Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekenbeet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tekenbeet...

    Ik heb eind juli een tekenbeet gehdad.
    Na bloedonderzoek was het verdict...de ziekte van lyme.
    De ziekte van Lyme kan heel ernstige gevolgen hebben http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...=art&art_id=47
    Ik zelf ben nu aan 40 tabletten toe antibiotica.
    Eerst 50mg nu dosis van 200mg.
    Vorige week mijn 3de bloedonderzoek en nog steeds sporen van Lyme te vinden.
    We vechten door!

    Ronny
    Last edited by Ronny; 27 september 2010, 16:31.

    Comment


    • #17
      Re: Tekenbeet...

      veel beterschap want het is een niet te onderschatten beet
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #18
        Re: Tekenbeet...

        Zeker goed verzorgen ja !
        Probleem is dat veel dokters het nog onderschatten. De laatste jaren is de kans op lyme veel groter geworden, dus aandringen op bloedonderzoek !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #19
          Re: Tekenbeet...

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          De laatste jaren is de kans op lyme veel groter geworden
          Waarom? Waarop baseer je je?
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Tekenbeet...

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Zeker goed verzorgen ja !
            Probleem is dat veel dokters het nog onderschatten. De laatste jaren is de kans op lyme veel groter geworden, dus aandringen op bloedonderzoek !
            Mijn geluk is google...
            Ik zag een rode vlek achter aan mijn kuit.
            Ik dacht eerst aan een brandwonde.
            De vlek werd elke dag groter.
            Door te googlen vond ik foto's van tekenbeten en ben dan direct naar de dokter gegaan met alle gevolgen en behandelingen...gelukkig maar.
            Normaal komen de meeste symptonen pas na een jaar...en dan is het zoeken maar! en dat is nu het ergste van de ziekte van Lyme dat het veel te laat ontdekt word...je hebt er in de beginnen geel last van (in vele gevallen). Soms is het zo dat je gewoon voor een griep word behandeld..terwijl er veel meer aan de hand is.

            Ik had mijn haag gesnoeit.

            Groetjes,
            Ronny

            Comment


            • #21
              Re: Tekenbeet...

              Kameraad van me heeft enkele jaren geleden ook een beet gehad op zijn rug die hij niet direct had opgemerkt.
              Na enkele dagen begon de linkerkant van zijn gezicht volledig te verlammen. Direct naar ziekenhuis en enkele weken speciale, zware antibiotica kuur. Hij heeft er gelukkig niets aan overgehouden...
              Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

              Comment


              • #22
                Re: Tekenbeet...

                Voorig jaar in de zomer ook de typische corona gehad, naar dokter geweest en zei " och slechte reactie op insectenbeet hier antihistamine voorschrift", maar het werd nog erger. Dan naar rodekruisarts (moeder zit in rodekruis) zelfde verdikt erge reactie op muggenbeet (nu al diameter 10cm). Daarop vertrokken naar de viroin en terug gekomen met een beet van mijn knie tot mijn kl**** en mijn hele bil rond. Dan mee geweest met mijn broer (die een gebroken teen had) naar spoed waar ik eindelijk pillen kreeg tegen lyme. Ze hebben me nooit speciefiek getest maar het hielp eindelijk wel want ondertussen brande het al en kreeg ik blaasjes.

                De dag erna vertrokken voor veldexperimenten in holland waar ik nog een 30tal tekenbeten heb gehad nochtans met DEET aan te smeren. En door de pillen razende hoofdpijn gekregen wanneer ik in de zon liep.

                Moraal: gelukkig is het slecht weer! en hopelijk betert het snel
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment


                • #23
                  Re: Tekenbeet...

                  Erythema migrans zou voor een arts altijd een belletje moeten doen rinkelen, zeker in combinatie met de vermelding van een tekenbeet of zelfs een simpele boswandeling.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tekenbeet...

                    ik zit momenteel op de spoed uit alle zekerheid..de plek is groot en de hoofdpijn blijft duren...hopelijk geven ze hier een duidelijke uitleg en medicatie..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tekenbeet...

                      Verdorie zeg. Allez, je bent dan toch op de juiste plek. Niet afgeven en je niet laten wandelen sturen. En je bent zo één van die forumleden met mobiel internet dus blijkbaar...
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tekenbeet...

                        Free wifi lol...
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tekenbeet...

                          Tekenbeten niet onderschatten ! Ze kunnen ook de ziekte van Lyme overbrengen, en dat is niet om mee te lachen.

                          Dazen vind ik ook heel vervelende insecten. Die beginnen zomaar aan je te knabbelen (niet steken). Helpt Deet daartegen ?
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tekenbeet...

                            Ik heb de indruk dat DEET wel helpt tegen dazen. De enige plekken waar ik gebeten word door dazen zijn mijn handen, de enige plaats die ik niet insmeer met DEET omdat dit je camera kan aantasten.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tekenbeet...

                              Pascal.....verzorg je goed!!
                              Ik heb een schoonbroer die de ziekte van Lyme heeft....veel te laat ontdekt!!
                              Na 3 jaar nog altijd problemen....zware hoofdpijn, hartproblemen en noem maar op!!
                              Gr Pascale
                              Eerlijkheid duurt het langst!!
                              Mijn website: http://www.degrafon.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tekenbeet...

                                Dat is echt pech hebben.
                                Alvast veel sterkte en verzorg je maar, Pascal

                                greetz
                                Cheeta
                                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                                flickr

                                Comment

                                Working...
                                X