Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardlopers op BD?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hardlopers op BD?

Ik heb er al een paar gedaan en volgens mij zijn er 3 vereisten:
    1) een goede conditie door al enkele jaren op rij veel en regelmatig te sporten, dat moet niet lopen zijn, kan ook fietsen, zwemmen,... maar je lichaam en gestel moet gewoon zijn aan zware inspanningen en duursport.
    2) veel geluk: je hele gestel moet de lange en zware looptrainingen aankunnen. Het kan zijn dat je goed kan lopen tot bv 20k maar bij langere afstanden last krijgt van ... (vul zelf maar in). Zelfs met het vanzelfsprekende goede schoeisel.
    3) een gezond kopke: de trainingen zijn niet alleen fysiek maar ook mentaal zwaar. Je moet jezelf goed kunnen opladen, je moet weten waarmee je bezig bent en wat haalbaar is en niet, je moet met de tegenslag en vermoeidheid kunnen omgaan.

Comment

Ik ben een rustige jogger. Ik loop 2 keer per week 60 a 90 min. Daarnaast nog 2 keer per week 1 uurtje baantjeszwemmen.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
        Tijdens mijn looptraining maak ik vaak gebruik van www.afstandmeten.nl om verschillende looproutes uit te stippelen.
        Als fervent jogger vind ik dit een interessante site, maar blijkbaar kan ik geen routes opslaan ? Er gebeurt niks als ik op de "Sla op" knop druk ?
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Als fervent jogger vind ik dit een interessante site, maar blijkbaar kan ik geen routes opslaan ? Er gebeurt niks als ik op de "Sla op" knop druk ?
          Eerst registreren, dan kun je wel opslaan.
          Die site gebruik ik ook vaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk bericht
            Eerst registreren, dan kun je wel opslaan.
            Die site gebruik ik ook vaak.
            Ach, nu lukt het wel. Thx.
            Last edited by dleemans; 30 oktober 2010, 02:25.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Hier nog een loper, dit jaar mijn tweede marathon gelopen.
              Ik kan je maar één tip geven: take it easy. Overbelasting is de n°1 reden waarom mensen opgeven. En laat die 42.195km nog maar even rusten, eerst de korte(re) afstand tot een goed (lees: blessurevrij) einde brengen!

En vooral: geniet ervan

L.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Hoi mede-lopers,

Ik ren al 35 jaar. Veel halve marathons. 2 maal de hele (12 weken voorbereiding, 5 dagen per week).

Tijden :

coopertest : 3300 meter
                5 km : 18.30
                10 km : 39.30
                1/2 marathon : 1.28
                hele marathon : 3.20

Groet,

Jan

Comment

Dat zijn schone tijden
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

Comment

Ik hou / hield eigenlijk niet zo van lange afstand lopen om eerlijk te zijn, deed vooral korte sprint in mijn tienerjaren. Ben op het moment eigenlijk vrij niet actief wegens nek en rug problemen (na ongeval).
                    Voordien ging ik regelmatig naar de fitness en probeerde ik te hmm... joggen
                    Wat ik vreemd vond, maar 't zal wel aan mij liggen, op de loopband kon ik 30 minuten zonder probleem doorlopen. Probeerde ik dit in het park ging dat nog geen 5 minuten
                    'k Heb hier nu ook de Start-to-run liggen, maar ben er nog niet toe gekomen.

Comment

Juist nog anderhalf uur gelopen in de bossen van Gerhagen (Tessenderlo). Heerlijk. Lekker genieten van de herfst-kleuren en -geuren.
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                        Ik hou / hield eigenlijk niet zo van lange afstand lopen om eerlijk te zijn, deed vooral korte sprint in mijn tienerjaren. Ben op het moment eigenlijk vrij niet actief wegens nek en rug problemen (na ongeval).
                        Voordien ging ik regelmatig naar de fitness en probeerde ik te hmm... joggen
                        Wat ik vreemd vond, maar 't zal wel aan mij liggen, op de loopband kon ik 30 minuten zonder probleem doorlopen. Probeerde ik dit in het park ging dat nog geen 5 minuten
                        Lopen op een loopband is fysiek toch wel verschillend van het echte lopen. Je hebt om te beginnen al geen luchtweerstand (vraagt 2 tot 10 % meer energie, afhankelijk van je snelheid). Ook moet je je lichaam niet echt voortbewegen, maar enkel in balans houden door het uitvoeren van loopbewegingen, wat qua geleverde arbeid toch ook wel scheelt.
                        Het belangrijkste voordeel van een (goede) loopband is de vering/demping die in het plateau zit : het spaart je knieën.

Vandaag trouwens anderhalf uur gelopen (rustig) in het Hageven.
                        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                        And why do we fall, Bruce?

Comment

Aha! Bedankt voor die uitleg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                            had bij overschakelen vana loopband naar het 'buitenwerk' net zelfde probleem. Lag gewoon aan het feit dat ik te snel liep. op de loopband heb je de vooropgezette snelheid en moet je maar volgen , maar als je buiten loopt bepaal jij het tempo.Het is mijn gelukt met mijn hartslagmeter. Je stelt bijv dat je niet hoger dan 130 wil van hartslag en daar bepaal je je tempo op. Daarnaa kan je wat hoger/lager spelen
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

Comment

Ben ook terug begonnen met lopen via MyAsics. Doelstelling: de 10 km binnen het uur hetgeen volgens het programma zou moeten lukken begin januari.
                              Voorlopig gaat het goed.
                              In mijn praktijkruimte heb ik een professionele loopband en voorlopig train ik daar op omdat je dan de snelheid perfect kunt instellen.
                              Ik kamp eveneens met wat overgewicht en dan is de goede schokdemping van een loopband onontbeerlijk, wil je je knieën niet meteen om zeep helpen.
                              Bedoeling is dan vanaf januari een buitentrajectje van 10 km te zoeken en vanaf dan daarop te gaan werken.
                              Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen...

Ajuus
                              Stel je kritieken niet te scherp...
                              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ik denk er aan om een horloge te kopen met GPS. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Ondertussen loopt de training wat achter Slechte weer en wat minder motivatie Maar het moet weer beteren!

Ik heb deze training in gedachten (niet kijken naar de data )

"Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                                500px

Comment

Working...
                                X