Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Ofwel heeft de TS het probleem opgelost (en nog geen tijd of goesting gehad verdere info te geven) en is er licht ofwel is hij deel van het raadseltje:
Het is zwart en het hangt aan een koperdraadje. Wat is het?
Ofwel heeft de TS het probleem opgelost (en nog geen tijd of goesting gehad verdere info te geven) en is er licht ofwel is hij deel van het raadseltje:
Het is zwart en het hangt aan een koperdraadje. Wat is het?
Claude François???
'k vondt het wel tof dat hij met zijn testschroevendraaiertje met meetlampje aan twee draadjes tegelijk moest komen...!!! Dat zal soms wel eens een boenk geven. Hij zal dan wel in den donkeren staan!!
gert1971, even een vraagje, wij zijn veranderd van electrisch vuur naar gas (gasfles buiten, gasleiding via buiten naar keuken) moet ik die gasleiding ook aarden? (water moet wel, verwarming ook maar gas?)
dit vraag ik zeker niet om uw kennis van het arei te testen, maar wel om zelf gerust te zitten
want hoewel gas zalig kookt vind ik gas binnen stukken gevaarlijker dan electriciteit...
dat snapte ik ook niet goed, normaal hou je een kant tegen de vermoedelijke stroomdraad en de andere tegen je vinger.
gaat de lamp dan branden weet je wat de stroomdraad is.
of je doet het gewoon met je vinger, dan vind je ook de stroomdraad
hihi, is zwart en hangt aan een koperdraadje
De gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
gasvuur zelf is al geaard, geen probleem, leiding is koper dus ik vermoed dat dat geleid :-) en de 6 mm van het water ligt er niet ver vanaf (even de muur door) dus dat gaat ook geen probleem zijn!!
Nogmaals bedankt.
Tom
De gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
alle geleidende leidingen moeten geaard worden
water, gas,verwarming, enzo...
dat is het makkelijkste om te
dus je moet de gasleiding ook aarden
wel de juiste diameter van draad doorsnede gebruiken (valt onder hoofd equipotentiaalverbinding dus 6mm² zoals die van het water en de verwarming)
indien dat je gebruik maakt van metalen leidingen
als je leidingen niet geleidend zijn van de gasfles naar het gasvuur moet de leiding niet geaard worden
als je gasvuur een elektrische aansluiting heeft (bv voor de elektrische ontsteking) dan moet je gasvuur zelf geaard worden
als je de brochure van vinçotte bv download dan ben je al veel verder kwestie je installatie
daar staat alles vrij goed en makkelijk in uitgelegd (en dit is niet de firma waar ik voor werk dus geen reclame )
Als volgens u alle geleidende delen verbonden moeten zijn door een hoofd- of bijkomende equipotentiale verbinding.
Dan moet je venster, dakgoten, schouw enz... die ook geleidend zijn gaan voorzien.
@TS het Topic gaat over elektrisch schema, maar lees niet wat je verder bedoelt?
Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen
ik wist niet dat een dakgoot een leiding was
of een schouw een leiding was
dat is nieuw voor mij
ik kan ook alle defenities van het AREI gaan neerzetten
maar dan snappen er de meeste niet veel van vrees omdat daar vrij veel technische termen in komen
ik probeer het simpel te houden zodat de meeste het zouden snappen
Een schouw is toch een dikke gegalvaniseerde leiding.
Deze leidt toch de uitlaatgassen naar buiten of niet?
Een goot is toch ook een buis waar water door loopt, alleen is deze dikker dan een drinkwaterbuis.
blijkbaar wil je het niet snappen
of denk je dat je het beter weet
of de combinatie van de twee
Blijkbaar durf je niet verder discussieren!
Alé laten we zeggen ik snap het niet. Leg me eens het verschil uit.
En fornuis dat niet aangesloten is op het elektrisch net, en het moet voorzien zijn van aarding.
goed genoeg
maar jij wilt blijkbaar niet snappen dat als men het simpel wilt uitleggen tegen andere mensen dat men daarom niet met technische termen moet gaan gooien
als er toch zo'n idiote keikoppen zijn die tot op de letter alles willen bekritiseren dan stop ik wel met raad te geven aan de andere mensen
dat is dankzij zo'n personen zoals jij, die denken dat ze het beter weten (terwijl dit voor 99,99999999% van de tijd totaal niet zo is)
I rest my case
Heel simpel. In meneer zijn situatie is het niet nodig!
Comment