Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Marters

    Een slimme autoconstructeur vervangt het bestanddeel dat die marters aantrekt door iets anders, er zullen vast wel genoeg alternatieven zijn.
    Dit probleem is er één van autobouwers (en chauffeurs zonder garage), niet van dieren. Dat die beestjes je frustreren kan ik best begrijpen, maar ze hebben er niets van schuld aan.

    Dit is van dezelfde orde als mensen die een vijver aanleggen en dan klagen dat ze 's nachts niet kunnen slapen door het geroep van de kikkers.

    Er zijn trouwens genoeg legale oplossingen.
    Die beestjes doden mag niet en is een dom want er komt na verloop van tijd gewoon een nieuwe marter het vrijgekomen territorium innemen.
    Last edited by ThierryM; 4 november 2010, 19:10.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #17
      Re: Marters

      Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht

      Bedenking: het zal je remkabel maar zijn

      Patrick
      Laat ons hopen dat je geen remkabels hebt in je auto. (buiten die stalen kabel voor je handrem)
      De remleidingen zijn meestal stalen leidingen tot aan het wiel, waar er een rubber (gepantserd met metaal) verbindingsstuk zit.

      Als er één is doorgebeten val je nog niet zonder remmen hoor, maar het zal wel minder remmen.

      Comment


      • #18
        Re: Marters

        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht

        Paar dagen op wacht gestaan, mooi overzicht op mijn parkeerplaats en jawel.. meneer marter heeft zelfs enige vorm van routine blijkbaar. Laat ons zeggen dat hij het nu niet meer zal doen.


        greetz!
        Hoe heb je het hem afgeleerd?
        Is hij tegen een 'snel vliegend metalen voorwerp' gelopen of zo?

        Comment


        • #19
          Re: Marters

          Ik spuit de auto alle 3 maanden in met anti-marterspray, en tot op heden niks ondervonden, en doe dit nu bijna een jaar .
          Naar ik gehoord heb zou een wc blokje ook helpen , maar ik gebruik de spray.
          Groeten , VDSDigit@l

          Comment


          • #20
            Re: Marters

            Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
            Ik spuit de auto alle 3 maanden in met anti-marterspray, en tot op heden niks ondervonden, en doe dit nu bijna een jaar .
            Naar ik gehoord heb zou een wc blokje ook helpen , maar ik gebruik de spray.
            Maar hebben ze er daarvoor al eens ingezeten? Dat maakt een verschil he...

            Comment


            • #21
              Re: Marters

              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
              Maar hebben ze er daarvoor al eens ingezeten? Dat maakt een verschil he...
              Volgens de isolatie onder de motorkap wel ( zegt mijn vriend de garagist).
              Bij mijn vrouw op het werk barst het van de marters , en verschillende mensen hebben al voor serieuze kosten gestaan , en daarom ben ik begonnen met de spray , en tot dusver is er niks meer gebeurd of veranderd .
              Groeten , VDSDigit@l

              Comment


              • #22
                Re: Marters

                Comment


                • #23
                  Re: Marters

                  Een hoffelijke oplossing imho
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Marters

                    Ik ben gisteren over 4 kub houtwortelsnipers gereden....
                    Jij gaat, m'n SUV, terug in de garage, verdomme
                    Vandaag ben ik die snippers aan 't verdelen.

                    Zoëven contact opgenomen voor 'n anti marter ultrasoon, kostprijs ± 36 euro.(zelf plaatsen)
                    Laat maar komen zei ik...ik houd jullie op de hoogte.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Marters

                      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      Zoëven contact opgenomen voor 'n anti marter ultrasoon, kostprijs ± 36 euro.(zelf plaatsen)
                      Laat maar komen zei ik...ik houd jullie op de hoogte.
                      Ik moet je eerlijk gezegd het antwoord schuldig blijven welk apparaatje ze geplaatst hebben.
                      De garage heeft dat gedaan. Aangezien de motor volledig aan de bovenkant afgeschermd is (en enkel een dopje voor water en olie bij te gieten zichtbaar is) heb ik geen idee.

                      Patrick
                      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Marters

                        er is een veel goedkopere oplossing dan allerlei dure sprays en apparaten in huis te halen. Restjes van verschillende soorten deo en parfum bijhouden en die af en toe spuiten en afwissel. Door de wisselende geuren zouden de marters ook niet meer terugkomen.
                        Veel succes!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Marters

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                          ... Paar dagen op wacht gestaan, mooi overzicht op mijn parkeerplaats en jawel.. meneer marter heeft zelfs enige vorm van routine blijkbaar. Laat ons zeggen dat hij het nu niet meer zal doen. ...
                          Als een marter een bever tegenkomt ...
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #28
                            Re: Marters

                            ik heb gisteren 'n goedkoop app. gekocht in 'n tuincentrum. (beperkte afstand)
                            Zodoende is de VW, onder de carport al beschermd. de andere staat in de garage.
                            Maar ik heb daarna toch nog 'n beter app. besteld via Inet. Groter bereik en meer mogelijkheden.
                            http://www.weitech.eu/weitechpourlexte/page2-nl.html.

                            Die app. komen wel ooit van pas op andere plaatsen.

                            Het probleem is imo, als 'n marter zijn territorium heeft en je doodt hem, er gewoon 'n andere dat spoor volgt en opnieuw deze plaats opeist...
                            Enig middel is om te verjagen.

                            Na enig opzoek werk, heb ik gelezen dat die beesten uit hun habitat meer naar stadsranden gaan en voor honderden euro's schade veroorzaken.
                            En niet alleen toyota's....
                            Ze knagen vrijwel alles kapot :remleidingen, turbo slangen, elc. kabelbomen en antievries leidingen...
                            Als ze je in huis hebt (zolders) is het 'n ware plaag, met de geur...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Marters

                              Een steenmarter heeft er maandagavond voor gezorgd dat in Houthalen-Helchteren en delen van Zonhoven en Heusden-Zolder de stroom uit lag. De stroom viel uit rond 17.55 uur en ging op de meeste plaatsen rond 18.40 uur weer aan. Zowel de straatverlichting als de stroom bij de mensen thuis viel uit.


                              niet onderschatten ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Marters

                                Spijtig maar helaas...

                                Excuses aan de dierenliefhebbers voor mijn leedvermaak maar die mensen hebben waarschijnlijk zelf nog nooit meerdere bezoeken gekregen van dit beestje.

                                Greetz!

                                Comment

                                Working...
                                X