Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik staak ook

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ik staak ook

    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
    crisis wordt vaak gebruikt als excuus tegenwoordig.
    Ik denk dat het ergste ondertussen wel door is, als ik zie dat er in veel 'crisis-sectoren' terug mensen worden gevraagd.
    De crisis is voorbij voor diegenen die ze veroorzaakt hebben.
    Wie de crisis heeft betaald is niet moeilijk raden.
    De maand december komt eraan en heel zeker ook de ontslagen....

    En aan de andere kant: wie wil werken zal werk hebben.
    Om met de woorden van Jef Vermassen te antwoorden: "Kwatsch"
    Wie wil werken vind meestal gaan werk.
    Voor wie wil werken aan bijv. 5 euro/brutto is er volop werk.

    Maar we zijn allen onze rijke, luie leventje gewoon en dan minder gaan verdienen en harder werken zien we niet zitten. Is staken dan de oplossing, denk et niet.
    Mag je je mening laten horen en moet men daar rekening mee houden, zeker wel.
    Ze zullen niet dik rondlopen die een rijk en lui leventje hebben.

    Maar het is water bij de wijn doen voor beide partijen.
    Juist.

    En dat vergeet men langs beide zijden.
    Ben ik het niet mee eens

    De wereld draait op egoïsme en wordt zo meer en meer verziekt.
    Het zal niet blijven duren.....
    O dat blijft wel duren.
    Het zal zelfs erger worden.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Ik staak ook

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Straf de bazen/direktie dan he, niet (de) uw kollega's werknemers
      Hoe?
      Wat doe je tegen hielenlikkers en meelopers?
      Wat doe je als je heel alleen staat tegen de rest?
      Resultaat? Die alleenstaande vliegt....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Ik staak ook

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Hoe?
        Wat doe je tegen hielenlikkers en meelopers?
        Wat doe je als je heel alleen staat tegen de rest?
        Resultaat? Die alleenstaande vliegt....
        Juist, maar dat kan ook afgesproken worden, betaal stakingen, of hoe heet dat?
        edit: met de kollega-werknemers bedoel ik niet de NMBS werknemers . We zijn tenslotte toch allemaal werknemers .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #19
          Re: Ik staak ook

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Juist, maar dat kan ook afgesproken worden, betaal stakingen, of hoe heet dat?
          edit: met de kollega-werknemers bedoel ik niet de NMBS werknemers . We zijn tenslotte toch allemaal werknemers .
          Ah, ok.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Ik staak ook

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ah, ok.
            Of toeristen ( met de trein dan)
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #21
              Re: Ik staak ook

              Ge rijd normaal met den trein... maar nu met de staking moet je den auto nemen, (kost je dus geld). Dan ga je je kapot werken voor nen baas die vind dat je teveel verdient ( terwijl hij het 5 voudige verdient) en dus je premie afneemt. Dan 's avonds wil je geld gaan halen uit het kastje, maar krijgt je eigen geld niet omdat die mannen ook staken, en omdat je moe bent ga je maar slapen, want morgen .. weer gaan werken
              goe bezig

              Comment


              • #22
                Re: Ik staak ook

                Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                Lees dit artikel maar eens.

                Lees vooral onderaan het artikel de reacties van het volk maar eens.
                De reactie van de HLN.be lezers weet ik telkens te appreciëren. Ik sta blijkbaar niet alleen met mijn frustratie.

                Sorry Theo, maar mijn mening blijft: staken kan maar dan buiten de uren.
                Maar Steven toch
                Ik begrijp jouw manier van denken en reageren en je bent niet alleen.
                Je zoekt zelfs bevestiging om?? gelijk te krijgen maar daar ligt niet de oplossing in

                Het enige wat hierbij bereikt wordt = dat de mensen tegen elkaar worden opgezet.
                En wie wint daar weer bij?
                Probeer dat ook eens te begrijpen
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Ik staak ook

                  Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                  Ge rijd normaal met den trein... maar nu met de staking moet je den auto nemen, (kost je dus geld). Dan ga je je kapot werken voor nen baas die vind dat je teveel verdient ( terwijl hij het 5 voudige verdient) en dus je premie afneemt. Dan 's avonds wil je geld gaan halen uit het kastje, maar krijgt je eigen geld niet omdat die mannen ook staken, en omdat je moe bent ga je maar slapen, want morgen .. weer gaan werken
                  goe bezig
                  Juist. En idd. goe bezig Scherpie.
                  Toch normaal dat de werkende mens over zijn toeren geraakt he.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ik staak ook

                    Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                    Sorry Theo, maar mijn mening blijft: staken kan maar dan buiten de uren.
                    "Buiten de uren" moet ge niet werken, hoe kunt ge dan "het werk neerleggen" (=staken) ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ik staak ook

                      Altijd hetzelfde liedje ivm gratis laten rijden ipv staken.. Je weet toch dat je niet verzekerd bent als dit is? ... Mnee dat zal wel niet geweten zijn. Net zoals zoveel dat mensen niet weten, maar toch klagen en zagen.

                      Akkoord, de treinen moeten beter rijden. Er is te veel materiaal kapot. Groot gelijk.

                      Maar vandaag heb ik in een opleiding gezien dat 34% van de vertraging niet door NMBS/Infrabel komt. Maw 1 op 3 treinen komen door zaken als zelfdoding, koperdiefstal, vandalisme etc.. Maar ook daar denken mensen nooit over na.

                      Ik zou vele mensen eens willen uitnodigen om een paar dagen mee te lopen met mensen van de spoorweg. Zo een paar dagjes op de trein, in een groot station... Ik denk dat er vele mensen een toontje lager zullen zingen. Dan zullen jullie EINDELIJK eens zien dat wij aan veel zaken niks kunnen doen, maar dat alles van die mensen op hun troon in Bxl.

                      Nu wil ik even duidelijk stellen dat ik absoluut niet achter al die stakingen sta. In tegendeel, ik staak nooit. Als mijn vakbond nog één keer zo een domme staking doet stap ik er zelf uit.

                      Nu kun je nooit iets goed doen, enkele dagen terug kreeg ik bakken ****** over mn kop omdat ik mensen de toegang tot een trein weigerde omdat het vertrekuur aangebroken was Tis ook nooit goed...

                      Ivm met toeteren aan de overwegen: als er een defect is moet de trein aan 5km/u voorbij de overweg rijden en toeteren...


                      Elke keer als ik zo een topic zie passeren, heb ik de drang om te reageren en dan zet ik zo een post als deze. En altijd vraag vraag ik me nadien af: WAAROM doe ik dit toch.

                      Als de Carrefour staakt klaagt er niemand, ze gaan naar de Lidl... Staakt Brincks en staan de bankautomaten leeg, geen probleem we gaan naar een andere... Bij de NMBS is er maar één, dus geen keuze. Al is de concurrentie niet altijd goed, kijk maar naar de landen waar dit in voege is...

                      Anyhow, er is toch al één staking afgeslagen.. En de andere zijn maar kleine vakbonden, dus zo héél erg zal het niet zijn
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ik staak ook

                        @Nick
                        Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Het is frustrerend om altijd maar te lezen hoe er met de botte bijl wordt gekapt op die "van de NMBS" . In mijn geval (Infrabel) krijgen we minder met de reizigers rechtstreeks te maken, maar na 30 jaren dienst als onderstationschef begin ik stilaan een olifanten vel te krijgen. Een van mijn gezegden is dat "als het toch zo goed is bij de NMBS , waarop wacht je dan om te solliciteren" Werk genoeg. Kijk maar op de site. Als je vertelt dat je voor de eerste kommunie van je dochter een dag verlof moet nemen wordt je meestal niet geloofd. Aan elk werk heb je goede en slechte kanten en ik ben akkoord dat er bij de NMBS een aantal bazen zitten die niet weten dat er wielen onder een trein staan, maar om dan iedereen maar voor het vuurpeloton te zetten .
                        Gisteren avond gehoord op radio 1 om 1850: 270km file in België. Vooral in en rond Brussel. Wanneer staken de automobilisten?
                        Comfortably numb with my Pentax

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ik staak ook

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                          Altijd hetzelfde liedje ivm gratis laten rijden ipv staken.. Je weet toch dat je niet verzekerd bent als dit is? ... Mnee dat zal wel niet geweten zijn. Net zoals zoveel dat mensen niet weten, maar toch klagen en zagen.

                          Akkoord, de treinen moeten beter rijden. Er is te veel materiaal kapot. Groot gelijk.

                          Maar vandaag heb ik in een opleiding gezien dat 34% van de vertraging niet door NMBS/Infrabel komt. Maw 1 op 3 treinen komen door zaken als zelfdoding, koperdiefstal, vandalisme etc.. Maar ook daar denken mensen nooit over na.

                          Ik zou vele mensen eens willen uitnodigen om een paar dagen mee te lopen met mensen van de spoorweg. Zo een paar dagjes op de trein, in een groot station... Ik denk dat er vele mensen een toontje lager zullen zingen. Dan zullen jullie EINDELIJK eens zien dat wij aan veel zaken niks kunnen doen, maar dat alles van die mensen op hun troon in Bxl.

                          Nu wil ik even duidelijk stellen dat ik absoluut niet achter al die stakingen sta. In tegendeel, ik staak nooit. Als mijn vakbond nog één keer zo een domme staking doet stap ik er zelf uit.

                          Nu kun je nooit iets goed doen, enkele dagen terug kreeg ik bakken ****** over mn kop omdat ik mensen de toegang tot een trein weigerde omdat het vertrekuur aangebroken was Tis ook nooit goed...

                          Ivm met toeteren aan de overwegen: als er een defect is moet de trein aan 5km/u voorbij de overweg rijden en toeteren...


                          Elke keer als ik zo een topic zie passeren, heb ik de drang om te reageren en dan zet ik zo een post als deze. En altijd vraag vraag ik me nadien af: WAAROM doe ik dit toch.

                          Als de Carrefour staakt klaagt er niemand, ze gaan naar de Lidl... Staakt Brincks en staan de bankautomaten leeg, geen probleem we gaan naar een andere... Bij de NMBS is er maar één, dus geen keuze. Al is de concurrentie niet altijd goed, kijk maar naar de landen waar dit in voege is...

                          Anyhow, er is toch al één staking afgeslagen.. En de andere zijn maar kleine vakbonden, dus zo héél erg zal het niet zijn
                          Het antwoord is niet zo moeilijk Nick.
                          Openbaar vervoer kan je nooit correct geregeld krijgen.
                          En dat is niet de fout van het personeel.
                          Iedereen die de trein gebruikt om op zijn werk te geraken klaagt meestal bij een
                          staking.
                          Dus?
                          Op hun werk geraken is voor hun belangrijker op dat moment.
                          Ik zeg op dat moment, omdat er toch mensen kunnen zijn die begrip opbrengen
                          voor de situatie.

                          De boel is aan 't veranderen: bitsiger, harder.
                          Mensen staan onder druk: thuis, werk, school en kinderen.
                          Agressie in het verkeer, vandalen streken op het openbaar vervoer enz.

                          Het gaat over geld Nick, over overleven en over het behouden wat we nu hebben.
                          Probleem is dan dat altijd de zwakkeren geviseerd worden.
                          De stakers van nu, de werklozen, de vreemdelingen en volgens sommige bazen
                          mag je al niet meer ziek worden.

                          Die 34% van de vertraging > is een keer goed dat dit eens gezegd wordt.

                          Het is ook veel gemakkelijker om direct te ageren tegen de zwakkeren
                          dan zelf wat moeite te doen om info te vragen & zoeken om toch iets van de
                          situatie te begrijpen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ik staak ook

                            Het is voor mij vooral frustrerend dat onder dwang van Europa (dat ook goeie dingen doet) tegen wil en dank nutsvoorzieningsbedrijven MOETEN geprivatiseerd worden (en als gevolg daarvan in stukjes gesplitst).
                            Ik bedoel daarmee de energiemarkt, telecom, post, spoorwegen...

                            Zijn we in de energiemarkt qua prijs en service beter geworden van de "vrijmaking" ?
                            Zijn de huidige operatoren zoveel beter (= goedkoper) dan de vroegere RTT ?
                            Was de dienstverlening van de vroegere NMBS zoveel slechter ?
                            Denk je dat we binnenkort met de "vrije" post nog dagelijks een postbedeling zullen krijgen ?
                            Mijn antwoorden: 4 x nee.
                            Niet onlogisch denk ik: al die kleine bedrijven hebben allemaal hun eigen gebouwen, personeel, reclamebudget, personeelsdienst..... Wat schiet er dan nog over om echt beter te scoren ?
                            Natuurlijk hoort bij een eventueel monopolie en strikt toezicht van de overheid en daar nijpt het schoentje natuurlijk.
                            Maar ik geef toe: soms wordt er wel eens een beetje lichtzinnig gestaakt.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ik staak ook

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Het is voor mij vooral frustrerend dat onder dwang van Europa (dat ook goeie dingen doet) tegen wil en dank nutsvoorzieningsbedrijven MOETEN geprivatiseerd worden (en als gevolg daarvan in stukjes gesplitst).
                              Ik bedoel daarmee de energiemarkt, telecom, post, spoorwegen...

                              Zijn we in de energiemarkt qua prijs en service beter geworden van de "vrijmaking" ?
                              Zijn de huidige operatoren zoveel beter (= goedkoper) dan de vroegere RTT ?
                              Was de dienstverlening van de vroegere NMBS zoveel slechter ?
                              Denk je dat we binnenkort met de "vrije" post nog dagelijks een postbedeling zullen krijgen ?
                              Mijn antwoorden: 4 x nee.
                              Niet onlogisch denk ik: al die kleine bedrijven hebben allemaal hun eigen gebouwen, personeel, reclamebudget, personeelsdienst..... Wat schiet er dan nog over om echt beter te scoren ?
                              Natuurlijk hoort bij een eventueel monopolie en strikt toezicht van de overheid en daar nijpt het schoentje natuurlijk.
                              Maar ik geef toe: soms wordt er wel eens een beetje lichtzinnig gestaakt.
                              Kijk naar wat TNT doet in Nederland.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ik staak ook

                                Geen maatschappelijke discussies aub.

                                Comment

                                Working...
                                X