Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Bij een opendeurdag van de brandweer, zag ik dat hun verstralers zijn uitgerust met leds van 50 watt, ter vervanging van hun halogeenstralers, nu kom ik er hier tegen tot 500 watt opgenomen vermogen. KLIK
Voor een groter vermogen plaatsen ze gewoon meer leds op zo'n plaatje. Maar dat moet wel op een degelijke koelplaat gemonteerd worden om de warmte af te voeren, anders blijven die niet lang heel.
Ik dacht dat ze bij de meeste brandweerkorpsen Xenonlampen gebruikten.
Het rendement van die lampen is nog altijd hoger dan dat van leds (maar dat kan in de toekomst nog veranderen omdat de leds beter worden).
De meeste van die high power LED's worden gebruikt als GROW lamp.
Ik kan me best voorstellen dat ook de 'weedsector' veel interesse heeft.
- prijs geen probleem
- warmteprobleem en ventilatie wordt makkelijker
- ze moeten véél minder stroom pikken
Het zal weer wat moeilijker worden om ze te vinden met infraroodcamera's.
Ja, van het merk Alibaba (waarschijnlijk MET zijn 40 rovers)
Alibaba is geen merk maar een platform langswaar je (meestal oosterse) firma's vindt die eender wat voor je maken.
Desnoods een flitsset met je eigen naam erop, als je er maar genoeg van bestelt.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Het rendement van die lampen is nog altijd hoger dan dat van leds (maar dat kan in de toekomst nog veranderen omdat de leds beter worden).
Ik denk het niet. Een Xenon lamp haalt tussen de 30 en 55 lumen per watt, terwijl LEDs makkelijk tot meer dan 80 lumen per watt halen. Het voorbeeld van 50W dat je aanhaalt, geeft bijv. 70lm/W. Ik kan er wel inkomen dat naarmate je naar een groter vermogen zoekt het rendement van LEDs snel zakt.
Comment