Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Vorige week zo'n vaccin gekregen en daarna wat last van draaierigheid en loom gevoel ... nu zitten we een week verder en ben alsmaar zieker geworden, echt een griepgevoel met overal spierpijnen, koorts en al wat niet goed is.
Volgens de huisarts kan dit een reactie zijn op het vaccin.
Hetzelfde had ik vorig jaar na de vaccin tegen de Mexicaanse griep en dat heeft toen meer dan drie weken geduurd.
Toeval of niet maar nu twee jaar na elkaar ben ik zo ziek als iets na de vaccin.
geen onnodig liquid in mijn lichaam dumpen,dank u.
griep gaat vanzelf weg..ook de mexicaanse.
(ben niet bang van een prikje,voor diegene die dit al klaar hadden)
tja...zo denken de meeste op Urk en in Spakenburg er ook over.
grt,bouk.
Toen mijn vrouw verleden jaar na een paar prikken toch eindelijk door de griep te pakken
werd genomen, keek ze me zwakjes, ziek en ellendig aan. Ze vroeg me: "Kun je bedenken
hoe ziek ik zou geweest zijn indien ik geen prik had gehaald?"
Ik heb mijn hand op haar voorhoofd gelegd, haar een kommetje soep gemaakt en gezegd
dat zij gelijk had. Die prik, dat was een uitstekend idee. Nog een geluk dat wij zoiets als
zo'n prik hebben. Die prik heeft waarschijnlijk je leven gered.
een griepprik geeft geen 100% zekerheid dat je geen griep krijgt, ieder jaar moet de wetenschap een beetje gokken welke griep stammen ze in het vaccin inbouwen, dit kan niet onbeperkt daarom wordt er een keuze gemaakt, krijg je na dat vaccin toch de griep, dan heb je gewoon pech gehad dat je besmet bent geraakt door een andere stam of door een ander virus.
Iedereen spreekt ook nog snel over de griep hebben, maar je een weekje onwel voelen en wat koorts maken is per definitie nog geen echte griep, je bent dan gewoon griepachtig, een echte griep velt je soms voor 3 à 4 weken, gepaard gaande met zeer hoge koorts en gevaar voor uitdroging en longontstekingen.
Er zijn trouwens veel virussen die dezelfde symptomen geven als het griepvirus : het rhinovirus, het respiratoir syncytieel virus (RSV = verkoudheidsvirus ), het parainfluenzavirus, het coronavirus ( een ander verkoudheidsvirus ) of het adenovirus ( veroorzaakt ook oa luchtwegeninfecties ).
En heel belangrijk is het om dit fabeltje te ontkrachten : In een griepvaccin zitten dus geen 'levende' influenzavirussen. Je kan van een vaccin dus nooit griep krijgen !!!, wel bijwerkingen.
De meest voorkomende bijwerking van de griepprik is roodheid en pijn op de plaats van injectie. Daarnaast kunnen in enkele gevallen lichte koorts en pijnlijke spieren optreden. In het algemeen geeft een griepvaccin 70% bescherming bij de jongere bevolking, bij ouderen ligt dit percentage lager, veel hangt ook af van het individuele afweersysteem. Wel een groot voordeel bij bejaarden die een griepprik hebben gekregen maar toch te weinig weerstand hadden bij contact met een griepinfluenza, is het feit dat ze het dan meestal overleven en de kans op ziekenhuis opname verkleint.
Nog een weetje om af te sluiten : een bevrucht kippeëi speelt een grote rol in de aanmaak van het vaccin . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment