Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IE9 beta

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: IE9 beta

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    (en in de tegenhanger (zonder die (x86) dus de 64 bit versie)...
    Hij heeft Windows 7 32-bit ... de 64-bit IE zal er dan wel niet op staan zeker?

Nete
    Nu is die map van IE8 maar 4,32MB groot ... al eens gekopiëerd van een andere PC?
    De rest van de bestanden zal wel onder Windows en zo staan natuurlijk.

Als je nu Windows Verkenner start en je typt daar een internetadres in ... wat gebeurt er dan?
    Last edited by VerSeg; 21 september 2010, 22:44.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hij heeft Windows 7 32-bit ... de 64-bit IE zal er dan wel niet op staan zeker?

Nete
      Nu is die map van IE8 maar 4,32MB groot ... al eens gekopiëerd van een andere PC?
      De rest van de bestanden zal wel onder Windows en zo staan natuurlijk.

Als je nu Windows Verkenner start en je typt daar een internetadres in ... wat gebeurt er dan?
      Map gekopiëerd, ik klik op iexplore en er wordt een proces gestart, maar verder gebeurt er niks. Niks te zien in geopende programma's of zo.

Via verkenner sart de site op in Iron, en ik kan IE nu niet als standaardbrowser instellen, of kijk ik over iets ?
      Last edited by nete; 22 september 2010, 00:01.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Map gekopiëerd, ik klik op ieexplore en er wordt een proces gestart, maar verder gebeurt er niks. Niks te zien in geopende programma's of zo.

Via verkenner sart de site op in Iron, en ik kan IE nu niet als standaardbrowser instellen, of kijk ik over iets ?
        Ja ... ge zit daar schoon met uw speelgoed en uw probleempjes hé.
        Ik probeer maar een en ander als mogelijkheid te geven, moeilijk zo op afstand zonder het systeem te zien een analyse maken ... als je aan de pc zit kunt ge al rapper eens iets proberen of doen of zien.

Maar ja, ik ben verder ook geen top-IT'er.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Tja, het zal zonder IE ook wel gaan, tot er eens een herinstallatie nodig is, of tot Microsoft misschien de uiteindelijke versie van IE9 komt aanbieden.

Iedereen bedankt om mee te denken.

Comment

Start van deze topic 18/9 00:05
            Status nu , 4 dagen later : nog steeds aan het prutsen

op die tijd had ik de hele boel al 8 keer 'ge-rebuild'

ja , het is soms intrigerend om een probleem op te lossen maar in mijn geval als ik het na een halve dag niet vind dan ga ik voor plan B , en dit werkt bijna altijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
              Start van deze topic 18/9 00:05
              Status nu , 4 dagen later : nog steeds aan het prutsen
              Het is dan ook zo'n typisch probleem dat je moeilijk van op afstand kan oplossen.

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
              op die tijd had ik de hele boel al 8 keer 'ge-rebuild'

ja , het is soms intrigerend om een probleem op te lossen maar in mijn geval als ik het na een halve dag niet vind dan ga ik voor plan B , en dit werkt bijna altijd
              Voor velen is het ook een non-probleem. IE is nu eenmaal niet "mission-critical", alternatieven genoeg. Met beta versies moet je altijd oppassen en de "gewone" gebruiker blijft er beter af. Ik ga hier ook geen beta's installeren op alle PCs, eerst op 1 en daarna als alles naar behoren werkt komen de anderen aan de beurt, zo kan ik altijd terugvallen op werkende systemen.

Dat lost het probleem van de TS natuurlijk niet op.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Met beta versies moet je altijd oppassen en de "gewone" gebruiker blijft er beter af. Ik ga hier ook geen beta's installeren op alle PCs, eerst op 1 en daarna als alles naar behoren werkt komen de anderen aan de beurt, zo kan ik altijd terugvallen op werkende systemen.
                Dat is niet het probleem dat zich hier stelt, en alhoewel IE9 de noemer 'beta' gekregen heeft is het al een vrij stabiel product dat perfect voor dagdagelijks gebruik geschikt is. Vooral ontwikkelaars willen het nu installeren om er hun toepassingen op te testen alvorens de rest van het grote publiek de finale versie gaat gebruiken.

Het probleem dat zich hier stelt is dat de TS het product geinstalleerd heeft, niet goed bevonden, en zich dan ongeinformeerd is gaan uitpluizen op welke mogelijke manieren je je computer om zeep helpt door in de Registry te gaan liggen prutsen zonder enige kennis ter zake om dan de schuld te steken bij de fabrikant.

Zoals ik eerder al zei: abandon all hope. Er valt niets meer aan te doen, den boel is om zeep en de enige manier om er zeker van te zijn dat het systeem in de toekomst terug stabiel is door een herinstallatie uit te voeren want je weet niet welke Registry keys er verwijderd of gewijzigd zijn. Je kan het misschien vandaag nog in orde krijgen om IE8 terug te installeren door vanalles te gaan proberen maar de grond van de zaak is: er is geprutst en je kan geen vertrouwen meer hebben in het systeem.

Dat is alles.
                pixelpusher

Comment

Ha, eindelijk weet ik voor wie deze MS waarschuwing bedoeld is:

Important This section, method, or task contains steps that tell you how to modify the registry. However, serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Therefore, make sure that you follow these steps carefully. For added protection, back up the registry before you modify it. Then, you can restore the registry if a problem occurs. For more information about how to back up and restore the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
                  322756 (http://support.microsoft.com/kb/322756/ ) How to back up and restore the registry in Windows

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb het ook maar op één PC geïnstalleerd, en dan eerst op de normale manier trachten te verwijderen en om IE8 terug te hebben.
                    Pas daarna ben ik in het register gedoken, op zoek naar IE vermeldingen.
                    Ik heb in de 15 jaar dat ik PC 's verkocht heb al ontelbare keren in het register zitten werken, ik weet wel ongeveer wat ik doe, maar ik ben niet God de Vader, da's weggelegd voor Groovbird.
                    En er vragen mij nu, nadat we al een paar jaar met de verkoop gestopt zijn, nog dagelijks mensen raad ivm PC. En helaas Groovbird, in 99 % van de gevallen kan ik die mensen helpen.
                    Maar als ik dan met een probleem blijf zitten kom ik o.a. hier eens raad vragen, en steeds opnieuw kom jij je moeien met beledigende, kleinerende taal.
                    Ik gebruik IE vrijwel nooit, de notebook werkt voor de rest voortreffelijk, dus het plan B is hier nog niet aan de orde. Op de andere PC's hier staat overal nog IE8.
                    En de neef van Sus heeft een gelijklopend probleem, benieuwd wat daar uit de bus komt.

Comment

Ik heb het ook maar op één PC geïnstalleerd, en dan eerst op de normale manier trachten te verwijderen en om IE8 terug te hebben.
                      Ik vraag me echt af of je wel wist op dat moment wat de normale manier was. En ik zeg gewoon waar het op staat, en als jij dat beschouwt als beledigende en kleinerende taal, dan zegt dat meer over jou dan over mij. En als je vindt dat ik me afzijdig moet houden, zoek dan een forum waar ik niet aanwezig ben.
                      pixelpusher

Comment

Pas daarna ben ik in het register gedoken, op zoek naar IE vermeldingen.
                        Ik heb in de 15 jaar dat ik PC 's verkocht heb al ontelbare keren in het register zitten werken, ik weet wel ongeveer wat ik doe, maar ik ben niet God de Vader, da's weggelegd voor Groovbird.
                        En er vragen mij nu, nadat we al een paar jaar met de verkoop gestopt zijn, nog dagelijks mensen raad ivm PC. En helaas Groovbird, in 99 % van de gevallen kan ik die mensen helpen.
                        Maar als ik dan met een probleem blijf zitten kom ik o.a. hier eens raad vragen, en steeds opnieuw kom jij je moeien met beledigende, kleinerende taal.
                        Ik gebruik IE vrijwel nooit, de notebook werkt voor de rest voortreffelijk, dus het plan B is hier nog niet aan de orde. Op de andere PC's hier staat overal nog IE8.
                        En de neef van Sus heeft een gelijklopend probleem, benieuwd wat daar uit de bus komt.

Sorry Nete, maar in dit geval moet ik Groovbird wel 100% gelijk geven hoor, een gewone App kun je nog uit het register halen, maar IE die in alles en met alles verweven is.. hoe haal je het in je hoofd?
                        Kans op herinstall was toch 99,9% hoor.

Ken zelf ook redelijk veel van het register af, maar bepaalde zaken zijn gewoon not-done... zoals deze dus
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

INDERDAAD !

iedereen die Microsoft een beetje kent weet dat Internet Explorer zodanig verwezen zit in het OS , als je er een probleem mee hebt dat je alles kan herinstalleren. Verstandige mensen nemen dan ook een backup of een image. Als je dan toch persee betas wil gaan testen , doe het dan in een virtuele omgeving of op een testsysteem dat je niet meteen nodig hebt en gemakkelijk terug een (test) image kan op terug zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Het is dan ook zo'n typisch probleem dat je moeilijk van op afstand kan oplossen.

Voor velen is het ook een non-probleem. IE is nu eenmaal niet "mission-critical", alternatieven genoeg. Met beta versies moet je altijd oppassen en de "gewone" gebruiker blijft er beter af. Ik ga hier ook geen beta's installeren op alle PCs, eerst op 1 en daarna als alles naar behoren werkt komen de anderen aan de beurt, zo kan ik altijd terugvallen op werkende systemen.

Dat lost het probleem van de TS natuurlijk niet op.

Comment

FWIW

IE9 is meer dan 2 miljoen keer gedownload :

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Sorry Nete, maar in dit geval moet ik Groovbird wel 100% gelijk geven hoor, een gewone App kun je nog uit het register halen, maar IE die in alles en met alles verweven is.. hoe haal je het in je hoofd?
                              Kans op herinstall was toch 99,9% hoor.

Ken zelf ook redelijk veel van het register af, maar bepaalde zaken zijn gewoon not-done... zoals deze dus
                              Willen de heren eens de eerste post herlezen aub.

Ik heb de bèta geïnstalleerd en daarna verwijderd. Ik vond geen spoor meer terug van IE8. Ook de IE9 bèta wil niet meer installeren omdat er "al een nieuwere versie" op de PC staat. Ik heb allerlei versies van IE8 gedownload en proberen installeren, zonder resultaat. Geen enkele geraakt veder dan "niet geschikt voor dit besturingssysteem"

PAS DAARNA ben ik in het register gaan kijken, in de hoop zo de sporen van IE te verwijderen. Geen resultaat, trouwens het aantal vermeldingen is zo groot dat het ondoenbaar is ze te verwijderen.
                              Het resultaat na wat jullie "knoeien in het register" noemen is EXACT HETZELFDE als voordien: PC werkt perfect, maar geen IE.
                              Misschien zou het wel lukken als ik zou doorbijten en een halve dag sleutels zitten verwijderen, maar dat risico wil ik niet lopen, omdat ik IE toch nauwelijks gebruik.

Een pluim voor Verseg, reikt mij een resem mogelijkheden aan, maar tevergeefs.

En Sus heeft hier een gelijkaardig probleem gesignaleerd (bij zijn neef).
                              Sorry voor de grotere tekst hier en daar....

Nu, voor mijn part mag dit dicht.
                              Last edited by nete; 22 september 2010, 21:20.

Comment

Een pluim voor Verseg, reikt mij een resem mogelijkheden aan, maar tevergeefs.
                                Bedankt nete en tevens graag gedaan.

De reden waarom ik dit doe ... ik geef nooit op en ben steeds geïnteresseerd iets bij te leren en te weten waarom.
                                Format of restore zijn termen die ik meestal niet gebruik, ook al gaat dit soms sneller.
                                Waar ga ik van uit? Als iemand een dergelijk probleem heeft, dan kunnen er morgen nog een hoop mee geconfronteerd worden.
                                Als ik na lang zoeken kan vinden wat de oorzaak maar vooral de oplossing is, dan kan ik nadien hopelijk nog verschillende mensen op een andere manier helpen dan met een format.
                                Tijdverlies? Misschien één keer en de volgende keer win je dat weer uit of kan je veel mensen helpen.
                                Gelukkig denken er sommige anderen ook nog zo over of elke fabricant had op zijn supportsite maar één oplossing te plaatsen in een korte FAQ "Bij problemen herinstalleer de boel".
                                Hier gaat bijna iedereen ervan uit dat IE9 verwijderen een risico is of dat nete een fout gemaakt heeft maar stel eens dat het toevallig iets anders is, een combinatie van verwijderen en het net binnenkomen van een update bijvoorbeeld?
                                Toch interessant om naar zoiets te zoeken?
                                Wat foeffelen in het register is altijd wat riskant maar ja, het is nu toch al om zeep en ge doet er toch niemand kwaad mee ... ge kunt hoogsten uzelve blokkeren als ge tenminste op uw eigen pc bezig bent.
                                Last edited by VerSeg; 23 september 2010, 08:35.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X