Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LED - kluslamp Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: LED - kluslamp Aldi

    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
    Is altijd leuk voor een inbreker... maakt kortsluiting in één lamp, dan valt onmiddellijk een deel van de hele verlichting uit...
    Tenzijn iedere lamp op een afzonderlijk circuit zit...
    De sensor met verf afspuiten, valt ook voor...
    Geeft een vals gevoel van veiligheid...tenzij de lamp/sensor boven de 3 meter hangt...
    Neen hoor, ze staan hoog en droog op afzonderlijke circuits.
    Ik weet het; het IS natuurlijk geen beveiliging. Rolluiken ook niet.
    Maar als IK inbreker was en ik kon kiezen, dan zou ik toch de "gemakkelijkste" woning nemen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #17
      Re: LED - kluslamp Aldi

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Op het werk hebben ze in de gangen pas overal spaarlampen gezet met een sensor.
      Niemand aanwezig en licht uit, ge komt er aan en licht aan. Hoe ze het doen weet ik niet maar die lampen branden van de eerste seconde op volle kracht. Er is dus toch wel een mogelijkheid om spaarlampen ook direct op volle lichtsterkte te laten branden.
      Ja die bestaan.
      Maar bij ons zijn ze zo slim geweest om zo'n TRAGE spaarlamp in een toilet-hokje te zetten. Als ge dringend moet gaan sch.. dan kunt ge de eerste 3 minuten uw broek afrollen in den donker !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: LED - kluslamp Aldi

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Op het werk hebben ze in de gangen pas overal spaarlampen gezet met een sensor.
        Niemand aanwezig en licht uit, ge komt er aan en licht aan. Hoe ze het doen weet ik niet maar die lampen branden van de eerste seconde op volle kracht. Er is dus toch wel een mogelijkheid om spaarlampen ook direct op volle lichtsterkte te laten branden.
        Het zijn misschien ook ledlampjes, spaarlampen duurt toch wel even he, of het moet weer iets nieuw zijn dat kan ook.
        Ik ben zowat tien jaar geleden bij iemand geweest die domotica verkocht, die had juist een nieuw huis gebouwd met overal domotica om ook als voorbeeld te dienen voor klanten.
        Als je daar door het huis wandelde ging de verlichting aan waar je kwam en achter je ging alles uit, echt prachtig om te zien.
        In elke ruimte stond ook een display in de muur en dat gaf aan waar licht branden, alle verbruikers enz, alles was dan ook nog via de GSM te bedienen zoals lichten laten branden het bad vol laten lopen enz.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #19
          Re: LED - kluslamp Aldi

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ja die bestaan.
          Maar bij ons zijn ze zo slim geweest om zo'n TRAGE spaarlamp in een toilet-hokje te zetten. Als ge dringend moet gaan sch.. dan kunt ge de eerste 3 minuten uw broek afrollen in den donker !
          Dat werkt toch niet besparend hoor dan moet je wel minstens 3 minuten blijven zitten tot er voldoende licht is.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #20
            Re: LED - kluslamp Aldi

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ja die bestaan.
            Maar bij ons zijn ze zo slim geweest om zo'n TRAGE spaarlamp in een toilet-hokje te zetten. Als ge dringend moet gaan sch.. dan kunt ge de eerste 3 minuten uw broek afrollen in den donker !
            Op het werk gaan de meesten op het toilet zitten omdat ze in slaap vallen achter hun bureau ... waar is het probleem dan?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Dat werkt toch niet besparend hoor dan moet je wel minstens 3 minuten blijven zitten tot er voldoende licht is.
            Voor ze door hebben dat ze terug moeten naar hun plaats is er toch al een half uur door.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: LED - kluslamp Aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Weet er trouwens iemand hoeveel Lumen een 500 Watt bouwlamp geeft ???

              Dit is de lamp uit de link van Mir:

              Q-LITE buitenlamp met bewegingssensor. De bewegingssensor heeft een detectie hoek van 120°. Het bereik van de lamp is ongeveer 12 meter.

              • Materiaal: aluminium
              • Energie: 220-240V~50Hz
              • Licht: 117 LED / 367 lumen
              • Kleur: zwart
              • IP44

              Lamptype Sensor lampen
              Lamp Type LED
              Voltage 220 - 240 V
              Voltage Type AC
              Aantal LEDs 117
              Kleur van behuizing Zwart
              Sensor PIR
              Behuizing IP44
              Heb ik je kunnen helpen met mijn berekening ? De zin of onzin van een led ? (prijstechnisch) Tenzij je een groen jongen bent, zou ik led nog even opzij laten liggen... oled verlichting is op komst...
              Welke sensor gebruik je nu ?

              Comment


              • #22
                Re: LED - kluslamp Aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                oled verlichting is op komst...
                Welke sensor gebruik je nu ?
                Ze hebben er meer dan 30 jaar over gedaan om de LED-tecniek te verbeteren tot wat het nu is en het is nog niet optimaal ... hopelijk doen ze beter met OLED.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: LED - kluslamp Aldi

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Als ge dringend moet gaan sch.. dan kunt ge de eerste 3 minuten uw broek afrollen in den donker !
                  daar heb je toch geen licht voor nodig?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: LED - kluslamp Aldi

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                    Heb ik je kunnen helpen met mijn berekening ? De zin of onzin van een led ? (prijstechnisch) Tenzij je een groen jongen bent, zou ik led nog even opzij laten liggen... oled verlichting is op komst...
                    Welke sensor gebruik je nu ?
                    Yep, je hebt me overtuigd. Ze stellen het altijd zo rooskleurig voor, maar als iemand het dan écht nauwkeurig begint uit te rekenen, zijn de resultaten soms verbazend.

                    Hetzelfde met zonnepanelen: ik wil al die mensen binnen 10 jaar nog eens spreken.
                    Gaan die dingen dan nog deftig werken, gaan ze na 4 jaar al niet serieus vervuild zijn ?
                    Ben er haast zeker van dat er binnenkort firma's tevoorschijn zullen springen, die komen voorstellen om je zonnepanelen te reinigen.

                    Zal het nog maar effe verder doen met die halogeenspots.
                    Qua lichtopbrengst zijn deze gewoon schitterend.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: LED - kluslamp Aldi

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Die 500W is het vermogen dat continu verbruikt wordt als die lamp op de correcte spanning is aangesloten zoals ze bedoeld is (waar berekening op gemaakt werd), per uur is dat uitgedrukt in kWu. In dit geval zal die lamp 0,5 kW verbruiken per uur of 0,5 kWu.

                      1kWu = 1000W gedurende 1 uur.
                      Tja, da's dus exact hetzelfde wat ik met andere woorden vertelde.

                      Ik zal het anders zeggen: als zo'n 500W lamp 1 minuut brandt, dan zal uw electriciteitsteller voor 8,3 watt verder gedraaid zijn.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: LED - kluslamp Aldi

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                        Hetzelfde met zonnepanelen: ik wil al die mensen binnen 10 jaar nog eens spreken.
                        Gaan die dingen dan nog deftig werken, gaan ze na 4 jaar al niet serieus vervuild zijn ?
                        'k Ga er binnenkort plaatsen... binnen een jaar of tien heb ik dan al zo'n 4 à 5 jaar zuivere winst, want installatie afgeschreven na 5 of 6 jaar. En ik woon in een bungalow, dus ik kan ze zelf reinigen...

                        En ik heb de verkoopspraatjes even ernstig en kritisch nagerekend, maar ze zitten er niet veel naast.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: LED - kluslamp Aldi

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Tja, da's dus exact hetzelfde wat ik met andere woorden vertelde.

                          Ik zal het anders zeggen: als zo'n 500W lamp 1 minuut brandt, dan zal uw electriciteitsteller voor 8,3 watt verder gedraaid zijn.
                          neen 8,3 Wh of 0,0083 kWh.

                          Comment


                          • #28
                            Re: LED - kluslamp Aldi

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            'k Ga er binnenkort plaatsen... binnen een jaar of tien heb ik dan al zo'n 4 à 5 jaar zuivere winst, want installatie afgeschreven na 5 of 6 jaar. En ik woon in een bungalow, dus ik kan ze zelf reinigen...

                            En ik heb de verkoopspraatjes even ernstig en kritisch nagerekend, maar ze zitten er niet veel naast.
                            Enkele vraagjes:
                            Hoeveel rendement verlies je per jaar ? (in uw berekening ?)
                            Hoeveel rendement heb je na 5 jaar nog ?
                            Heeft u de gemiste interesten meegrekend ?
                            Hoeveel kost het om de oude panelen te recycleren ?
                            Hoe ziet je dak eruit onder de panlen na 10 jaar regen, zonder zon ?
                            Hoeveel denk je te krijgen per kWh ?
                            Welke richting liggen ze ? + hellingsgraad ? (zal rendement bepalen)

                            Ik ben er ook over aan het nadenken, en wil een constructieve benadering...

                            5 jaar is snel.
                            vb: € 10.000 installatie
                            op 5 jaar
                            is € 2000 per jaar
                            € 2000 / € 0,25 per kWh = 8000 kWh dat je panelen moeten presteren op een installatie van € 10000...
                            Last edited by Dirk007; 15 september 2010, 21:55.

                            Comment


                            • #29
                              Re: LED - kluslamp Aldi

                              Ik zou 4000 kwh opwekken op een jaar, geeft me ongeveer 680 euro profijt qua te betalen verbruik.
                              Ik lees overal van gebruikers dat de opbrengst die men voorspiegelt zeer realistisch is en meestal in de praktijk zelfs iets hoger.
                              Elk jaar krijg ik normaal 4 GSC's van 350 euro 1 per 1000 Kwh) = 1400 euro.

                              Ik ga fiscaal een teruggave krijgen gedurende 4 jaar zodat de panelen me in feite maar 10000 euro kosten.

                              Per jaar 1400 + 680 euro = 2080 euro. Vandaar de 5 jaar terugverdientijd, eventueel 6 jaar (als ik rekening hou met gemiste interesten).

                              Hoe het dak er gaat uitzien weet ik natuurlijk niet.
                              Ze liggen op een schuin dak ongeveer 35° en ook 35° uit het zuiden (richting oosten)
                              Ik hou rekening met een rendementsverlies zoals opgegeven van 0,5% per jaar.
                              Last edited by nete; 15 september 2010, 23:17.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: LED - kluslamp Aldi

                                Zit er goed uit.

                                Comment

                                Working...
                                X