Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video en andere opnames naar PC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Video en andere opnames naar PC

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    DVD wordt geschreven in zo'n DVD recorder en wordt gefinaliseerd, gaat prima op verschillende andere DVD spelers om te bekijken, alleen als ik hem in mijn plexor steek gaat het niet, dan kan ik een of andere omzetter gebruiken om een ander formaat te gebruiken, maar dat duurt uren..
    Kan je andere DVD's probleemloos weergeven met die Plextor?
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
      Kan je andere DVD's probleemloos weergeven met die Plextor?
      Ja, behalve die uit de DVD speler en die via DVD shrink gemaakt zijn, en ook niet met andere pc DVD spelers. Wel met zogenaamde tafel-spelers ( juiste term?).
      Ge kunt namelijk geen formaat instellen he, bij het opnemen.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Mercikes, Maar het is ook de bedoeling er stukken vantussenuit te knippen en ze apart op een dvd te bewaren.
        Op de tape staan reis, feestje, uitstapje en wat probeersels thuis enz...
        Daarmee dat ik moet kunnen knippen en apart bewaren en sommige stukken gewoon weglaten.
        Met dat programma powerproducer dat er bij zit maar ik met windows 7 niet kan gebruiken kon je dat normaal gezien.
        Ik vraag me af of ik dus andere software zou kunnen gebruiken met die USB grabbere voor ik die aankoop.
        Daarmee ook dat ik nieuwsgierig ben naar de mening van personen die met videobewerkingssoftware werken.

Grtz,
        E fotooken zegt méér dan duuzend woorden!
        Allé als em gelukt is toch...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Hier ook, maar 1 nadeel, mijn pc (of beter plexor) leest dat ding niet, ik kan het omzetten, maar dat duurt een eeuwigheid .....
          Toerist, Welke DVD recorder heb je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
            Toerist, Welke DVD recorder heb je?
            Een Medion (aldi), combi video recorder/dvd recorder, nu merk ik dat het wel werkt met een andere mediaplayer "mediaplayerclassic", dus probleem opgelost.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oberon Bekijk bericht
              Mercikes, Maar het is ook de bedoeling er stukken vantussenuit te knippen en ze apart op een dvd te bewaren.
              Op de tape staan reis, feestje, uitstapje en wat probeersels thuis enz...
              Daarmee dat ik moet kunnen knippen en apart bewaren en sommige stukken gewoon weglaten.
              Dat gaat ook met een DVD-recorder (die van Panasonic toch). Uitgebreider monteren met overvloeiers of andere sceneovergangen zit er wel niet in.
              Met dat programma powerproducer dat er bij zit maar ik met windows 7 niet kan gebruiken kon je dat normaal gezien.
              Ik vraag me af of ik dus andere software zou kunnen gebruiken met die USB grabbere voor ik die aankoop.
              Daarmee ook dat ik nieuwsgierig ben naar de mening van personen die met videobewerkingssoftware werken.
              Volgens mij ligt het aan jouw hardware en/of drivers. Probeer anders toch eens de freeware progs die Strupie suggereerde te installeren.
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Nog freeware capture/edit programma's die je zou kunnen uitproberen zijn :
                Microsoft MovieMaker
                VirtualDub
                MovieFun
                WinDV
                Met die programma's heb ik vroeger onder WinXP kunnen opnemen en bewerken.
                Kort daarna kocht ik (samen met een mini-DV camcorder) Let'sEdit (van Canopus) en dat gebruik ik nog steeds (op mijn andere PC) voor videocapture en editing. Opnames gaan via FireWire naar de PC.
                Onlangs heb ik (samen met Photoshop Elements 8.0) Premiere Elements 8.0 aangekocht, maar ik heb nog geen tijd gevonden om het uit te testen (op mijn PC met Vista).

Comment

Voor mijn analoge bandjes gebruik ik Pinnacle Studio 7 op XP. Speciale beeldovergangen haperen soms, maar je kan geluiden laten doorlopen terwijl je bijvoorbeeld een paar fotos inlast of een slow motion. Erg handig is dat je een ongewenste geluidspiek in een grafiek naar beneden kan trekken en meerdere kanalen gelijktijdig kan invoegen en laten overvloeien. Meer moet dat niet zijn.
                  Ondertussen is er al een versie 14 HD, dacht ik.
                  Last edited by Poza; 13 oktober 2010, 14:06. Reden: typo

Comment

Working...
                  X