Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik zou ook eens kijken naar een intel moederbord ipv asus.
ja dat ga ik zeker nog eens in detail doen .. Naast onze ASUS borden hadden wij er indertijd ook heel veel van Intel (vergeten te vermelden). Zeer betrouwbaar spul alhoewel soms wat duurder. Al mijn PC's thuis lopen op Intel mobo's ...
Thnx
- Western Digital nemen als storage HD, hebben een betere reputatie dan die Samsungs waar ik de laatste tijd toch al een paar negatieve reviews van gelezen heb.
ha toch WD? In mijn origineel lijstje stond de WD5001AALS en dat heb ik, gebaseerd op de hw.info site, veranderd naar de Samsung ...
- Intel X25-M SSD nemen. Of je kan er nog iets mee wachten want er komt een nieuw model uit dacht ik.
Een goede SSD => Haleluja it is!
ja .. dat is dus mijn twijfelgeval he .. doen of niet ..
- Ik heb als cooling een WC-Kit van Corsair geïnstalleerd, lekker stil en plug and play. Doet zijn werk voorstreffelijk en je hebt geen 900Gr aan je mobo hangen.
- Als mobo heb ik de Asus P7P55D-E Deluxe, dus min of meer hetzelfde als dat van jou.
Zou de verschillen eens moeten opzoeken maar ik dacht USB3.0 support en SATA 6
- Als mem heb ik de Kingston 8GB kit
Ga ik even allemaal nakijken, persoonlijk heb ik het ook meer voor Kingston memory.
- Case Antec P182 zorg er iig voor dat ze ruim genoeg is en dat je 120mm fans kunt steken.(Geluid!)
Bedoel je dat die 12cm fans beduidend stiller zijn dan de grotere 14cm? .. en moet je die fans dan afzonderlijk bijkopen? krijgen die een gereguleerde sturing via het moederbord of lopen die gewoon altijd full power? Dat is nog een schemerzone voor mij
Ik heb ook een systeem samengesteld op de Dell site, was beduidend duurder maar ik heb daar noodgedwongen een aantal dingen bij die ik al heb. Dell wil geen "naakt" systeem leveren ttz zonder OS (ik weet dat het wettelijk niet mag maar vragen mag he)
Oook bij Edu-Partner hebben ze een gelijklopend systeem te koop maar ze beantwoorden niet eens mijn emails ...
alleszins bedankt!
ja .. dat is dus mijn twijfelgeval he .. doen of niet ..
Bedoel je dat die 12cm fans beduidend stiller zijn dan de grotere 14cm? .. en moet je die fans dan afzonderlijk bijkopen? krijgen die een gereguleerde sturing via het moederbord of lopen die gewoon altijd full power? Dat is nog een schemerzone voor mij
Die ssd ... als je kan wachten, de nieuwe komt er zeer binnenkort aan. De prijs blijft ongeveer hetzelfde, maar je hebt mee capaciteit en iets meer snelheid dacht ik.
Wat ventilatoren betreft, hoe groter, hoe trager je ze kan laten draaien en dus minder geluidsproduktie.
De 6xxx reeks van de ati kaarten is ook net uit trouwens. De eerste kaarten zijn niet sneller, maar wel goedkoper dan de 5 reeks.
Ik wacht nog even op de iets zwaardere kaarten en dan ga ik bestellen zonder ssd. De ssd zal dus iets later komen.
regulus, doe eens wat onderzoek naar "uitval" van jouw nieuwe hardware.
Het gaat dus over de bedrijfszekerheid he.
heu .. ja maar hoe vind je de MTBF waarden voor die componenten ??? gewoon googelen?
heb je zelf bijkomende info over sommige componenten dat je deze hint geeft?
heu .. ja maar hoe vind je de MTBF waarden voor die componenten ??? gewoon googelen?
heb je zelf bijkomende info over sommige componenten dat je deze hint geeft?
Ja die heb ik.... over mijn nieuw systeem.
Ik kom dan ook aan een andere totaal-som maar ik gebruik dit
niet om flauw te doen of "duurder zal wel beter zijn" enz. enz.
En die heb ik op mijn beurt van een externe collega.
Die doet over elke aankoop verschillende weken om tot een besluit te komen.
Maar hij stelt ook vooraf vast WAT hij WIL.
EN hij is géén gamer
Jouw vraag die ongetwijfeld zal komen zal ik beantwoorden in een pm
GraKa: de GTX460 is momenteel prijs/kwaliteit de beste! Goede performantie, zalige prijs (raad HWI die ook niet aan?).
Een SSD zeker doen, beter niet je verwennen met een net iets duurdere processor, en geen SSD. Ga voor je originele CPU, en neem er dan een SSD bij voor je programma's! Opstarten van de pc duurt dan nog geen 20 seconden.
Kast: tja, ik zou ook een P182 aanraden, maar dat is veel te groot voor jou. Zoek een kleine kast met goede natuurlijke ventilatie, stoffilters, etc. Informeer daarvoor maar eens bij een pc-boer. Geen grote kast (maximaal twee HDD's erin, geen SLI, geen slots voor DVD-spelers, etc.), maar wel goed!
Power: met 650W moet je wel toekomen hoor, ook als je nog eens iets zou willen bijsteken.
MoBo: ik ga voor Gygabite, zeer tevreden over!
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
GraKa: de GTX460 is momenteel prijs/kwaliteit de beste! Goede performantie, zalige prijs (raad HWI die ook niet aan?).
Hmm .. ik weet niet goed of ik u hier correct volg .. ik had uit een andere discussie de Asus ENGTX460/2DI opgeschreven maar als ik naar de prijzen op Alternate.be kijk naar kaarten op basis van de GTX450 chip dan zie ik een prijzenvork van 160-220€ .. 'k weet niet wat daar zo zalig aan is? Nogal een fors verschil met de 70€ van het kaartje dat ik origineel had gekozen. Wat krijg ik meer met deze GTX chip dat ik ook nog nodig heb? Graag wat uitleg met argumenten indien mogelijk?
Een SSD zeker doen, beter niet je verwennen met een net iets duurdere processor, en geen SSD. Ga voor je originele CPU, en neem er dan een SSD bij voor je programma's! Opstarten van de pc duurt dan nog geen 20 seconden.
Ja dit is een optie die ik toch nog sterk beschouw als een "must"
Kast: tja, ik zou ook een P182 aanraden, maar dat is veel te groot voor jou. Zoek een kleine kast met goede natuurlijke ventilatie, stoffilters, etc. Informeer daarvoor maar eens bij een pc-boer. Geen grote kast (maximaal twee HDD's erin, geen SLI, geen slots voor DVD-spelers, etc.), maar wel goed!
Ja .. hier weet ik absoluut niet wat te kiezen he .. het bos bevat hier werkelijk te veel bomen! Ik wil natuurlijk niet eindigen met een tower waar ik ook nog mijn garderobe in kwijt kan ! maar ik hou mij aanbevolen voor alle raad ivm specifieke kasttypes die goede ventilatie en voldoende stilte garanderen eventueel middels bijkomende fans .. hoe vind je trouwens zoiets "on-line"? .. ik ga bij Alernate nog wat kasten "kijken"
Power: met 650W moet je wel toekomen hoor, ook als je nog eens iets zou willen bijsteken.
MoBo: ik ga voor Gygabite, zeer tevreden over!
Heb ondertussen uitgevonden dat die Cooler Master Silent pro te verkrijgen is in 600, 650 of 700W uitvoering dus daar zit wat "rek" op.
Bedankt voor de Gigabyte evaluatie, het opent meer mogelijkheden!
Comment