Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik ben zou dat ook wel een leuke vinden. Het zou een heel andere categorie foto's opleveren, maar daarom niet minder interessant! "Het oog" gaat daar belangrijker zijn dan techniek.
Ik gebruik mijn iPhone-foto's vooral op mijn weblog. Met een aantal geestige foto-app's, krijg je er ook vaak net wat meer uitgeperst!
Euh ik ben 200% voorstander! Hopelijk wordt er dan wat minder gezeverd over de technische kant
Idem dito
Geen geleuter over leeglopende zeeën, ontbrekende lichaamsdelen, vervormingen allerhande, enz...
Fotografie is namelijk heel wat meer dan techniek en technische apparatuur.
Het is ook de kunst om te zien en het in beeld te brengen. Het is het vastleggen van een gevoelen en het overmaken aan anderen.
Ik begrijp dat er toch interesse voor is...admin? :-)
Het is een andere vorm van fotografie. Vluchtiger, directer maar daarom niet altijd slechter. Dikwijls is het een one-shot en moet je direct tot de essentie van de zaak en komt de kwaliteit op de 2de plaats...wat ook al eens mag hé :-)
En er zijn inderdaad een heel pak apps die je toelaten om de foto (snel) creatief te bewerken. De voornaamste die ik geïnstalleerd heb (daarom niet allemaal even goed):
Best Camera
PS Express
CameraBag
Mill Colour
MoreLomo
RetroCamera
OldCamera
Hipstamatic
Pano
PhotoFunia
Na wat testen en een boel wegwerpen heb de volgende foto apps over gehouden:
Op de iPhone:
Genius
Photogene
Pano
ColorSplash
Diptic
QuadCamera
PhotoStamp
FocalLab
Polarize
Op de iPad (met uitzondering van PhotoStamp zijn deze allemaal speciaal voor de iPad ontwikkeld):
Photogene
TiltShiftFocus
ColorSplash
Diptic
Retouch
PhotoStamp
PS Express
Nog een handige: "Camera for iPad". Via Wifi of Bluetooth streamt deze app rechtstreeks de beelden van de iPhone naar de iPad. Via Wifi is dit werkelijk in "real time", bij Bluetooth zit er wel een aardige vertraging op!
Comment