Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verplicht betalen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: verplicht betalen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Slecht voorbeeld.
    Dat moet wel, want dat schrijft de autofabrikant voor.....
    Die mogen voorschrijven wat ze willen - daarom ben ik niet verplicht de kleine en/of grote onderhoudsbeurten te laten uitvoeren zoals in het onderhoudsboekje staat. Gewoon geldklopperij (voor 'n stuk begrijpelijk omdat de winstmarges op de verkoop van nieuwe auto's klein zijn). Ik kan zelf ook wel mijn ruitenwisservloeistof bijvullen, bandenspanning meten, ... en ik weet hoelang een oliefilter en bougies meegaan, enz. Aan garantie heb ik lak : als de auto tot aan de eerste servicebeurt goed bolt (Vlaams) is de kans klein dat er nog iets stuk gaat tijdens de garantieperiode.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #17
      Re: verplicht betalen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
      Die mogen voorschrijven wat ze willen - daarom ben ik niet verplicht de kleine en/of grote onderhoudsbeurten te laten uitvoeren zoals in het onderhoudsboekje staat. Gewoon geldklopperij (voor 'n stuk begrijpelijk omdat de winstmarges op de verkoop van nieuwe auto's klein zijn). Ik kan zelf ook wel mijn ruitenwisservloeistof bijvullen, bandenspanning meten, ... en ik weet hoelang een oliefilter en bougies meegaan, enz. Aan garantie heb ik lak : als de auto tot aan de eerste servicebeurt goed bolt (Vlaams) is de kans klein dat er nog iets stuk gaat tijdens de garantieperiode.
      Ik herinner me nog goed het afstellen van de kleppen....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: verplicht betalen?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ik herinner me nog goed het afstellen van de kleppen....
        Dat heb ik ook nog ooit gedaan met zo van die stalen voelermaten.
        Maar Antoinette zal daar geen boodschap aan hebben .
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #19
          Re: verplicht betalen?

          Wat een luxe probleem.
          Klagen omdat ze een bijkomende test doen. Er zijn landen en mensen die maar al te graag onze Westerse gezondheidszorg zouden hebben.
          Als die test geen potentieel gezondheidsrisico inhoudt is dat dan zo'n probleem? Die paar euro's?
          Ok principieel is het niet helemaal juist als je dit op voorhand aangeeft.
          Dus, schrijf een briefje dat je het resultaat niet wil kennen zelfs als het levensreddend zou zijn, wegens niet gevraagd en betaal niet.
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #20
            Re: verplicht betalen?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik heb wel degelijk goed gelezen. Je geeft aan dat je het niet kon aanduiden op dat formulier of je de test wou of niet ... dan had je beter kunnen informeren wat er in dergelijk geval gebeurt.
            Je weet nu toch al dat ze die test gaan uitvoeren ... dus kon je toch al reageren? Niet hier maar bij de juiste persoon!
            Dat is geen verwijt maar een vaststelling ... ze gaan toch zeggen dat je deelnam aan een onderzoek en anders maar geen test moest laten doen.

            Je had er evengoed zelf kunnen op noteren "Test xyz zeker niet uitvoeren". Dan had je tenminste duidelijk aangegeven dat het niet mocht en had je een poot om op te staan.

            Uw gezondheid ... niets is een grotere meerwaarde!

            Voor hoeveel Euro ga je in de clinch? (Moet je echt niet zeggen hoor, maak dit eens voor jezelf uit.)
            Is het dat wel allemaal waard? Ik ben meestal blij dat ze een specifieke test "willen" uitvoeren, al is het maar uit geruststelling.
            Als je echt correct wil zijn ... stuur dan nu al een brief met de melding dat je de uitslag niet wenst en er niet voor zal betalen ... wachten tot alles uitgevoerd is en dan zeggen dat je het niet moet hebben is ook zo dubieus.

            En nogmaals, geen verwijt maar een raad ... meestal verlies je dergelijke zaken toch.
            Niet ik maar de huisarts vult een labformulier in, daar werd dus duidelijk dat er niks over de aanvullende test vermeld stond (ook niet dat hij standaard wél uitgevoerd word dus) Huisarts wilde er verder niks aan doen, of kon er verder niks aan doen. Aanvullende test had voor mij in dit stadium geen zin, gaf me geen extra info waar ik nu op zit te wachten. En ik vind zo'n €200 toch wel een hoop geld voor iets waar ik uitdrukkelijk niet om gevraagd heb. Zal maandag de huisarts eens bellen om het adres van dat lab of het ziekenhuis, kan ik daar m'n klacht neerleggen en aangeven dat ik niet betaal.

            Comment


            • #21
              Re: verplicht betalen?

              Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              Niet ik maar de huisarts vult een labformulier in, daar werd dus duidelijk dat er niks over de aanvullende test vermeld stond (ook niet dat hij standaard wél uitgevoerd word dus) Huisarts wilde er verder niks aan doen, of kon er verder niks aan doen.
              Rare huisarts.

              En ik vind zo'n €200 toch wel een hoop geld voor iets waar ik uitdrukkelijk niet om gevraagd heb.
              Is wel veel geld als het onnuttig is.
              Maar als je er niet om vroeg, het niet op het document vermeld was en er geen mogelijkheid was dit aan te duiden ... hoe weet je dan dat die test uitgevoerd zal worden / is?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: verplicht betalen?

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                als jouw echtgeno(o)t(e), zonder dat je er weet van hebt met een, met HIV besmette neger(in) het bed ingedoken is, tja dan heb je natuurlijk een probleem. )
                of een blanke besmette homo!
                (als je reclame maakt; moet dat op zijn minst over 2 groepen of merknamen zijn!)
                om oneerlijke concurrentie te voorkomen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: verplicht betalen?

                  En ik die dacht dat hier geen maatschappelijke discussie mocht.
                  Bon, aan al diegenen die steeds te kijf lopen dat iedereen buiten zichzelf een stroper is. Bij de volgende gelegenheid dat iets gratis of nagenoeg bijna gratis wordt aangeboden wat je gezondheid betreft, weiger het en zeg dat je de volle pot betaalt, dan had je aangehaald luxe topic-probleem niet gehad.
                  Misschien kan volgende helpen ?
                  Gezonde mensen hebben duizenden wensen, ongezonde mensen slechts één wens
                  Zolang je niet bij de tweede groep behoort is het nooit goed.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #24
                    Re: verplicht betalen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    En ik die dacht dat hier geen maatschappelijke discussie mocht.
                    Bon, aan al diegenen die steeds te kijf lopen dat iedereen buiten zichzelf een stroper is. Bij de volgende gelegenheid dat iets gratis of nagenoeg bijna gratis wordt aangeboden wat je gezondheid betreft, weiger het en zeg dat je de volle pot betaalt, dan had je aangehaald luxe topic-probleem niet gehad.
                    Misschien kan volgende helpen ?
                    Gezonde mensen hebben duizenden wensen, ongezonde mensen slechts één wens
                    Zolang je niet bij de tweede groep behoort is het nooit goed.
                    Wijze woorden Purlut!

                    Comment


                    • #25
                      Re: verplicht betalen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Rare huisarts.

                      Is wel veel geld als het onnuttig is.
                      Maar als je er niet om vroeg, het niet op het document vermeld was en er geen mogelijkheid was dit aan te duiden ... hoe weet je dan dat die test uitgevoerd zal worden / is?
                      Dat wist dus inderdaad ook de huisarts niet. Slecht formulier Uitslag van de test werd uiteraard samen met de normale testuitslag gemeld.

                      Comment


                      • #26
                        Re: verplicht betalen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        Gezonde mensen hebben duizenden wensen, ongezonde mensen slechts één wens
                        Zolang je niet bij de tweede groep behoort is het nooit goed.
                        Maar de ongezonde mensen zullen in veel gevallen zeggen "had ik mij maar eerder laten onderzoeken".
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: verplicht betalen?

                          Op de eerste plaats is iedereen (behalve kleine kinderen, ...) zelf verantwoordelijk voor zijn gezondheid - niet de huisarts. Iedereen die zich op dat vlak goed informeert (bv. door te lezen), zou niet als een onmondig iemand behandeld mogen worden. Dokters, apothekers en andere zorgverstrekkers zouden beter eens inzien dat veel patiënten niet gemanipuleerd willen worden, en zeker niet betutteld.
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                          Comment


                          • #28
                            Re: verplicht betalen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Maar de ongezonde mensen zullen in veel gevallen zeggen "had ik mij maar eerder laten onderzoeken".
                            Neen, dat dacht je maar ...
                            En ik kan helaas uit ondervinding spreken ..., En jawel, men stelt het altijd te laat vast.
                            De gezonden denken eerder in de aard van "Die andere leeft op onze kap"
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #29
                              Re: verplicht betalen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                              Op de eerste plaats is iedereen (behalve kleine kinderen, ...) zelf verantwoordelijk voor zijn gezondheid - niet de huisarts. Iedereen die zich op dat vlak goed informeert (bv. door te lezen), zou niet als een onmondig iemand behandeld mogen worden. Dokters, apothekers en andere zorgverstrekkers zouden beter eens inzien dat veel patiënten niet gemanipuleerd willen worden, en zeker niet betutteld.
                              Rare denkwijze. Ik hoop dat je nooit iets ernstigs krijgt want je bent er zelf verantworodelijk voor. Mocht je ooit een hartinfarct, hersentrombose of zowat krijgen, denk dan eens goed na over datgene je hierboven geschreven hebt. Hopelijk ben je dan nog sterk en mentaal goed genoeg om voldoende te lezen eer je bij een dokter om hulp gaat.
                              Onmondigheid heeft hier niets mee te maken. Wel willen velen het ook even goed of beter kennen dan de verantwoordelijke vakmensen. EN jawel; ook die vakmensen kunnen fouten maken.
                              Veel mensen en betweters zouden ook beter eens inzien dat veel dokters, verzorgers, ... het misschien beter voor hebben dan dat ze denken, menen. Misschien zou onze zorgingskost iets lager liggen.

                              Hier stop ik de discussie.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: verplicht betalen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                                Rare denkwijze. Ik hoop dat je nooit iets ernstigs krijgt want je bent er zelf verantworodelijk voor. Mocht je ooit een hartinfarct, hersentrombose of zowat krijgen, denk dan eens goed na over datgene je hierboven geschreven hebt. Hopelijk ben je dan nog sterk en mentaal goed genoeg om voldoende te lezen eer je bij een dokter om hulp gaat.
                                Onmondigheid heeft hier niets mee te maken. Wel willen velen het ook even goed of beter kennen dan de verantwoordelijke vakmensen. EN jawel; ook die vakmensen kunnen fouten maken.
                                Veel mensen en betweters zouden ook beter eens inzien dat veel dokters, verzorgers, ... het misschien beter voor hebben dan dat ze denken, menen. Misschien zou onze zorgingskost iets lager liggen.
                                Hier stop ik de discussie.
                                Ik weet wel dat niet alleen de (on)gezonde leefwijze bepaalt wat je kunt krijgen. Dat heeft er vaak wel gedeeltelijk mee te maken. Zomaar de verantwoordelijkheid van je afschuiven en die liefst nog bij een dokter leggen is echter dom. Toch bemerk ik die tendens bij veel mensen. Dat past trouwens goed in onze maatschappijstructuur met zijn ver doorgedreven taakverdeling.

                                Voor jezelf wordt gezondheid natuurlijk belangrijk als je iets mankeert, maar voor een dokter is de gezondheid van een ander een job als een ander. En zoals in elke job heb je een minderheid van gepassioneerden en deskundigen met fingerspitzengefühl. De meerderheid doet zijn job op de eerste plaats om geld te verdienen. Dat betekent niet dat ze ondeskundig werken, maar 't is toch iets dat velen niet willen zien. Over het controleren van de globale verzorgingskost ga ik niet uitweiden, maar inzake nutteloze prestaties kent iedereen genoeg voorbeelden.
                                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                                Comment

                                Working...
                                X