Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ryainair: wat een oplichters...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ryainair: wat een oplichters...

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
    Wat dacht je van een Virgin vlucht waarbij de boeing 737-400 vliegt met de motor van een 737-300, en daardoor de kruishoogte amper 800 meter is? Veiligheid, wat is dat? Vliegicentie hebben ze nog steeds hoor.
    800m ????

Ryanair is echter ook een firma waarmee ik niet wil vliegen. Als alles goed gaat heb je een goede deal gedaan maar bij de minste problemen ben je wel het haasje.
    Air Canada deed ook al lastig bij ons. 2 grote en 1 kleine koffer, De kleine 4Kg onder gewicht en eerst op de band, de ene grote 1 Kg te zwaar en ze begonnen over supplementen te spreken. We hielden voet bij stuk met wachtenden achter ons en de check-in bediende is dan onze kleine koffer gaan halen zodat we de ene Kg konden overladen.
    Wat handbagage betreft heeft men mijn rugzak (gelukkig) ook nog nooit gewogen. Bij low-cost maatschappijen zoekt men natuurlijk naar de laatste Euro inkomsten (denk maar aan HLZHI Easyjet ).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Geef mij maar de zekerheid van deftige airlines a la KLM of SAS.

Wanneer deze de mist in gaan kan je nog es klappen. Zo ooit vlucht van KLM niet tijdig kunnen inchecken door overmatige drukte. Vlucht later op dezelfde dag kunnen nemen, heel de dag VIP lounge en omgeboekt naar first class.

Wa wil ne mens eigenlijk? Voor die prijzen kunnen ze bij RA toch geen service geven.
      Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        800m ????
        No kidding, man.
        Dat verrekte ding geraakte in Korfoe maar net op tijd van de grond, moest helemaal om de Alpen en de Massif Central heen, en moest ook bijtanken in Rome. Daar is de baan langer, dus ik vermoed dat ze in Korfoe maar een minimum hebben getankt om van de grond te geraken.
        http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
          Geef mij maar de zekerheid van deftige airlines a la KLM...
          KLM behoort bij mij niet (meer) tot de deftige airlines hoor.
          http://www.theafricabug.com

Comment

Wa wil ne mens eigenlijk? Voor die prijzen kunnen ze bij RA toch geen service geven.[/QUOTE]

Nu zijn we er, voor die prijzen, mag je niet meer dan een taxirit per vliegtuig verwachten, amen.

Ben al enkele malen met Ryanair her en der geweest, je moet dan inderdaad wel opletten voor het gewicht van de bagage en dat is met ons fotomateriaal niet altijd handig, maar het gaat!.
            BD1766BE

Comment

Als ik dat hier lees is het blijkbaar beter om gewoon thuis te blijven

Iedereen heeft precies wel problemen met een maatschappij.

Ryanair heb ik nog nooit geprobeerd, vertrek altijd uit Brussel. Maar als in de toekomst mij dat wordt aangeboden dan ben ik wel bereid om ermee te vliegen. Voor de goedkoop doe ik het niet want ik ben dan wel bereid om al die toeslagen te betalen. Ik zou enkel Ryanair pakken als ze rechtstreeks vliegen op een bestemming waar men vanuit Brussel (moeilijker) geraakt. Om u een voorbeeld te geven: Carcassonne wordt rechtstreeks aangevlogen vanuit Charleroi, Wroclaw, Bergamo (Milan) ook. Dit is imho een voordeel, dan hoef je niet over te stappen. Het beetje dat me dit extra kost neem ik er dan graag bij. Met Ryanair moet je gewoon een knop omdraaien, je weet (bijna altijd) op voorhand dat als je niet oppast er een toeslag bovenop komt. En die is imho toch nog menselijk.

De TS spreekt over 35,00 Euro. Als je op de luchthaven een sandwich gaat eten en je drinkt er een cola bij dan ben je dat ook kwijt bij wijze van spreken. Een vakantie kost toch wel meer dan die toeslag alleen. Wat kost een vakantie niet allemaal, hotelkosten (meestal toch), eten en drinken, het bezoeken van bezienswaardigheden,... op die paar extra Euro's komt het imho toch niet op aan.

Dat de TS zijn insulinespuiten kapot zijn is minder leuk, maar dat ligt volgens mij aan de jongens van de Luchthaven.

Comment

Alle off-topic berichten verwijderd.
                Hopelijk blijft het daarbij.

Red Falcon
                Moderator

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                  Als ik dat hier lees is het blijkbaar beter om gewoon thuis te blijven

Iedereen heeft precies wel problemen met een maatschappij.

Ryanair heb ik nog nooit geprobeerd, vertrek altijd uit Brussel. Maar als in de toekomst mij dat wordt aangeboden dan ben ik wel bereid om ermee te vliegen. Voor de goedkoop doe ik het niet want ik ben dan wel bereid om al die toeslagen te betalen. Ik zou enkel Ryanair pakken als ze rechtstreeks vliegen op een bestemming waar men vanuit Brussel (moeilijker) geraakt. Om u een voorbeeld te geven: Carcassonne wordt rechtstreeks aangevlogen vanuit Charleroi, Wroclaw, Bergamo (Milan) ook. Dit is imho een voordeel, dan hoef je niet over te stappen. Het beetje dat me dit extra kost neem ik er dan graag bij. Met Ryanair moet je gewoon een knop omdraaien, je weet (bijna altijd) op voorhand dat als je niet oppast er een toeslag bovenop komt. En die is imho toch nog menselijk.

De TS spreekt over 35,00 Euro. Als je op de luchthaven een sandwich gaat eten en je drinkt er een cola bij dan ben je dat ook kwijt bij wijze van spreken. Een vakantie kost toch wel meer dan die toeslag alleen. Wat kost een vakantie niet allemaal, hotelkosten (meestal toch), eten en drinken, het bezoeken van bezienswaardigheden,... op die paar extra Euro's komt het imho toch niet op aan.

Dat de TS zijn insulinespuiten kapot zijn is minder leuk, maar dat ligt volgens mij aan de jongens van de Luchthaven.
                  Steven, ik heb nog nooit last gehad.
                  En ik heb redelijk wat gevlogen
                  Op één reis heb ik zelfs met drie verschillende maatschappijen gevlogen.
                  (Brussel - Istanboel - Londen - Brussel > Sabena- Turkisch Airlines-Caledonian Airways)
                  Londen > Brussel > 1ste klasse zonder toeslag.

Een keertje heb ik moeten wachten op Reina Sofia (Tenerife)
                  Was dat vliegtuig van Virgin > had drie pannes op één dag.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Even mijn ervaringen van de laatste maanden bij de verschillende vliegreizen:
                    - Van Frankfurt naar Jo'Burg net over Afrika en 1 van de 4 motoren op een B474 viel uit en ging de piloot terug uit veiligheidsoverweging
                    - Van Munchen naar Delhi een zetel in business die recht bleef stan
                    - Van Jakarta naar Franfurt: rookontwikkeling in het passagiersdeel
                    - Van Delhi naar Dhaka: toegekomen na 25 uur onderweg te zijn en geen bagage
                    - Bij landing een doorstart op het laatste moment wegens een vliegtuig nog op de runway
                    - Afgelaste vluchten, stakingen,

En dat allemaal in 2010, ik wil mijn voorgaande 16 jaar niet neerpennen als globetrotter. En net op al deze momenten is het goed om met gewone lijnvluchten te vliegen om oplossingen en compensaties te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      ............

En dat allemaal in 2010, ik wil mijn voorgaande 16 jaar niet neerpennen als globetrotter.
                      en dan zo wenig foto,s hier?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Jochen,
                        De KLM is eigendom van Air France.

Comment

Bij alle maatschappijen zijn problemen, hoe ze er mee om gaan en hoe ze op te lossen is belangrijk. Het is duidelijk dat low-cost ook low-effort is om iets te doen voor de slachtoffers.

In 2003 was er staking op Heathrow toen we BRU-LHR-HKG-SYD moesten vliegen. Het aanbod om met de trein naar Londen te gaan en dan proberen verder te gaan hebben we afgeslagen (kennen iemand aan de check-in van BA die extra info gaf). We kregen een reroute via Rome i.p.v. Londen en konden met een dag vertraging (op zondag) vertrekken, later mensen ontmoet die tot woensdag in LHR vastgezeten hadden.
                          Resultaat van een klacht naar BA (British Airways, niet Brussels Airlines ): Verloren hotelnacht Hong Kong terugbetaald en 3 vouchers van 100 Euro om te gebruiken op een BA vlucht (spijtig genoeg alleen op de volle prijs tickets).
                          BA had geen enkele reden om iets te vergoeden want dat hoeft niet bij een staking maar deden het toch... Dat is dan ook direct het verschil met low cost.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            De KLM is eigendom van Air France.
                            Ah ja? klik

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                              Een vakantie kost toch wel meer dan die toeslag alleen. Wat kost een vakantie niet allemaal, hotelkosten (meestal toch), eten en drinken, het bezoeken van bezienswaardigheden,... op die paar extra Euro's komt het imho toch niet op aan.
                              Mijn eerste echte vakantie koste 70 000 BEF, voor 7 maanden India, alles inbegrepen. Behalve het ticket. Dat ticket kost nog ongeveer hetzelfde.
                              Onder de genoemde oplichterij bij toeslagen heb ik bijvoorbeeld nog het volgende te melden:
                              Bij aankomst was mijn bagage zoek, en dat moest ik gaan aangeven. Mijn inclusieve bus wachtte daar niet op en stuurde me op eigen kosten per bevriende, meterloze taxi. De hostesse die daar nog was voor andere hotels, was wel zo vriendelijk mijn geld te wisselen - tegen een woekerkoers, zo bleek achteraf. Ter plaatse huurde ik voor de prijs van een van hun dagtrips zelf een autoke,... voor drie dagen. Van die dingen, ja.

Comment

Working...
                              X