Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gamen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gamen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    World of Warcraft, niks beters dan een beetje WoW spelen
    'k Heb de trial geprobeerd. Spel ziet er gelikt uit, maar tenzij je genoeg tijd hebt om een behoorlijk level te behalen, is er niets aan.
    Ik heb geen tijd om uren aan een stuk te gamen. Daarom zijn FPS en arcade games ideaal, perfect om snel eventjes te ontspannen na een lange werkdag...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: Gamen

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Een Wii omdat vrouwlief die graag wilde...staat vooral stof te happen...heb daar zelf "house of the dead overkill" redelijk op gespeeld.

      Playstation vanaf het eerste uur, van de PSone, naar de 2 en nu dus de drie.

      Op de PS3
      ...
      staat nu ook al een tijdje enkel voor de blu ray's door tijdgebrek...
      ...
      Blijkbaar een Sony fan.

      Heb in mijn "carrière" bijna elke console gehad : SuperNES, NeoGeo (met die reusachtige cartridges), Neo Geo CD, Nintendo 64, Gamecube, Playstation 1, Playstation 2, Sega Saturn, Sega Dreamcast..

      Ik heb nu nog een PS2 en Gamecube, maar we willen een nieuwe console voor het gezin. Zou meer voor family-style games zijn (m'n vrouw en kids tegen ik, drie tegen één dus ). We dachten dus aan een Wii, niets beter voor dat soort games. Maar nu de PS3 Move heeft en de 360 Kinect, kan dit ook tellen.
      Echter, de move games op dit moment kunnen nog niet tippen aan die van de Wii en de Kinect is pas uit (en verrekte duur voor een add-on , 150 euro !!!! ).

      Dus Wii of PS3 ? De Wii kost slechts de helft van de PS3 met de Move uitbreiding, maar de Wii heeft momenteel de betere games. BluRay is een troef voor de PS3, hoewel we dat nu in de eerste jaren nog niet nodig hebben. Aan de andere kant heeft de PS3 veel meer arcade style games (SSF4 yes yes yes) maar dat mag geen argument zijn (m'n vrouw vindt dat ik al genoeg gamevoer heb...)
      Dus wie kan me een sluitend argument geven dat de Move games op de PS3 beter zijn dan al die Wii games en dus prijs (die dubbel zo hoog ligt) rechtvaardigt ?
      Oh ja, had ik verteld dat ik ook niet kan weerstaan aan games zoals Mario Galaxy, New Super Mario World en Metroid ?
      Moeilijk, moeilijk... 'k zal maar beter de lotto winnen, zeker ?
      Last edited by Kaneda; 10 november 2010, 21:57.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #18
        Re: Gamen

        Ik vind het concept van de wii ook leuk, maar de graphics van een ps3 zou ik niet willen ruilen...

        Y.

        Comment


        • #19
          Re: Gamen

          Ik kan je wel overtuigen als gebruiker van beiden

          In de eerste plaats...vergis je ook niet in de move van playstation aan 50 euro per controller...ik heb altijd 4 controllers per console...

          Wii heeft momenteel zeker méér spellen, maar weinig "betere"...enige spel op de wii dat echt "leuk" blijft is wii sports/resorts...de rest verveelt heel snel.

          Prijzen van Wii spellen blijven duur...helemaal de wat populairdere spellen...Zelda bijvoorbeeld kost meer dan welk PS3 spel dan ook. Zelf nu nog na dik twee jaar.

          Prijzen van Playstation spellen zakken drastisch en zijn eigenlijk alleen duur als je het nieuwste van het nieuwste wil. Nieuw bestel ik altijd via Engelse shops, dan kosten ze gelijk of minder als Wii spellen...of wacht tot ze platinum worden, heb je ze ook aan 30 euro.

          Playstation heeft een bijna volledige en snelle internet ondersteuning, waar die van de wii extra gekocht moet worden.

          Playstation heeft in de store erg leuke (party)spellen, daarnaast ook enkele PS1 titels...de Wii heeft enkel de brakste NES games in de store, en nog duur ook. (Playstation games gekocht in de store kun je met je account ook nog eens legaal delen op vijf consoles...zo deel ik deze aankopen dus met een aantal vrienden, zijn spellen opeens veel goedkoper)

          Blu Ray ondersteuning...niemand heeft BLu Ray nodig, maar als je eenmaal een Blu ray hebt gekeken op een goede HD tv dan wil je niet anders meer...

          Op een HD tv ziet de Playstation er met HDMI, super uit qua beeldkwaliteit....bij de Wii heb je zeker een composiet kabel nodig om een beetje kwaliteit te krijgen.

          De Wii probeert mij te vertellen wanneer ik moet stoppen met gamen (anti rsi zooi)...de PS3 niet.

          De PS3 kan ook als mediacenter gebruikt worden.

          PS3 heeft veel demo's in de store...Wii niet.

          Voordeel voor de Wii, mits je hele jonge kids hebt...Dora en Diego spelletjes.

          Nog een pro voor de PS3....harde schijf is gemakkelijk zelf te vervangen tot 500 GB.

          Nadeel voor beiden, ze vreten stroom...

          PS3 maakt wat meer herrie als de Wii wanneer hij aan staat...maar volgens mij is de slim versie al stiller...

          edit: O ja...een Wii lijkt goedkoper, maar is dit uiteindelijk niet als je alle accesoires erbij koopt ben je duurder uit. Helemaal omdat standaard alles op batterijen werkt, dus een oplaadstation met oplaadbare accu's is wel een must. Is ook altijd third party (Ben) en lopen snel leeg...PS3 controllers gaan gerust een paar dagen mee op de ingebouwde accu en laden op via usb...
          Last edited by jeroen.k; 10 november 2010, 22:16.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #20
            Re: Gamen

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            In de eerste plaats...vergis je ook niet in de move van playstation aan 50 euro per controller...

            euhm, da's 350 euro voor de PS3 + 4 x 50 euro voor controllers, d'as 550 euro !!

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Voordeel voor de Wii, mits je hele jonge kids hebt...Dora en Diego spelletjes.
            Kids zijn momenteel 4,5 jaar oud. We dachten aan Kerstmis maar zouden eerder wachten tot ze 5 jaar worden in maart.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #21
              Re: Gamen

              En de Wii...300 euro...2 controllers erbij aan 37,50 plus twee nun-chucks aan 12,50 laadstation met accu's aan 30 euro, balance board 99 euro...zit je ook aan 530 euro

              Maar wel een, op technolgisch gebied inferieur product op álle vlakken...

              advocaat van de duivel...bij de ps3 heb je natuurlijk ook nog gewone controllers nodig, die zijn ook niet goedkoop (in Engeland beter geprijsd..35 euro en nog keuze in kleur ook...(heb hier witte en grijze, zijn in NL niet te krijgen)

              edit: Heb de move zelf nog niet, maar de bewegingssensor van de wii is ook niet echt perfect...je moet aardig dicht voor de tv zitten...
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #22
                Re: Gamen

                Ik vind de wii de beste gezins/party console, playstation is naar mijn mening meer geschikt voor de iets oudere gamers (geen jonge kids dus) of voor mensen die vaak alleen (en online) spelen. Ik heb zelf geen wii, maar m'n buurjongen wel, en zelfs ik ben hem al beugespeeld, dus ja ik vind ook dat de games van een wii snel vervelen omdat het vrijwel altijd hetzelfde is...

                Y.

                Comment


                • #23
                  Re: Gamen

                  Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                  Ik vind de wii de beste gezins/party console, playstation is naar mijn mening meer geschikt voor de iets oudere gamers (geen jonge kids dus) of voor mensen die vaak alleen (en online) spelen. Ik heb zelf geen wii, maar m'n buurjongen wel, en zelfs ik ben hem al beugespeeld, dus ja ik vind ook dat de games van een wii snel vervelen omdat het vrijwel altijd hetzelfde is...

                  Y.
                  Over het algemeen wel, maar de PS3 heeft anders ook genoeg games die ik met mijn zoontje van 3,5 kan spelen hoor (in kwaliteit misschien zelfs wel meer dan de wii...) --> wel voornamelijk via de store en niet zoveel in de winkel


                  Eigenlijk...zijn de mario spellen de enige op de wii die enige value hebben als je kijkt naar hoe lang ze "leuk" blijven...mariokarts bijvoorbeeld.

                  Alhoewel sonic racer op de PS3 hier een zeer goed alternatief voor is.
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Gamen

                    Nu eerst de kleuren controllers zijn voortaan ook in nl te koop.
                    Verder heb ik een gameboy, nes, snes, sega, Nintendo 64, ps, PS2, PS2 en een psp go.
                    Op de PS3 speel ik alle cod en battlefields ook is gran turismo een uren verslinder!
                    Ook speel ik red alert op de PS3 en andere spellen waar een coop story inzit.
                    Zoals kane en Lynch army of 2.
                    Greetz Twan

                    http://500px.com/TwanGroenen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Gamen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                      Nu eerst de kleuren controllers zijn voortaan ook in nl te koop.
                      Maar dan zullen ze hier nog steeds rond de 60 euro per controller zitten denk ik? Vanuit Engeland kocht ik ze, nieuw, voor 30-35 euro (wel jammer dat ze hier nu ook te krijgen zijn, gaat mijn exclusiviteit in de vriendenclub :P )
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Gamen

                        PC, maar 2 spellen die ik speel: Championship manager 2011 en World Of Warcraft.

                        PS3: Call of Duty Black Ops, Socom Confrontation, FEAR, FEAR2, Heavy Rain en binnekort Assassins Creed Brotherhood. (online ID: SweetRockBoy)

                        Wii: New U WII (ja ik sport )
                        Mijn Blog
                        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                        Comment


                        • #27
                          Re: Gamen

                          Vroeger heel veel tijd aan gamen gespendeerd en ook heel veel geld jammer genoeg.
                          Beetje verslaafd misschien wel geweest, thuis komen van school en alles laten vallen om achter men pc Soldier Of Fortune II: Gold Edition te kunnen spelen Multiplayer. 3 jaar lang niks anders als dat, behalve op LAN-parties onder vrienden. Op die LAN-parties een beetje alles gehad denk ik: Doom III, Empire Earth, Unreal Tournament, Call of Duty (alle reeksen behalve de laatste nieuwe). Maar om eerlijk te zijn ben ik er nu gelukkig van af, af en toe dat ik nog eens spelleke speel op pc, GTA IV ofzo, maar meestal wat bezig op photoshop of gitaar.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Gamen

                            Team Fortress 2

                            Vroeger, zonder kind, veel World of Warcraft gespeeld. Misschien dat ik eens terug ga beginnen wanneer Cataclysm eraan komt.

                            Ik zit te wachten op:
                            - een nieuwe pc (waarna ik de nieuwe Civ 5 ook eens ga proberen)
                            - Diablo 3
                            - Jagged Alliance 3

                            Onlangs nog eens terug een abandonware met plezier gespeeld:
                            Transport Tycoon Deluxe

                            Console gaming is misschien eens leuk voor als je met vrienden ergens zit en geen lan party houdt. Daarbuiten zijn de games gewoon veel interessanter op pc, wegens veel betere controllers. FPS op een console zijn gewoon vreselijk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Gamen

                              ps3: gta4 is het enige spel dat ik blijf spelen.
                              ondertussen al grid, skate, snowboard, viking, en just cause2 gekocht, maar elke keer dat ik het nieuwe spel uitgespeeld heb (of niet meer verder raak) grijp ik terug naar gta
                              online speel ik dit wel eens, maar enkel waar het iedereen vs de pc is: bomb the base, hangmans noose, break the deal.
                              grid speel ik af en toe ook nog eens, maar die andere spelen komen de kast bijna niet meer uit.
                              met vrienden speel ik ook regelmatig "smackdown vs raw"
                              en nu ben ik ongeduldig aan het wachten op gran turismo 5
                              op pc: eens een spelletje patience maar voor de rest is de laptop toch niet krachtig genoeg.
                              450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

                              Comment


                              • #30
                                Re: Gamen

                                Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                                ps3: gta4 is het enige spel dat ik blijf spelen.
                                ondertussen al grid, skate, snowboard, viking, en just cause2 gekocht, maar elke keer dat ik het nieuwe spel uitgespeeld heb (of niet meer verder raak) grijp ik terug naar gta
                                Viking is dan ook echt een slecht spel (uiteindelijk..) Als je GTA tof vind zou je Saints Row II ook eens op kunnen pakken...qua graphics niet zo spectaculair als GTA, maar qua gameplay vind ik hem persoonlijk een stuk leuker.
                                Kan je in het sandbox genre Prototype ook aanraden (als je niet vies bent van een beetje gemuteerd personage)...qua sandbox game een genot om te spelen.


                                Fallout 3 blijft voor mij gewoon dé game voor de PS3...ben te bang om Fallout New Vegas te gaan halen, want zal slecht zijn voor mijn sociale contacten
                                Mijn objectieven zijn all round...

                                Comment

                                Working...
                                X