Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe live is een liveshow

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe live is een liveshow

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Heel erg..... dat pro's zoiets op zo op de kabel sturen....
    Heeft meestal niets met op de kabel sturen te maken maar met hetgeen daarna met het signaal gebeurt op o.a. de kabel en de decoder of andere tussenstukken.
    Veel mensen die een homecinema hebben kennen dat probleem ook ... geluid wordt vaak sneller verwerkt dan beeld en ge hebt het al zitten. Ook soms met decoders kunt ge het zitten hebben.
    Dit wil niet altijd zeggen dat het signaal daarom niet synchroon verstuurd wordt, al bestaat die kans ook natuurlijk.
    Last edited by VerSeg; 25 oktober 2010, 01:41.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Heeft meestal niets met op de kabel sturen te maken maar met hetgeen daarna met het signaal gebeurt op o.a. de kabel en de decoder of andere tussenstukken.
      Veel mensen die een homecinema hebben kennen dat probleem ook ... geluid wordt vaak sneller verwerkt dan beeld en ge hebt het al zitten. Ook soms met decoders kunt ge het zitten hebben.
      Dit wil niet altijd zeggen dat het signaal daarom niet synchroon verstuurd wordt, al bestaat die kans ook natuurlijk.
      daar is ook weer iets van waar, maar het gaat hier wel om meerdere minuten hee..
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
        Ik vind bij SYTYCD het wel duidelijk dat er vertraging op zit. Als een koppel zich klaar zet om te dansen zie je eerst nog een stuk over hun oefening van de choreo.

Mij ga je niet zeggen dat ze daar dan 3 min staan te staan op dat podium. Ideaal moment om te dansen, Dan zn zeg te laten doe en te vertalen
        Bij SYTYCD kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar bij gelijkaardige programma's op VTM en VT4, zelfs bij de afleveringen die niet live gaan, wordt er gewoon gewacht tijdens zulke tussen filmpjes. Zelfs tijdens de onderbrekingen voor de reclameblokken wordt er écht gewacht door de kandidaten. Niet de volledige tijd, maar wel een of anderhalve minuut.

En uiteraard heeft het niet synchroon lopen van beeld en geluid daar niks mee te maken. Als iets in relais wordt uitgezonden, gebeurt dat met beeld en geluid gelijk. Die foute synchronisatie is niet eigen aan een uitzending in relais. Het lijkt mij eerder een foutje te zijn, of een uitzending van verder van hier. Tijdens de eerste wedstrijden van het WK was dat ook te zien, enkele seconden verschil.

Comment

Working...
        X