigenaar betaal ik kosten.... dus dat sneeuwruimen betaal ik ook.
              Ik kan wel niet in ons huishoudelijk reglement iets terug vinden over sneeuwruimen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Normaal zou zo'n vraag niet eens gesteld moeten worden mocht iedereen wat behulpzaam zijn indien mogelijk en elkaar wat helpen!
                We zitten hier wel elkaar te helpen om betere fotokes te maken maar als er wat moet opgekuist worden probeert men er tussenuit te luizen.
                Geen kwestie van het niet willen doen hoor! Mijn vraag was enkel naar aansprakelijkheid.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

vind dat; diegene die de sneeuw er neer heeft gegooid het ook maar moet opruimen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                    Klopt ! Maar dan niet de sneeuw op de rijweg gooien zoals sommigen doen ("de auto's rijden dat toch kapot" )
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      vind dat; diegene die de sneeuw er neer heeft gegooid het ook maar moet opruimen.
                      Goed idee; Gebeurt ook wel als je lang genoeg kunt wachten
                      maar ondertussen is het toch maar een miserie als je erdoor moet...
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        grt,bouk.
                        Vind ik leuk.
                        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                        http://www.racenews.be

Comment

Bij ons in Zwijndrecht is er net een brief van de burgemeester hieromtrent geweest.
                          "De bewoners van de benedenverdieping staan in voor het schoonmaken van het voetpad. Is die verdieping niet bewoond, of zijn de bewoners met vakantie, dan gaat deze taak over op de bewoners van de eerste verdieping, en zo verder. Is er een concierge aangesteld, dan is die verantwoordelijk voor de sneeuw- en ijzelbestrijding. Bij onbewoonde gebouwen, en niet-bebouwde percelen rust de verplichting op de eigenaar."
                          Dus kuisen maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Klein beetje egoïstisch bedacht moet ik zeggen.

Die sneeuw is anders wel via het eerste en tweede verdiep naar beneden gevallen.

Nu wat het gelijkvloers betreft ... ik weet niet of dit op vele plaatsen zo is maar ik ken toch plaatsen waar ze het gelijkvloers bij voorkeur verhuren aan mensen met een handicap (moeilijk of niet te been) en de andere verdiepen aan anderen ... beetje zielig dat men dan de last aan de bewoner van het gelijkvloers wil laten.
                            Daar heb je gelijk in en dat versta ik ook volkomen maar als je gelijkvloers woont moet je ook de verplichtingen er bij pakken ook al heb je volkomen gelijk dat het juist die mensen zijn die het slechts ter been zijn.
                            In de praktijk woont er doorgaans wel iemand die dat klusje voor hen oplost.
                            Nog een bedenking: Mijn broer woont in een gebouw met twintig verdiepingen op het 15 de en daar is er geen een buiten die van het gelijkvloers die een sneeuwschop hebben wat ook een raar zicht zou zijn als iemand van het 15 de een sneeuwschop zou gaan kopen.
                            Ter informatie ik woon in een alleenstaand huis en moet zelf de stoep vrij houden.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Comment

Ik ga er niet over zeuren wie de stoep schoonhoud: ik veegt het bij mij als bij mijn buren schoon, ik heb er zelf ook baat bij.

Comment

Working...
                                X